Η συνεργασία ενός υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα με έναν ηλεκτροκινητήρα κάνει καλό και στο κόστος χρήσης, και στις επιδόσεις με αποτέλεσμα το «επαναφορτιζόμενο» υβριδικό Opel Astra GSe των 180 ίππων να αποκτά πολλαπλό ενδιαφέρον για τον υποψήφιο αγοραστή.
Ενδεχομένως το πρώτο στοιχείο που θα έπρεπε να αναφέρει κανείς σε σχέση με το plug-in υβριδικό Ople Astra είναι η δυνατότητά του να προσφέρει σχετικά χαμηλή κατανάλωση ακόμα και με την μπαταρία αφόρτιστη. Ναι, το μικρομεσαίο γερμανικό αυτοκίνητο των 225 ίππων δεν προσφέρει μόνο τις εντυπωσιακές επιταχύνσεις που αντιστοιχούν στα 7,7’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα, αλλά και αξιοσημείωτη οικονομία.
Η αλήθεια είναι ότι η πλήρως ηλεκτρική αυτονομία, για κίνηση αποκλειστικά και μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα δεν εντυπωσιάζει, καθώς στην πράξη δεν ξεπερνά τα 40 χιλιόμετρα - τα οποία παρόλα αυτά είναι αρκετά για τις καθημερινές μετακινήσεις μιας μεγάλης μερίδας οδηγών. Ωστόσο είναι βέβαιο ότι αυτή η αυτονομία δύσκολα θα καλύψει πλήρως τον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου ούτως ώστε να τον απαλλάξει από την εβδομαδιαία επίσκεψη στο βενζινάδικο, ακόμα και αν αυτός φροντίζει να φορτίζει καθημερινά την μπαταρία του αυτοκινήτου του. Από την άλλη είναι επίσης βέβαιο ότι θα του επιτρέψει να δει να περιορίζονται σημαντικά τα έξοδα κίνησης και τα 7,2 λίτρα/100 χλμ. που είδαμε εμείς παίρνοντας το αυτοκίνητο με γεμάτη μπαταρία και χωρίς να τη φορτίσουμε ούτε μία φορά, θεωρούμε ότι είναι μία πολύ καλή τιμή για ένα τέτοιο αυτοκίνητο.
Ενώ αν σας φανεί παράξενο που στα τεχνικά χαρακτηριστικά βλέπετε την κατανάλωση να περιορίζεται στα μόλις 1,2 λίτρα/100 χλμ. θα πρέπει να σας θυμίσουμε ότι αυτό έχει να κάνει με τη διαδικασία της εργαστηριακής μέτρησης, η οποία πραγματοποιείται με τη μπαταρία γεμάτη.
Κατά τ’ άλλα το κλασικά μικρομεσαίο hatchback αυτοκίνητο των 225 ίππων είναι ένα αυτοκίνητο που προσπαθεί ποικιλοτρόπως να δείξει ότι ανήκει στη νέα εποχή της αυτοκίνησης, με τις δύο ψηφιακές οθόνες του: μία που είναι ο πίνακας οργάνων ο οποίος είναι και πολλαπλώς παραμετροποιήσιμος από τον οδηγό και μία η οθόνη αφής πολυμέσων που στην πράξη δείχνουν σαν ένα ενιαίο σύνολο. Ενώ στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας είχαμε επιπλέον και το head up display (προβολή ενδείξεων στο παρμπρίζ) το οποίο επίσης παραμετροποιείται με βάση την επιλογή στην οποία θα καταλήξεις.
Είναι επίσης ένα αυτοκίνητο πολιτισμένο, καλοφτιαγμένο και επαρκώς ευρύχωρο το σπορτίφ Opel Astra GSe. Αν και δεν προσφέρει τους κορυφαίους χώρους στην κατηγορία, γεγονός είναι ότι μπορεί να φιλοξενήσει με σχετική άνεση τέσσερις μεγαλόσωμους ενήλικους επιβάτες, ενώ και το πορτμπαγκάζ του είναι επαρκές, παρόλο που χάνει κάτι από τη χωρητικότητά του σε σχέση με το απλό Astra, το οποίο είναι εφοδιασμένο μόνο με κινητήρα εσωτ. καύσης, λόγω της μπαταρίας που φιλοξενεί κάτω από το πάτωμά του.
Όμως, όπως και να ‘χει, το Opel Astra GSe δεν θα το αγοράσεις για να έχεις το πιο ευρύχωρο και πρακτικό αυτοκίνητο, αλλά ένα σπορ μοντέλο που σου προσφέρει επιπλέον το προσόν της χαμηλής κατανάλωσης, όπως ευθύς εξαρχής σημειώσαμε. Ένα όμορφο πεντάθυρο αυτοκίνητο με μοντέρνο design που προσφέρει δυναμικές επιδόσεις με την ισχύ που διαθέτει και έχει βασικό χαρακτηριστικό του τη «ζωντάνια» που συνεπάγεται η εμπλοκή του ηλεκτροκινητήρα στις επιταχύνσεις. Αξιοποιώντας δε την πολύ καλή ανάρτηση - προίκα της Stellantis - προσφέρει ανώτερα δυναμικά χαρακτηριστικά, η οποία όμως έχει σπορ προσανατολισμό και σε συνδυασμό με τα χαμηλού προφίλ ελαστικά περιορίζει κάπως την άνεση κατά τις αναμετρήσεις με τις καθημερινές κακοτοπιές της ασφάλτου
Σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα σύνολο που έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί με στόχο να προσφέρει το κάτι παραπάνω στον τομέα της «απαιτητικής» οδήγησης, με έμφαση και στις επιδόσεις, αλλά και στα δυναμικά χαρακτηριστικά. Για τα τελευταία έχει ληφθεί ειδική μέριμνα, καθώς, όπως διαβάζουμε και στην επίσημη ενημέρωση της Opel πέρα από το χαμήλωμα του αμαξώματος κατά 10 mm σε σχέση με το βασικό Astra: «Η σπορ ρύθμιση του συστήματος διεύθυνσης έχει γίνει αποκλειστικά για τα GSe, ενώ τα μοναδικά ελατήρια και τα αμορτισέρ λαδιού της εμπρός και πίσω ανάρτησης είναι ειδικά ρυθμισμένα όχι μόνο για δυναμική οδήγηση, αλλά και για άνεση. Τα αμορτισέρ υιοθετούν την τεχνολογία KONI FSD (Frequency Selective Damping), που επιτρέπει διαφορετικά χαρακτηριστικά απόσβεσης στις υψηλές συχνότητες (έλεγχος ανάρτησης) έναντι των χαμηλών συχνοτήτων (έλεγχος αμαξώματος). Οι ρυθμίσεις του ESP έχουν γίνει ειδικά για τα μοντέλα GSe, με το όριο ενεργοποίησης να είναι προσαρμοσμένο προς τα πάνω, ώστε να ενισχύεται η δυναμική συμπεριφορά.»
Σημειώστε τέλος ότι κινούμενο αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα του το Opel Astra GSe μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 135 km/h, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να κινηθεί με άνεση και μηδενικούς ρύπους και στον αυτοκινητόδρομο, ενώ η τελική ταχύτητα με τον 1.6 turbo βενζινοκινητήρα σε λειτουργία φτάνει τα 225 km/h – και σε τέτοιου επιπέδου ταχύτητες το σπορ υβριδικό Astra επιδεικνύει εντυπωσιακή ευστάθεια.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
· ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.598 κ.εκ., Turbo, βενζίνης, 4-κύλινδρος
· ΙΣΧΥΣ 165 kW (225 PS)/6.000 rpm
· ΡΟΠΗ 360 Nm
· ΚΙΒΩΤΙΟ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
· 0-100 km/h 7,5’’
· ΤΑΧΥΤΗΤΑ 235 (135)*km/h
· ΗΛΕΚΤΡ. ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ 64-63 km
· ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 1,2-1,1 L/100km
· CO2 26-25 g/km
· ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (ΜxΠxΥ) 4374x1860x1441 mm
· ΠΟΡΤΜΑΓΚΑΖ 362 λίτρα
· TIMH €51.600
· ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦ. €0
*τελική ταχύτητα μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα
Φωτογραφίες: Νίκος Λουπάκης