Η εστίαση της Renault στον κινητήρα εσωτερικής καύσης έρχεται σε μια περίοδο που ορισμένες μεγάλες οικονομίες θέλουν να απομακρυνθούν από οχήματα που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα.
Αυτό επιβεβαίωσε ο οικονομικός διευθυντής της Renault Τιερί Πιετόν μιλώντας στο αμερικανικό δίκτυο CNBC εκτιμώντας πως ο κινητήρας εσωτερικής καύσης θα συνεχίσει να διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στις δραστηριότητές του τα επόμενα χρόνια.
Την Τρίτη ανακοινώθηκε ότι ο Όμιλος Renault και η κινεζική εταιρεία Geely υπέγραψαν μια μη δεσμευτική συμφωνία-πλαίσιο για την ίδρυση μιας εταιρείας που επικεντρώνεται στην ανάπτυξη, παραγωγή και προμήθεια «υβριδικών κινητήρων και υψηλής απόδοσης κινητήρων ICE (κινητήρας εσωτερικής καύσης)».
Σύμφωνα με τη Renault, τόσο η ίδια όσο και η Geely θα έχουν μερίδιο 50% στην επιχείρηση, η οποία θα αποτελείται από 17 εγκαταστάσεις κινητήρων και πέντε κέντρα έρευνας και ανάπτυξης.
Μιλώντας στο CNBC το Οικονομικός Διευθυντής της Renault, προσπάθησε να εξηγήσει κάποιους λόγους πίσω από τη σχεδιαζόμενη συνεργασία με την Geely.
«Κατά την άποψή μας, και σύμφωνα με όλες τις μελέτες που έχουμε, δεν υπάρχει σενάριο όπου οι ICE και οι υβριδικοί κινητήρες αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 40% της αγοράς με ορίζοντα το 2040», είπε. «Έτσι είναι στην πραγματικότητα… μια αγορά που θα συνεχίσει να αναπτύσσεται».
Η σύνδεση με την Geely έρχεται καθώς η Renault ολοκληρώνει τα σχέδια για τη δημιουργία ενός spin-off EV που ονομάζεται Ampere.
Σύμφωνα με τη Renault, η γαλλική Ampere «θα αναπτύξει, θα κατασκευάσει και θα πουλά πλήρως επιβατικά αυτοκίνητα EV». Προσβλέπει σε μια αρχική δημόσια προσφορά στο Euronext Paris, η οποία θα πραγματοποιηθεί το νωρίτερο το δεύτερο εξάμηνο του 2023, υπό τις συνθήκες της αγοράς.
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξής του στο CNBC, αναφέρθηκε στην ανάγκη, όπως το έβλεπε, για διαφορετικούς τύπους οχημάτων. «Είναι πολύ σημαντικό να έχουμε, ταυτόχρονα, την ανάπτυξη της επιχείρησης ηλεκτρικών οχημάτων μας από τη μία πλευρά και να οικοδομήσουμε μια βιώσιμη πηγή ICE και υβριδικών κινητήρων».
Αυτός ήταν ο λόγος για τον οποίο η Renault προχωρούσε σε συνεργασία με την Geely, πρόσθεσε, εξηγώντας ότι δημιούργησε «έναν παγκόσμιο κορυφαίο προμηθευτή ICE και υβριδικών κινητήρων με περίπου 19.000 υπαλλήλους στον κόσμο, καλύπτοντας 130 χώρες».
Η συνεχιζόμενη εστίαση της Renault στον κινητήρα εσωτερικής καύσης έρχεται σε μια στιγμή που ορισμένες μεγάλες οικονομίες θέλουν να απομακρυνθούν από οχήματα που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα.
Βρετανία, ΕΕ επιδιώκουν να σταματήσουν την πώληση νέων αυτοκινήτων και φορτηγών ντίζελ και βενζίνης έως το 2030 και η ΗΠΑ έως το 2035.