Χάλυβα απαλλαγμένο από εκπομπές CO2 φιλοδοξεί να χρησιμοποιήσει η Mercedes-Benz AG στην παραγωγή των οχημάτων της – και για το λόγο αυτό αποφάσισε να γίνει ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που κατέχει μερίδιο μετοχικού κεφαλαίου στη σουηδική νεοφυή επιχείρηση H2 Green Steel (H2GS).
Σε συνεργασία με τους προμηθευτές χάλυβα, η εταιρεία θέλει να αναπροσαρμόσει την εφοδιαστική της αλυσίδα, για να επικεντρωθεί στην πρόληψη και τη μείωση των εκπομπών CO2 και όχι στην αντιστάθμισή τους.
Η συνεργασία με την HSGS είναι ένα ακόμη βήμα προς την ουδετερότητα του CO2 , την οποία επιδιώκει η Mercedes-Benz στο πλαίσιο του προγράμματος Ambition 2039, που έχει ως στόχο έναν πλήρως διασυνδεδεμένο και ανθρακικά ουδέτερο στόλο οχημάτων το 2039 - έντεκα χρόνια νωρίτερα από ό,τι απαιτεί το περίφημο Green Deal της Ευρωπαϊκής Ένωσης (2050).
«Κατέχοντας μερίδιο μετοχικού κεφαλαίου της H2 Green Steel, η Mercedes-Benz στέλνει ένα σημαντικό μήνυμα για την επιτάχυνση των αλλαγών στη χαλυβουργία και την αύξηση της διαθεσιμότητας χάλυβα απαλλαγμένου από εκπομπές CO2. Ως πρώτο βήμα, επενδύουμε ένα μονοψήφιο ποσό εκατομμυρίων. Ως προτιμώμενος συνεργάτης της νεοσύστατης επιχείρησης, θα λανσάρουμε πράσινο χάλυβα σε διάφορα μοντέλα μας, ήδη από το 2025», λέει ο Markus Schäfer, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler AG και της Mercedes-Benz AG, υπεύθυνος για την έρευνα του Ομίλου Daimler και COO της Mercedes-Benz Cars. Με τη συνεργασία, η Mercedes-Benz αντιμετωπίζει επιχειρεί να αντιμετωπίσει ενεργά μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία, στο δρόμο προς την ουδετερότητα του CO2.
Τεχνολογία παραγωγής χάλυβα χωρίς CO2
Ο «κλασικός» χάλυβας που παράγεται σε μια υψικάμινο είναι υπεύθυνος, κατά μέσο όρο, για περισσότερους από δύο τόνους CO2 ανά τόνο. Με την προτεινόμενη νέα διαδικασία αυτό αλλάζει, καθώς χρησιμοποιείται υδρογόνο και ηλεκτρική ενέργεια προερχόμενη από 100 % ανανεώσιμες πηγές, αντί για οπτάνθρακα (μεταλλουργικό άνθρακα, κοινώς «κωκ») στην παραγωγή χάλυβα.
Το υδρογόνο χρησιμεύει ως αέριο αναγωγής, το οποίο απελευθερώνει και δεσμεύει το οξυγόνο από το σιδηρομετάλλευμα. Σε αντίθεση με τη χρήση οπτάνθρακα, σε αυτή τη διαδικασία δεν παράγεται CO2, αλλά νερό.
Ενεργός δέσμευση για μια βιώσιμη εφοδιαστική αλυσίδα χάλυβα
Η Mercedes-Benz και όλοι οι προμηθευτές της χάλυβα συνεργάζονται για τη μείωση των εκπομπών CO2 στην αλυσίδα εφοδιασμού χάλυβα, καθ’ οδόν προς την παραγωγή πράσινου χάλυβα. Η Mercedes-Benz είναι μέλος της Responsible Steel Initiative (Πρωτοβουλίας Υπεύθυνου Χάλυβα) και συμμετέχει ενεργά στην ανάπτυξη ενός πιστοποιημένου προτύπου βιωσιμότητας για τη χαλυβουργία.
Στόχος είναι να διασφαλιστεί η φιλική προς το περιβάλλον και κοινωνικά αποδεκτή παραγωγή χάλυβα σε ολόκληρη την αλυσίδα.
Ουδέτερη αλυσίδα εφοδιασμού της Mercedes-Benz με ουδέτερο CO2
Η Mercedes-Benz AG έχει θέσει στόχο έναν ανθρακικά ουδέτερο στόλο νέων αυτοκινήτων σε ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα. Οι προμηθευτές που αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 85% του ετήσιου όγκου αγορών της Mercedes-Benz έχουν ήδη συμφωνήσει να εφοδιάζουν την εταιρεία μόνο με απαλλαγμένα από CO2 προϊόντα στο μέλλον. Σε αυτούς περιλαμβάνονται σημαντικοί προμηθευτές χάλυβα.
Παράλληλα, η Mercedes-Benz συνεργάζεται με τους συνεργάτες της για τη σταδιακή αύξηση του ποσοστού των δευτερογενών υλικών σε εξαρτήματα και υλικά.
Ποια είναι η H2 Green Steel
Η H2 Green Steel (H2GS) ιδρύθηκε το 2020, με στόχο την κατασκευή μιας μεγάλης κλίμακας μονάδας παραγωγής χάλυβα χωρίς ορυκτά καύσιμα (fossil free) στη βόρεια Σουηδία.
Η H2GS έχει στόχο να παράγει 5 εκατομμύρια τόνους fossil free χάλυβα έως το 2030. Με τον τρόπο αυτό, η εταιρεία θα συμβάλει στην απαλλαγή της ευρωπαϊκής χαλυβουργίας, η οποία αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες πηγές CO2, από τις ανθρακούχες εκπομπές.
Ιδρυτής και μεγαλύτερος μέτοχος της είναι η εταιρία Vargas, η οποία είναι επίσης συνιδρυτής και ένας από τους μεγαλύτερους μετόχους της Northvolt, τη σουδηική εταιρία κατασκευής μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα.