Σε γενναία ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης προχωρεί η νότια Κορέα ανακοινώνοντας τη μείωση κατά 50% της τιμής πώλησης των αυτοκινήτων ηλεκτρικών μέχρι το 2025. Κάτι που θα επιτευχθεί όχι μόνο με τα όποια κίνητρα, αλλά και με τη διαδικασία της μίσθωσης των μπαταριών των οχημάτων αυτών, καθώς επίσης και με γενναίες κρατικές επιδοτήσεις.
Προφανώς όταν μιλάμε για προώθηση της ηλεκτροκίνησης, έχουμε στο μυαλό μας μία θετική ενέργεια που απώτερο στόχο έχει την προστασία του περιβάλλοντος και τον περιορισμό της υπερθέρμανσης του πλανήτη. Γνωρίζοντας, βέβαια, ότι από μόνα τους τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα λύσουν το πρόβλημα, καθώς χρειάζονται και οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για να είναι ολοκληρωμένη η παρέμβαση αυτή.
Ωστόσο, γνωρίζοντας επίσης ότι η τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ακόμα αρκετά υψηλή, αντιλαμβανόμαστε ότι η ευρύτερη διάδοση τους χωρίς κάποιες κρατικές ενισχύσεις θα καθυστερήσει αρκετά. Και αν για μία χώρα σαν τη δική μας, που δεν διαθέτει δική της αυτοκινητοβιομηχανία, η προώθηση της ηλεκτροκίνησης έχει μόνο αυτό τον περιβαλλοντικό χαρακτήρα (και δευτερευόντως κάποια τόνωση της αγοράς αυτοκινήτου), σε χώρες όπως η Νότια Κορέα τα όποια κίνητρα υπέρ των οχημάτων μηδενικών ρύπων έχουν και το χαρακτήρα της ενίσχυσης της τοπικής βιομηχανίας - με πρώτο και καλύτερο στη συγκεκριμένη περίπτωση τον κολοσσό που λέγεται Hyundai – και κατ’ επέκταση της εθνικής οικονομίας.
Ο στόχος, τώρα, που έχει βάλει η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας είναι ομολογουμένως φιλόδοξος, αφού μέχρι το 2025, αν όλα πάνε καλά, ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους της χώρας θα έχει αυξηθεί σε 2,83 εκατομμύρια!
Σύμφωνα, λοιπόν, με δημοσίευμα της Business Korea που αναδημοσίευσαν αμερικανικά μέσα ενημέρωσης, η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας σχεδιάζει να μειώσει το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων για τους καταναλωτές της κατά σχεδόν 10 εκατομμύρια γουόν (δηλαδή κατά 7.500 ευρώ) την επόμενη τετραετία. Για να επιτύχουν αυτόν τον στόχο οι Κορεάτες σκοπεύουν να εστιάσουν στην αύξηση της αποδοτικότητας της εγχώριας παραγωγής των ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (Battery Electric Vehicles - BEVs).
Πολύ πρόσφατα η Hyundai παρουσίασε τη νέα παγκόσμια αρθρωτή πλατφόρμα ηλεκτροκίνησης “E-GMP” που θα χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή των ηλεκτρικών οχημάτων νέας γενιάς του Hyundai Motor Group, αρχής γενομένης από φέτος με το Hyundai IONIQ 5.
Και καθώς ένας στρατηγικής σημασίας παράγοντας για την εξέλιξη των ηλεκτρικών οχημάτων είναι οι μπαταρίες, αντίστοιχο βάρος θα πέσει στην παραγωγή υλικών κατασκευής μπαταριών. Αυτό είναι βέβαιο ότι θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη μείωση του κόστους των BEVs για τους Κορεάτες αγοραστές.
Επί του παρόντος, η Νότια Κορέα είναι ένας αρκετά σημαντικός παίκτης στην αγορά μπαταριών, με εταιρίες όπως η LG Chem και η SKI να φιγουράρουν στις πρώτες θέσεις από άποψη όγκων παραγωγής. Ωστόσο, η χώρα εξακολουθεί να εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την εισαγωγή υλικών για την κατασκευή μπαταριών από άλλες χώρες – με πρώτη και καλύτερη την Κίνα, η οποία ούτως ή άλλως είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός μπαταριών παγκοσμίως. Στοιχείο που θέτει επί τάπητος το πρόβλημα της απεξάρτησης από τον ασιατικό γίγαντα όχι μόνο για τους Κορεάτες, αλλά και για τους Αμερικάνους, και για τους Ευρωπαίους.
Φορολογικά οφέλη και κρατικές επιδοτήσεις
Ωστόσο, επειδή τα παραπάνω δεν αρκούν για την μείωση – κατά 50% - της τιμής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων την οποία αναφέραμε στην αρχή του άρθρου, οι Κορεάτες θα συνδυάσουν όλες αυτές τις ενέργειες με ένα πρόγραμμα μίσθωσης μπαταριών. Προσφέροντας την επιλογή της μίσθωσης των μπαταριών, η κυβέρνηση αφαιρεί ένα μεγάλο μέρος του αρχικού κόστους για τους πελάτες. Ενώ απ’ ότι φαίνεται, το σχέδιο αυτό δεν θα αφορά μόνο τους ιδιώτες, καθώς η μίσθωση της μπαταρίας θα εφαρμοστεί επίσης και στα ηλεκτρικά ταξί μέχρι το τέλος του έτους.
Επιπρόσθετα, η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο επέκτασης της ισχύος του φορολογικού οφέλους που προσφέρει για τα «πράσινα» οχήματα, το οποίο αναμένεται να λήξει στο τέλος της χρονιάς.
Φαίνεται, επίσης, ότι η νοτιοκορεατική κυβέρνηση σχεδιάζει να διατηρήσει τουλάχιστον ορισμένες από τις επιδοτήσεις της για τα ηλεκτρικά οχήματα, ακόμη και μετά την επίτευξη του στόχου μείωσης των τιμών για το 2025. Σημειώστε ότι καταναλωτές που αγοράζουν ένα ηλεκτρικό όχημα φέτος στην Κορέα μπορούν να λάβουν επιδότηση ένα πολύ σημαντικό ποσό: έως και 19 εκατομμύρια γουόν (14.000 ευρώ).