Ευχάριστη έκπληξη, τουλάχιστον από άποψη κινητήρα, αποτελεί το μικρότερο σε ισχύ μέλος της οικογένειας του επίσης μικρότερου σε μέγεθος SUV της Volvo με βάση τα όσα μπορεί κανείς να έχει υπόψη του από τις δύο μεγαλύτερες σε κυβισμό και ισχύ εκδόσεις του μοντέλου.
Θα περίμενε, λοιπόν, ο οδηγός που κάθεται πίσω από το τιμόνι του Volvo XC40 1.5 T3 ότι πρόκειται να οδηγήσει ένα αυτοκίνητο μάλλον αργό και ράθυμο. Η πραγματικότητα όμως είναι άλλη και εντέλει αυτό το μικρό Volvo με τον 1,5 λίτρου τρικύλινδρο και υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 163 ίππων να τα καταφέρνει απρόσμενα καλά στο δρόμο, καθώς αποδεικνύεται και ζωηρό, αφού ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές του δεξιού ποδιού του οδηγού από αρκετά χαμηλές στροφές, και σβέλτο.
Το δικό της ρόλο παίζει σε αυτήν την απόδοση και η ροπή, που φτάνοντας τα 265 Nm - στο διάστημα μεταξύ 1.860 και 3.840 rpm – προσφέρει αυτή τη σβελτάδα για την οποία κάναμε λόγο. Στα υπέρ του κινητήρα και η πολιτισμένη λειτουργία του κινητήρα αυτού, καθώς χρειάζεται προσοχή και εμπειρία για να αντιληφθείς ότι είναι τρικύλινδρος.
Και το μόνο τελικά που να μπορείς να πεις ότι του λείπει να είναι η τετρακίνηση. Γιατί στη συγκεκριμένη περίπτωση, το «μικρό» Volvo που οδηγήσαμε διέθετε και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων “Geartronic” που προσφέρει το επιπλέον πλεονέκτημα της άνεσης στην καθημερινή οδήγηση. Πρόκειται για ένα κλασικό, ως προς την αρχιτεκτονική του, αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής προερχόμενο από την ιαπωνική εταιρεία Aisin, που ειδικεύεται στον τομέα αυτόν.
Ενδεχομένως, κάποιος απαιτητικός θα παρατηρήσει ότι το εν λόγω κιβώτιο δεν είναι ότι πιο γρήγορο υπάρχει στις περιπτώσεις που του ζητείται απότομο κατέβασμα ταχύτητας (το λεγόμενο “kick down”, με το γνωστό «σανίδωμα» του γκαζιού). Όμως δεν παύει να ανταποκρίνεται, έστω και με μια ελάχιστη λογική υστέρηση σε τέτοιου τύπου αιτήματα. Ενώ, επιπλέον, προσφέρει τη δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών με αυτό τον μικρό και ιδιαίτερο μοχλό-επιλογέα, που είναι τοποθετημένος στην κεντρική κονσόλα.
Το γεγονός, τώρα, ότι η κατανάλωση που είδαμε στο trip computer, για κίνηση όμως αποκλειστικά στην Αθήνα, κυμάνθηκε μεταξύ 9,0 και 10,0 λίτρων/100 χιλιόμετρα, μπορεί να μην ενθουσιάζει, αλλά δεν είναι και υπερβολική. Ενώ αφήνει και την υπόσχεση για κάτι σημαντικά χαμηλότερο στο ταξίδι
Κατά τα άλλα, στους χώρους και την εσωτερική διαρρύθμιση, το Volvo XV40 παίρνει άριστα. Η υψηλή ποιότητα κατασκευής συνδυάζεται με μικρούς και μεγάλους χώρους που διευκολύνουν την καθημερινότητά σου – και σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι οι πλευρικές θήκες στις πόρτες χωρούν 15άρι laptop (!) – εκτοξεύοντας τη χρηστικότητα στα ύψη. Η αίσθηση της γεροδεμένης κατασκευής δεν παύει να δηλώνει παρούσα, κάθε στιγμή που οδηγείς το αυτοκίνητο, το οποίο ταξιδεύει με ασφάλεια και δεν σε απογοητεύει στις στροφές, με μια προοδευτική και χωρίς εκπλήξεις συμπεριφορά.
Στις μικρές εργονομικές ατέλειες που εντοπίσαμε μπορούμε να συμπεριλάβουμε το μέγεθος των ενδείξεων του trip computer – του κατά τ’ άλλα πολύ καλού και ευανάγνωστου ψηφιακού πίνακα οργάνων – αλλά τις γενικότερα σχετικά μικρές γραμματοσειρές που χρησιμοποιούνται στα εσωτερικά μενού του γνωστού “tablet” της Volvo.
Από κει και πέρα το Volvo XC40 1.5 T3 δεν παύει να αποτελεί μια πολύ σοβαρή και –δεδομένων των τιμοκαταλόγων που συναντάμε στο premium τμήμα των SUV αυτού του μεγέθους – σχετικά προσιτή εναλλακτική επιλογή. Η οποία έχει και το προσόν της διαφοροποίησης από τον καθιερωμένο ανταγωνισμό, καθώς χαρακτηρίζεται θα λέγαμε από μια σχετική διακριτικότητα, κάτι που για κάποιους αγοραστές μετράει.
Volvo XC40 1.5 T3 - Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κυβισμός: 1.477 cm3
Ισχύς (PS / rpm): 163 / 5000
0-100 km/h: 9,6’’
Ταχύτητα*: 180 km/h
Κατανάλωση*: 7,2 – 7,9 lit./100 km
Εκπομπές CO2: 162 - 179 g/km
M x Π x Y: 4.425 x 1.863 x 1.652 mm
Πορτμπαγκάζ: 452 λίτρα
Τιμή:** € 33.597
* Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 km/h σε όλα τα μοντέλα της Volvo, για λόγους ασφαλείας, στο πλαίσιο πρωτοβουλίας για τη μείωση των θυμάτων των τροχαίων ατυχημάτων
** Μέση τυποποιημένη κατανάλωση WLTP.
** Τιμή έκδοσης Momentum Core. Τιμή αντίστοιχης έκδοσης με χειροκίνητο κιβώτιο: 30.425 ευρώ.