- Με υψηλές φιλοδοξίες συμμετέχει η SKODA στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο
- Ο πρωταθλητής 2021 της WRC2 Andreas Mikkelsen (NOR), στοχεύει να επαναλάβει την περσινή νίκη στην κατηγορία στον πρώτο γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ FIA 2022
- Η ομάδα Toksport WRT που υποστηρίζεται από τη SKODA Motorsport συμμετέχει με δύο ακόμη SKODA FABIA Rally2 evo, για τον Marco Bulacia (BOL) και τον Ρώσο Nikolay Gryazin
- Επανεμφάνιση του Freddy Loix, πρώην εργοστασιακού οδηγού της SKODA και με αξιόλογη καριέρα στο WRC, με τον Βέλγο να επιστρέφει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ της FIA στο τιμόνι μιας SKODA FABIA Rally2 evo, με ιδιωτική συμμετοχή
Εκκίνηση για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ (WRC) της FIA για την εφετινή σεζόν με τον αγώνα στο Μόντε Κάρλο (20-23 Ιανουαρίου). Πολύ σημαντική η παρουσία της SKODA, με πολλά πληρώματα να συμμετέχουν με FABIA Rally2 evo και να διεκδικούν θέσεις στο βάθρο της WRC2. Η Toksport WRT, που υποστηρίζεται από τη SKODA Motorsport, θα συμμετάσχει με τρία SKODA FABIA Rally2 evo με τους Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen (NOR/NOR), Marco Bulacia/Marcelo Der Ohannesian (BOL/ARG) και Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov από τη Ρωσία. Ανάμεσα στους πολλούς ιδιώτες με FABIA Rally2 evo, ξεχωρίζει ο τετράκις πρωταθλητής Βελγίου και με σημαντική εργοστασιακή παρουσία στο WRC, Freddy Loix.
To 2021 ήταν μία από τις πιο επιτυχημένες χρονιές στην καριέρα του Andreas Mikkelsen. Ο Νορβηγός, στο τιμόνι μιας SKODA FABIA Rally2 evo με την υποστήριξη της Toksport WRT, κέρδισε τόσο την κατηγορία WRC2 του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ (WRC) όσο και το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ (ERC). Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Mikkelsen είχε κερδίσει το Διηπειρωτικό Πρωτάθλημα Ράλλυ (IRC) το 2011 και το 2012, στις αρχές της καριέρας του, με μία FABIA S2000. Στο Μόντε είχε συμμετάσχει στην επιστροφή του στη SKODA, το 2017, όχι μόνο κερδίζοντας την WRC2 αλλά και τερματίζοντας ψηλά στη γενική, στην 7η θέση, αφήνοντας πίσω του αυτοκίνητα WRC. Την επιτυχία του επανέλαβε πανομοιότυπα πέρσι, κερδίζοντας στην WRC2 και τερματίζοντας έβδομος γενικής, με SKODA FABIA Rally2 evo.
Σίγουρα μεγάλη ατραξιόν του εφετινού Ράλλυ Μόντε Κάρλο είναι η συμμετοχή του πολύπειρου Freddy Loix με συνοδηγό τον Pieter Tsjoen. Οι δύο Βέλγοι, είναι από τα φαβορί ανάμεσα στους διεκδικητές της κατηγορίας Rally2. Ο Loix έχει να επιδείξει δύο τερματισμούς στο βάθρο στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο στο ενεργητικό του, έχοντας τερματίσει δεύτερος τόσο το 2009 όσο και το 2011, τη δεύτερη φορά μάλιστα οδηγώντας SKODA FABIA S2000.
Το Ράλλυ Μόντε Κάρλο ξεκινά σήμερα Πέμπτη 20 Ιανουαρίου στις 18:45, μπροστά από το καζίνο του Πριγκιπάτου, με δύο ειδικές διαδρομές σε μήκος περίπου 38 χιλιομέτρων. Την επομένη, οι οδηγοί θα αντιμετωπίσουν έξι ειδικές διαδρομές ενώ θα ακολουθήσουν πέντε ακόμα το Σάββατο. Και τις δύο ημέρες οι ομάδες πρέπει να τα καταφέρουν χωρίς διάλειμμα για μεσημεριανό service. Την Κυριακή 23 Ιανουαρίου ακολουθούν οι τέσσερις τελευταίες ειδικές. Συνολικά, το ράλλυ αποτελείται από 17 ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους περίπου 296 χιλιομέτρων.
Νέα για τη σεζόν 2022
Στο παρελθόν, αυτοκίνητα Rally2 όπως η SKODA FABIA Ράλλυ2 evo ήταν επιλέξιμα να αγωνιστούν τόσο στη WRC2 όσο και στη WRC3 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ της FIA. Ξεκινώντας με τη σεζόν του 2022 και το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, η FIA εισάγει ένα νέο σύστημα. Η WRC2 είναι αφιερωμένη μόνο στα αυτοκίνητα Rally2, ενώ η WRC3 θα είναι η κατηγορία για τα λιγότερο εξελιγμένα τεχνολογικά αυτοκίνητα Rally3. Αυτό θα κάνει τον ανταγωνισμό και στις δύο κατηγορίες πιο έντονο από ποτέ. Έχουν ανακοινωθεί διάφορες ταξινομήσεις στην κατηγορία WRC2, με τίτλους για οδηγούς, ομάδες και νέους που γεννήθηκαν μετά την 1/1/1992.
Επίσης, από εφέτος, η πιστοποιημένη βενζίνη που παρέχεται σε όλα τα αυτοκίνητα που συμμετέχουν στους αγώνες του WRC, παράγεται αποκλειστικά από βιώσιμους πόρους, για παράδειγμα, βιολογικά απόβλητα.
Ξέρατε ότι...
... το Ράλλυ Μόντε Κάρλο πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1911, καθιστώντας το έτσι το μακροβιότερο γεγονός στο τρέχον ημερολόγιο του WRC;
...το ράλλυ σχεδιάστηκε αρχικά για να τονώσει τον τουρισμό στο Μονακό ακόμα και τους λιγότερο ελκυστικούς, χειμερινούς μήνες;
…μέχρι και το 1998 οι συμμετέχοντες ξεκινούσαν από όλη την Ευρώπη, ακόμη και τη Βόρεια Αφρική προς ένα κοινό σημείο συνάντησης στο Μόντε Κάρλο ή τη Γαλλία, πριν ξεκινήσει ο πραγματικός διαγωνισμός;
...η επιλογή των σωστών ελαστικών στο Μόντε είναι εξαιρετικά δύσκολη και μπορεί να κάνει τη διαφορά; Οι ομάδες διαγωνίζονται σε έως και τέσσερις ειδικές διαδρομές χωρίς σέρβις, βασιζόμενες στα τέσσερα ελαστικά που έχουν τοποθετήσει συν το πολύ δύο εφεδρικούς τροχούς. Έτσι, η επιλογή των ελαστικών είναι σχεδόν πάντα ένας συμβιβασμός. Ενώ η μία ειδική μπορεί να είναι καλυμμένη με βαθύ χιόνι, η επόμενη μπορεί να είναι παγωμένη, βρεγμένη ή ακόμα και εντελώς στεγνή.
...αυτός είναι ο λόγος για μερικούς περίεργους συνδυασμούς ελαστικών; Περιστασιακά, τα ελαστικά χιονιού με καρφιά τοποθετούνται μαζί με ελαστικά σχεδόν χωρίς χάραξη σε μεγάλη ποικιλία συνδυασμών, ώστε τα αγωνιστικά να είναι όσο το δυνατόν καλύτερα εξοπλισμένα για όλες τις πιθανές οδικές συνθήκες.
Το αγωνιστικό ημερολόγιο της FIA για το 2022:
Ράλλυ Μόντε Κάρλο, 20-23 Ιανουαρίου
Ράλλυ Σουηδίας, 24-27 Φεβρουαρίου
Ράλλυ Κροατίας, 21-24 Απριλίου
Ράλλυ Πορτογαλίας, 19-22 Μαΐου
Ράλλυ Σαρδηνίας, 2-5 Ιουνίου
Safari Ράλλυ Κένυα, 23-26 Ιουνίου
Ράλλυ Εσθονίας, 14-17 Ιουλίου
Ράλλυ Φινλανδίας, 4-7 Αυγούστου
αγώνας προς επιβεβαίωση, 18-21 Αυγούστου
Ακρόπολις Ράλλυ, 8-11 Σεπτεμβρίου
Ράλλυ Νέας Ζηλανδίας, 29 Σεπτεμβρίου - 2 Οκτωβρίου
Ράλλυ RACC Ισπανίας, 20-23 Οκτωβρίου
Ράλλυ Ιαπωνίας, 10-13 Νοεμβρίου