Τα συνθετικά καύσιμα (efuels) θα προσφέρουν μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) κατά 85%, δήλωσε ο Δρ. Frank Walliser, αντιπρόεδρος της Porsche για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και τα αυτοκίνητα μεγάλου τουρισμού “GT”, σε συνέντευξή του στο βρετανικό περιοδικό αυτοκινήτου Evo, κατά το λανσάρισμα της νέας Porsche 911 GT3 του 2022. Ο Δρ. Walliser μάλιστα πήγε ένα βήμα παραπέρα, αφού δήλωσε ότι εξετάζοντας τις επιπτώσεις από τη χρήση αυτών των καυσίμων με τη λογική του “well to wheel”, δηλαδή λαμβάνοντας υπόψη το σύνολο των εκπομπών ρύπων από την εξόρυξη των πρώτων υλών και των καυσίμων, την παραγωγή του αυτοκινήτου και την κυκλοφορία του στο δρόμο, βλέπουμε τελικά ότι ένα αυτοκίνητο με συνθετικά καύσιμα καταλήγει να έχει χαμηλότερες εκπομπές από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Τον περασμένο Δεκέμβριο, η Porsche είχε επιβεβαιώσει ότι θα επενδύσει 24 εκατομμύρια ευρώ, μαζί με άλλα 9 εκατομμύρια ευρώ από τη γερμανική κυβέρνηση, στην εξέλιξη των eFuels. “Θα πρέπει να έχουμε έτοιμο για δοκιμή ένα συνθετικό καύσιμο το 2022”, δήλωσε ο Walliser, προσθέτοντας ότι αυτό το καύσιμο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε όλους τους υπάρχοντες κινητήρες εσωτερικής καύσης της Porsche, χωρίς αυτοί να χρειαστεί να υποστούν κάποιες τροποποιήσεις.
H ιδέα ενός συνθετικού καυσίμου που θα μπορούσε να είναι ανθρακικά ουδέτερο υπάρχει από καιρό, ωστόσο μόνο σχετικά πρόσφατα φάνηκε να προσελκύει το ενδιαφέρον μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών που βλέπουν σε αυτά ένα πολύ καλό εργαλείο για να μην πετάξουν στον κάλαθο των αχρήστων τις μηχανές εσωτερικής καύσης, τις οποίες εξέλισσαν επί πολλές δεκαετίες, φτάνοντας την απόδοσή τους στα ύψη. Γιατί μπορεί η επικράτηση της ηλεκτροκίνησης να θεωρείται αναπόφευκτη, ωστόσο στη φάση της μετάβασης, η οποία θα διαρκέσει κάποιες δεκαετίες, τα συνθετικά καύσιμα θα μπορούσαν να επιτρέψουν στα συμβατικά αυτοκίνητα να κυκλοφορούν κανονικά – και μάλιστα εφοδιασμένα με περιβαλλοντικά πιστοποιητικά.
Και εταιρίες όπως η φημισμένη Porsche έχουν έναν λόγο παραπάνω να θέλουν να κρατήσουν εν ενεργεία τους High Tech κινητήρες των σπορ μοντέλων τους, καθώς ακόμα και ο ήχος των κινητήρων αυτών είναι για πολλούς από τους απαιτητικούς πελάτες της, απαραίτητο «αξεσουάρ»…
Πρέπει ωστόσο να σημειώσουμε ότι η Porsche δεν είναι η πρώτη που ανακάλυψε το μεγάλο «μυστικό». Πριν από ένα περίπου χρόνο μαθαίναμε ότι η BMW αποφάσισε να επενδύσει σε μια start up εταιρία συνθετικών καυσίμων, την Prometheus Fuels. Ενώ μια άλλη κατασκευάστρια σπορ αυτοκινήτων, η McLaren, δια του Chief Operations Officer της, Jens Ludmann, κατέστησε σαφές ότι η εταιρεία θα δοκιμάσει συνθετικά καύσιμα, καθώς τα θεωρεί έναν πιο πρακτικό τρόπο μείωσης των εκπομπών CO2, σε σχέση με την ηλεκτροκίνηση με μπαταρίες ή τις κυψέλες υδρογόνου.
Σημειώστε, επίσης, ότι τα συνθετικά καύσιμα (που θα δείτε να αποκαλούνται και e-fuels) έχουν προσελκύσει και πιο «μαζικές» εταιρίες – και θυμίζουμε στο σημείο αυτό ότι πριν από λίγο καιρό, σε αυτή τη στήλη, γράφαμε για σχετικές δραστηριότητες της Mazda: η ιαπωνική εταιρία από τη Χιροσίμα ήταν η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που προσχώρησε στην “eFuel Alliance”, τον οργανισμό που προωθεί τα συνθετικά καύσιμα.
Με τις ανακοινώσεις για απαγόρευση της διάθεσης στην αγορά των βενζινοκίνητων & diesel οχημάτων σε μια σειρά πόλεις και χώρες ανά την υφήλιο, καθώς και εν αναμονή και άλλων τέτοιων μέτρων από τις αρχές της δεκαετίας του 2030 και μετά, δεν αποκλείεται τελικά τα συνθετικά καύσιμα (εφ’ όσον φυσικά καταφέρουν να κυκλοφορήσουν στην αγορά σε λογικές τιμές) να σηματοδοτήσουν μια καινούρια αρχή για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε ότι μπορεί σε αυτήν την περίπτωση τα αυτοκίνητα να μην επιδεινώνουν το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής, ωστόσο θα εξακολουθήσουν να ρυπαίνουν επί τόπου. Δεν θα μπορούν, δηλαδή, να δώσουν λύση στο πρόβλημα της ρύπανσης των αστικών κέντρων. Εκεί είναι που ούτως ή άλλως θα δώσει τη λύση η ηλεκτροκίνηση.