- H ελληνική χρηματιστηριακή αγορά είναι ρηχή και ελεγχόμενη από τα «βαριά» χέρια των ξένων θεσμικών. Αποδείχθηκε πλήρως κατά τη χθεσινή συνεδρίαση όπου οι οποίοι ενδοιασμοί υπήρχαν σε σχέση με την πρόοδο της διαπραγμάτευσης και τα καμπανάκια της Moody's, παραμερίστηκαν από την αναβάθμιση των τραπεζικών μετοχών από την Μorgan Stanley και τις αγορές που πυροδότησε, κυρίως από Goldman Sachs, UBS, Citigroup και Credit Suisse.
- Στο μέτωπο της διαπραγμάτευσης όλα βαίνουν βάσει του προγραμματισμού και το πιθανότερο σενάριο είναι συμφωνία στα τέλη Μαΐου. Ας αρχίσουμε από τα γεγονότα: Τη Δευτέρα οι υπουργοί Οικονομικών της Ευρωζώνης εκτός από το ελληνικό πρόγραμμα θα συζητήσουν και για το χρέος. Πρόκειται για το «γλυκαντικό» που θα επιτρέψει στην κυβέρνηση να υποστηρίζει ότι (δήθεν) πέτυχε το στόχο του χρέους και κατά συνέπεια πρέπει να κάνει υποχωρήσεις για τα υπόλοιπα θέματα.
- Σημειώστε ότι πηγές από την Κομισιόν εμφανίζονταν χθες αισιόδοξες και διατύπωναν την εκτίμηση ότι τελικά μετά από υποχωρήσεις που θα γίνουν από όλους τους εμπλεκόμενους, θα οδηγηθούμε σε συμφωνία ως το τέλος του μήνα. Μπορεί οι οιωνοί σήμερα να εμφανίζονται θετικοί για την εξέλιξη της αξιολόγησης, αλλά να σημειώσουμε ότι υπάρχουν και ορισμένοι που ανησυχούν για τις επόμενες κινήσεις του «άξονα του κακού». Δηλαδή της σύμπλευσης Σόιμπλε –ΔΝΤ.
- «Βαραίνει» και κλίνει επικίνδυνα πλέον το καράβι του ΜEGA. Οι εργαζόμενοι προχωρούν σε κινητοποιήσεις (έτσι ξεκίνησε η αρχή του τέλους και για το ALTER) ενώ και το νέο επενδυτικό σχήμα λέγεται στην αγορά ότι κατεβάζει τώρα ταχύτητα, επειδή δεν συγκεντρώνει -εύκολα τουλάχιστον- τα ζητούμενα κεφάλαια.
- Τι γίνεται με τη μετοχή της Τράπεζας Αττικής; Χτες η μετοχή σημείωσε κέρδη 16,95%. Σημειώστε ότι η Τράπεζα δεν μπορεί να εκδώσει ομολογιακό για να μαζέψει τα 70 εκατ. ευρώ που λείπουν από την τελευταία αύξηση κεφαλαίου.
- Στη Βουλιαγμένη υπάρχει η πιο ακριβή μαρίνα της Ελλάδας. Παίρνει μεγάλα σκάφη, έχει υψηλά ενοίκια και δένουν τα κότερα τους πολλά μεγάλα ονόματα της επιχειρηματικής ζωής του τόπου. Αρκετοί από τους ναύτες των «θηρίων» που δένουν στη μαρίνα, όταν βγαίνουν στη Βουλιαγμένη γκρινιάζουν ότι είναι απλήρωτοι, ορισμένοι και περισσότερο από ένα χρόνο. Σημείωση: Το απλήρωτο προσωπικό εργάζεται -κυρίως- σε κότερα εφοπλιστών.