Black Box 13/12/2017

Black Box 13/12/2017

- Ο Φεβρουάριος θα είναι ο πιο δύσκολος μήνας για τις ελληνικές τράπεζες. Στα μέσα του Φεβρουαρίου πρέπει οι τράπεζες να είναι έτοιμες για το IRRS 9. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να έχουν αναλυτική αναφορά, τεκμηριωμένη από ελεγκτικό οίκο, για τις επιπτώσεις από την εφαρμογή του διεθνούς λογιστικού προτύπου. Αναφορά την οποία θα παραδώσουν στις εποπτικές αρχές ενώ ταυτόχρονα την ίδια περίοδο θα ξεκινήσουν να δίνουν στοιχεία για τα stress test.

- Μεγάλα σχέδια πληροφορείται η στήλη ότι έχει η ΕΧΑΕ για το 2018. Το χρηματιστήριο ετοιμάζεται για να ξεκινήσει το χρηματιστήριο ενέργειας, το οποίο θα συστεγάζεται με το ΧΑ. Μάλιστα η ΕΧΑΕ προτίθεται να μετέχει και στο μετοχικό κεφάλαιο του χρηματιστηρίου ενέργειας. Ήδη μάλιστα προγραμματίζονται οι πρώτες προσλήψεις των υπαλλήλων που θα στελεχώσουν την  χρηματιστηριακή αγορά ενέργειας.

- Ο κύβος ερρίφθη για τη ΛΑΡΚΟ. Μετά τα ευρωπαϊκά πρόστιμα για κρατική βοήθεια, η κυβέρνηση εργάζεται πάνω σε σχέδια πώλησης της εταιρείας.

- Απρόσμενο σύμμαχο ενόψει των stress test, βρήκαν οι τράπεζες στο ράλι των ελληνικών ομολόγων. Έχοντας καταγράψει  άνοδο περίπου 20%  και με τις  αποδόσεις να έχουν επιστρέψει στα επίπεδα του 2009, οι τράπεζες υποχρεώνονται στο τέλος του έτους να κάνουν mark to market αποτίμηση στα χαρτοφυλάκια τους. Αυτό σημαίνει ότι θα εγγράψουν στο φετινό ισολογισμό σημαντικές υπεραξίες τις οποίες δεν προσδοκούσαν. Αν για παράδειγμα μια τράπεζα έχει ένα χαρτοφυλάκιο ελληνικών ομολόγων 1,5 δισ., με την άνοδο που έχουν καταγράψει τα ομόλογα η τράπεζα θα πρέπει να γράψει υπεραξίες περίπου 300 εκατομμυρίων ευρώ.

- Σε εξέλιξη είναι οι διεργασίες για την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της ΝOTOΣ προκειμένου στο μετοχικό κεφάλαιο της εμπορικής εταιρείας να συμμετάσχει η Pillarstone. Πρόκειται για θετική εξέλιξη, καθώς με αυτόν τον τρόπο η ΝOTOΣ θα αντιμετωπίσει τα προβλήματα της.

- Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2018 αναμένεται η έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τη συμφωνία της Hellenic Seaways με το Attica Group της MIG. Ήδη οι δύο εταιρείες περιμένοντας το πράσινο φως της Επιτροπής δρομολογούν τις  συνέργειες που θα έχουν από το deal. Η ολοκλήρωση αυτής της συμφωνίας ανοίγει το δρόμο για να ακολουθήσει  μία ακόμη και μεγαλύτερη συμφωνία στο χώρο της ακτοπλοΐας, που είναι η πώληση του Attica Group στο Fortress.