Tο νέο Suzuki Swift έρχεται κατευθείαν από την Iαπωνία και είναι εδώ για να συνεχίσει μία μεγάλη παράδοση που έχει η Suzuki στην κατηγορία των σουπερμίνι. Οδηγούμε το νέο μοντέλο στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής του παρουσίασης στη χώρα μας και προσπαθούμε να απαντήσουμε στο ερώτημα το ερώτημα για το αν έχει τα προσόντα να διεκδικήσει μια ιδιαίτερη θέση στην αγορά.
Μιας και θέσαμε το ερώτημα του μεγέθους ας ξεκινήσουμε ακριβώς από αυτό: το μέγεθος δηλαδή με την έννοια των διαστάσεων και του όγκου και μετά θα εξετάσουμε το πόσο «μεγάλο» είναι ως παρουσία στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου - και μάλιστα σε μία από τις πλέον ανταγωνιστικές κατηγορίες, αυτή των σουπερμίνι.
Έχουμε λοιπόν και λέμε: με μήκος κοντά στο 380 - πολύ κάτω από τα τέσσερα μέτρα στα οποία θα δείτε ότι «ακουμπούν» τα περισσότερα σύγχρονα σουπερμίνι, είναι προφανές ότι το νέο Swift περισσότερο κλείνει το μάτι στις αστικές διαδρομές και λιγότερο στα ταξίδια. Αυτό με τη σειρά του σημαίνει μεγαλύτερη ευελιξία στην πόλη και πιο εύκολη εξεύρεση θέσης για παρκάρισμα και γενικότερα κάτι παραπάνω σε ευκολία οδήγησης στην αστική καθημερινότητα, αφού ξέρουμε ότι όσο πιο μικρό είναι αυτοκίνητο τόσο πιο εύκολα ελίσσεται (και τόσο λιγότερο αγχώνει τον οδηγό του) στα στενά του κέντρου και όχι μόνον.
Από την άλλη μεριά όμως μη φανταστείτε ότι το Swift είναι ένα αυτοκίνητο «στριμωγμένο», καθώς θα εκπλαγείτε από το χώρο που θα έχετε στα στη διάθεσή σας στο πίσω κάθισμα του νέου μοντέλου αν είστε άτομο ύψους άνω του 1.85 μ. και καθίσετε πίσω από ένα αντίστοιχου ύψους οδηγό. Γιατί τελικά το Swift χαρακτηρίζεται από μία άκρως ενδιαφέρουσα χωροταξική διαμόρφωση που περιλαμβάνει πέραν του ευρύχωρου εσωτερικού και να αξιοπρεπέστατο πορτμπαγκάζ. Προσθέστε σε αυτό την εξαιρετική εργονομία, την πολύ καλή ορατότητα γύρω-γύρω, τον ευανάγνωστο πίνακα οργάνων και τις βολικές θέσεις για μικροπράγματα και έχετε ένα εξαιρετικά πρακτικό αυτοκίνητο ένα εργαλείο για τις καθημερινές σας μετακινήσεις.
Από κει και πέρα εν κινήσει δεν αργείς να διαπιστώσεις πόσο καλά δουλεύει το ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης 12V με το οποίο διατίθεται το νέο μικρό Suzuki. Και είναι αλήθεια είναι ότι το νέο Swift διατίθεται με έναν και μοναδικό κινητήρα περίπου 1200 κυβικών εκατοστών που αποδίδει 82 ίππους και συνεπικουρείται από έναν μικρό, χαμηλής ισχύος ηλεκτροκινητήρα. Και είναι αυτό αρκετό ώστε το αυτοκίνητο να πετυχαίνει καταναλώσεις που επισήμως προσεγγίζουν τα 4,0 λίτρα 100 χιλιόμετρα, ενώ στην πράξη μπορεί να βλέπει κανείς καταναλώσεις γύρω στα 5,0 – 5,5 λίτρα 100 χιλιόμετρα - και αυτό βέβαια δεν είναι καθόλου με καθόλου κακή επίδοση. Ενώ κατά τ’ άλλα ο οδηγός εισπράττει μια πολύ ευχάριστη ζωντάνια στην καθημερινότητα στην πόλη, καθώς στις χαμηλές και μεσαίες στροφές το όφελος από την παρουσία του μικρού ηλεκτροκινητήρα είναι παραπάνω από αισθητό.
Συμπλέκτης και επιλογέας του χειροκίνητου, 5 σχέσεων κιβωτίου αποδεικνύονται πολύ εύχρηστοι. Πάντως για εκείνους που θέλουν το μέγιστο της άνεσης υπάρχει και έκδοση με αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT.
Αν τώρα κάπου δεν τα καταφέρνει τόσο καλά το Swift είναι στον τομέα της άνεσης από την ανάρτηση (που είναι λίγο πιο σφιχτή απ’ ότι θα θέλαμε – ίσως επειδή σε αντάλλαγμα προσφέρει πολύ καλή οδική συμπεριφορά) αλλά και ο θόρυβος στις ψηλές ταχύτητες. Το τελευταίο στοιχείο, σε συνδυασμό με τις όχι και τόσο καλές ρεπρίζ (πάντα στις ψηλές ταχύτητες) είναι στοιχεία που δεν καθιστούν το Swift την καλύτερη επιλογή για ένα ταξίδι. Χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορείς να πραγματοποιήσεις με ασφάλεια μια μεγάλη διαδρομή στον αυτοκινητόδρομο.
Κατά συνέπεια το νέο Suzuki Swift δείχνει και βάσει προδιαγραφών, και στην πράξη ότι είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα των αστικών μετακινήσεων. Ενδεχομένως να μην μπορείς να το χαρακτηρίσεις ιδιαίτερα φθηνό, ωστόσο σε αντάλλαγμα προσφέρει ένα απίστευτα πλήρες πακέτο προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης με στοιχεία που συναντάει κανείς σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας. Όπως, για παράδειγμα, το σύστημα που παρακολουθεί με κάμερα τα μάτια του οδηγού και κρίνει το επίπεδο ετοιμότητας του για να παρέμβει αν χρειαστεί σε περίπτωση που διαπιστώσει απόσπαση προσοχής ή πολύ περισσότερο υπνηλία.
Στις λοιπές λεπτομέρειες που αφορούν το Swift να προσθέσουμε τα δύο νέα χρώματα με τα οποία προσφέρεται: ένα πολλαπλών επιστρώσεων μπλε αλλά και ένα χαριτωμένο νεανικό, απαλό κίτρινο που αναδεικνύει τον χαριτωμένο design το νέου μοντέλου. Σημειώστε τέλος ότι είναι το μοναδικό σουπερμίνι που προσφέρεται και έκδοση με κίνηση στους τέσσερις τροχούς – ακόμα μια παραδοσιακή αρετή του Swift που την είχαμε δει και στους προκατόχους του.