Ένας νέος, βιώσιμος τρόπος μεταφοράς και παράδοσης αγαθών προτείνεται με το Re:Move. Πρόκειται για ένα τρίτροχο όχημα που δημιουργήθηκε κατά παραγγελίαν του περιοδικού Wallpaper από τον σχεδιαστή Konstantin Grcic, την θυγατρική της Volvo αυτοκινητοβιομηχανία Polestar που κατασκευάζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τον παραγωγό αλουμινίου Hydro και την εταιρία-πρωτοπόρο της ηλεκτρικής μοτοσικλέτας CAKE.
Η κρίση του κορονοϊού έθεσε επιτακτικά επί τάπητος το ζήτημα ενός κόσμου με λιγότερο θορυβώδεις, πιο καθαρές και εν τέλει πιο ανθρώπινες πόλεις, που θα διευκολύνουν τις προσωπικές μετακινήσεις. Ενώ από την άλλη, λόγω των διαδοχικών lockdown, προέκυψε η ανάγκη επενδύσεων στον τομέα των ταχυμεταφορών και των παραδόσεων καταναλωτικών ειδών πάσης φύσεως κατ' οίκον, αφού αυξήθηκαν αναγκαστικά οι διαδικτυακές αγορές.
Για να επιτευχθούν, όμως, κλιματικά ουδέτερες και βιώσιμες λύσεις κινητικότητας στο μέλλον, απαιτούνται νέες και πρωτότυπες συνεργασίες. Εμπνευσμένη από αυτή την κοινή πεποίθηση, μια ομάδα σχεδιαστών, ηγέτες της ηλεκτρικής κινητικότητας και ειδικοί της μηχανικής υλικών ένωσαν τις δυνάμεις τους σε ένα μοναδικό project, με την ονομασία Re:Move.
Το Re:Move είναι ένας μικρός αλλά πολυλειτουργικός ηλεκτρικός μεταφορέας - του άμεσου μέλλοντος - για χρήση στα αστικά κέντρα. Ριζοσπαστικό στη σχεδίαση και τη μηχανική, το Re:Move στοχεύει στο να δημιουργήσει μιαν άλλη αντίληψη σε σχέση με τις αστικές υποδομές και την κινητικότητα.
Ο Grcic σχεδίασε το Re:Move ως ένα δυναμικό, τρίτροχο αστικό «έλκηθρο». Ενώ Polestar, Hydro και Cake εργάστηκαν για να κάνουν το όραμά του μια βιώσιμη και πλήρως λειτουργική πραγματικότητα. Compact σε διαστάσεις και κατάλληλο για τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους, είναι ταυτοχρόνως και αρκετά μεγάλο για να διαχειριστεί ωφέλιμο φορτίο 275 κιλών. Το Re:Move ορίζει στην πραγματικότητα μια νέα κατηγορία οχημάτων. Κατασκευασμένο από πλήρως ανακυκλώσιμο και χαμηλών εκπομπών CO2 αλουμίνιο, το Re:Move μπορεί μεταφέρει να μεταφέρει το φορτίο του και να πραγματοποιήσει παραδόσεις αγαθών όχι μόνο με «καθαρό» αλλά και με «διακριτικό» (αθόρυβο) τρόπο.
Ο Grcic συνεργάστηκε με την ομάδα μηχανικών της Hydro, τον επικεφαλής των μηχανικών-σχεδιαστών της Polestar στις εγκαταστάσεις έρευνας και εξέλιξης (R&D) του Ηνωμένου Βασιλείου της εταιρείας, Chris Staunton, και τον ιδρυτή της CAKE, Stefan Ytterborn, για να αντιμετωπίσει τις σύνθετες προκλήσεις της υλοποίησης του σχεδίου του.
Μια λειτουργική έκδοση του Re:Move θα παρουσιαστεί φέτος το φθινόπωρο, αλλά η ιστορία πίσω από την ανάπτυξη του Re-Move (μέχρι στιγμής) θα αποκαλυφθεί για πρώτη φορά από τους εταίρους του Project στο (South by South West) Conference & Festival στις 17 Μαρτίου στις 18:00 ώρα CET.
Χαρακτηριστικό πάντως σε σχέση με τη λογική του Re:Move είναι το σχόλιο του σχεδιαστή Konstantin Grcic: «Η οριζόντια πλατφόρμα και η κάθετη ασπίδα είναι κάτι που δεν βλέπετε στη σχεδίαση ενός οχήματος. Έτσι θα έφτιαχνε κανείς ένα τραπέζι ή ένα ράφι. Νομίζω ότι η λιτότητα, η αμεσότητα και ο ρεαλισμός, είναι κάτι όμορφο. Το καλό design ήταν πάντα βιώσιμο, επειδή διαρκεί. Τα πράγματα που έχουν μεγάλο κύκλο ζωής είναι βιώσιμα.»