Τι καινούριο και εντυπωσιακό φέρνουν οι νέες Porsche Taycan και Panamera;

Τι καινούριο και εντυπωσιακό φέρνουν οι νέες Porsche Taycan και Panamera;

Στην πρόσφατη παρουσίαση των δύο νέων μοντέλων της Porsche στις κεντρικές εγκαταστάσεις της αντιπροσωπείας “Μοτοδυναμική”/ Porsche Center Athens οι δημοσιογράφοι του ειδικού τύπου είχαν μία μοναδική ευκαιρία να ακούσουν για το τι μπορεί να προσφέρουν αυτοκίνητα που είναι φτιαγμένα για να οδηγούνται, με όλη τη σημασία της λέξης, στον οδηγό τους.

Δύο νέα – και καθόλου τυχαία - μοντέλα της Porsche ξεκινούν εν μέσω θέρους την εμπορική τους πορεία σε ένα οπωσδήποτε ιδιαίτερο κομμάτι της ελληνικής αγοράς. Ο λόγος αφενός για τη νέα Porsche Taycan, το μοντέλο που υπήρξε το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας της φημισμένης εταιρίας, και αφετέρου για την Porsche Panamera, το πρώτο της «οικογενειακό» κουπέ.

Πέντε χρόνια σχεδόν μετά το λανσάρισμα της, η πρώτη Porsche – η οποία εκτός των άλλων υπήρξε καινοτόμος με την ηλεκτρική αρχιτεκτονική των 800V - δέχθηκε ένα εκτενές «φρεσκάρισμα» και στις τρεις εκδόσεις αμαξώματος (Sedan, Cross Turismo, Sport Turismo) με τους μηχανικούς να μένουν πιστοί στο τρίπτυχο «Higher-Further-Faster» για να γίνει η Taycan ακόμα πιο ισχυρή, ταχύτερη και με μεγαλύτερη αυτονομία.

Έτσι, η νέα Taycan (ΜΥ 2024) προσφέρει δυνατότητα ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος (DC) με ισχύ αυξημένη κατά 50 kW, στα 320 kW και αυξημένη δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας - 400 kW - στις υψηλές ταχύτητες. Παράλληλα, έχουμε αύξηση της αυτονομίας κατά 35% που τώρα φτάνει στα 678 km (WLTP) με τη νέα μπαταρία Performance Plus τεχνολογίας NMC, με ενεργειακή χωρητικότητα 105 kWh, η οποία μπορεί να φορτιστεί από το 10-80% σε μόλις 18 λεπτά (σε θερμοκρασία περιβάλλοντος 15 βαθμών Κελσίου), δηλαδή στον μισό χρόνο σε σχέση με την μπαταρία των 93 kWh του προηγούμενου μοντέλου.

.

Σημαντικά βελτιωμένη είναι η νέα Taycan και στον τομέα των επιδόσεων, με την Taycan Turbo S (952 PS) να είναι ταχύτερη κατά 0,6 δεύτερα στο 0-100 km/h (2,4’’), ξεπερνώντας ακόμα και την ταχύτατη Porsche 918 Spyder. Βεβαίως, υπάρχει και η νέα έκδοση Turbo GT με ισχύ 1.034 PS, που έρχεται να σπάει τα χρονόμετρα: 0-100 σε 2,3 sec (2,2 sec με το πακέτο Weissah), γεγονός που την καθιστά ένα από τα ταχύτερα 4θυρα αυτοκίνητα στον κόσμο.

Οι τιμές της νέας Porsche Taycan στην Ελλάδα ξεκινούν από τα 108.190 ευρώ για την «απλή» Taycan. H Sport Turismo κοστίζει 109.200 ευρώ, η Taycan 4 Cross Turismo120.610 ευρώ και η Turbo 185.310 ευρώ.

Δίπλα στη νέα Porsche Taycan, τη δική της θέση πήρε και η νέα γενιά της Panamera, που επισήμως αποκαλύφθηκε λίγο πριν το κλείσιμο του 2023 στη Σανγκάη και συνεχίζει να συνδυάζει τις επιδόσεις ενός σπορ αυτοκινήτου με και την πολυτέλεια ενός σεντάν.

Είναι δε διαθέσιμη με τα τέσσερα plug-in hybrid σύνολα (E-Hybrid), καθώς στα τρία της απερχόμενης 2ης γενιάς προστέθηκε ένα ακόμα. Όλα τους έχουν υψηλότερες επιδόσεις, καλύτερη απόδοση και μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία, η οποία μπορεί να φτάσει μέχρι τα 93 χιλιόμετρα.

Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η νέα Turbo E-Hybrid έκδοση, που διαθέτει αναβαθμισμένο V8 κινητήρα 4,0 λίτρων και καινούριο ηλεκτροκινητήρα 190 PS, ενώ συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PDK, 8 σχέσεων. Η συνδυασμένη ισχύς φτάνει τους 680 PS, ενώ η μέγιστη ροπή τα 930 Nm – στοιχεία που επιτρέπουν την πραγματοποίηση των γνωστών 0-100 km/h σε μόλις 3,2 δεύτερα, αλλά και την εντυπωσιακότατη τελική ταχύτητα των 315 km/h. Η μπαταρία του plug in hybrid συστήματος κίνησης έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα (25,9 kWh έναντι 17,9 kWh της δεύτερης γενιάς), με αποτέλεσμα να προκύπτει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία μέχρι 91 km στο συνδυασμένο κύκλο WLTP και έως 93 km εντός πόλης. Σημειώστε ότι ο νέος ενσωματωμένος φορτιστής AC 11 kW επιτρέπει τη φόρτισή της εν λόγω μπαταρίας σε 2 ώρες και 39 λεπτά.

Οι τιμές ξεκινούν από τα 158.990 ευρώ για την «απλή» Panamera, η 4 E-Hybrid κοστίζει 137.830 ευρώ, ενώ η Panamera Turbo E-Hybrid φτάνει τα 220.020 ευρώ.