- Μία γενιά νεώτερων στελεχών από την αγορά, που ανδρώθηκαν επαγγελματικά κυρίως την περίοδο μετά την χρηματιστηριακή έκρηξη του 1999, αξιοποιεί σήμερα ο ΣΥΡΙΖΑ σε διάφορες σημαντικές θέσεις, γεγονός που δίνει στα συγκεκριμένα πρόσωπα την δυνατότητα να συμμετέχουν στη διαμόρφωση της οικονομικής πολιτικής. Η πιο γνωστή περίπτωση είναι ο Δημήτρης Λιάκος, ο οποίος έχει σημαντικό ρόλο τόσο στο μέγαρο Μαξίμου, όσο και στην αντιπροεδρία της κυβέρνησης και ο οποίος κατά το παρελθόν ήταν αναλυτής της Αιολικής Εταιρείας Επενδύσεων Χαρτοφυλακίου.
- Μία δεύτερη τέτοια περίπτωση, είναι ο Νίκος Τρουλινός που είναι σήμερα Αντιπρόεδρος στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς. Ο κ. Τρουλινός αφού εργάστηκε στην Εμπορική στη συνέχεια ήταν διαχειριστής χαρτοφυλακίων στην Κύκλος Χρηματιστηριακή.
- Μια τρίτη περίπτωση είναι ο Θάνος Νιφόρος. Στις 17 Φεβρουαρίου, ο υπουργός Επικρατείας κ. Νίκος Παππάς είχε ταξιδέψει στο εξωτερικό όπου είχε συναντήσεις με στελέχη επενδυτικών εταιρειών. Εκτός από τον Δημήτρη Λιάκο τον συνόδευε -όπως ανέφερε η ημιεπίσημη διαρροή που έκανε το Μαξίμου- μαζί του ήταν και ο επενδυτικός σύμβουλος του υπουργού Επικρατείας, Θάνος Νιφόρος. Ο κ. Νιφόρος εργαζόταν στην Π&Κ Χρηματιστηριακή, ως broker ιδιωτών πελατών, δηλαδή αυτό που τότε στην αγορά αποκαλούσαν παραγωγός.
- Έφτασε η στιγμή όπου ο πρόεδρος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς Χαρ. Γκότσης, θα πρέπει να αφήσει κατά μέρος τις αφελείς εξαγγελίες του για δημιουργία αγοράς εταιρικών ομολόγων και να πάρει τις πρώτες δύσκολες και σοβαρές αποφάσεις που απαιτεί η θέση του, δίνοντας δείγμα γραφής για το πώς θα πορευτεί.
- Το πρόβλημα είναι σοβαρό, καθώς με την καχεξία της χρηματιστηριακής αγοράς έχουν “χτυπήσει” τα κεφάλαια αρκετών -σχεδόν των μισών λένε οι πληροφορίες- χρηματιστηριακών εταιρειών. Η δραματική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι χρηματιστηριακές εταιρίες αποτυπώθηκε στις λογιστικές καταστάσεις του εξαμήνου και τώρα πλησιάζει η ώρα που θα κλείσουν τη χρήση 2015 παρουσιάζοντας ακόμη εντονότερο πρόβλημα κεφαλαιακής επάρκειας.
- Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς έχει εξαντλήσει την ανοχή της δίνοντας σιωπηλά αλλεπάλληλες παρατάσεις, προκειμένου οι χρηματιστές να βρουν τρόπους να καλύψουν τα κεφάλαια που χρειάζονται οι εταιρίες τους. Επειδή όμως αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχίζεται εσαεί, αλλά και επειδή έχει μεγαλώσει η τρύπα στα κεφάλαια των προβληματικών ΑΧΕΠΕΥ, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς υποχρεώνεται τώρα να πάρει αποφάσεις.
- Οι επιλογές που έχει είναι τέσσερις: Να ζητήσει από το Υπουργείο Οικονομικών την ψήφιση τροπολογίας, η οποία να μειώνει το ύψος των απαιτούμενων κεφαλαίων. Ο τρόπος υπολογισμού της κεφαλαιακής επάρκειας στις χρηματιστηριακές δεν μπορεί να αλλάξει, αλλά το ύψος του κεφαλαίου μπορεί να αναπροσαρμοστεί με νομοθετική διάταξη. Η δεύτερη επιλογή είναι να συνεχίσει η Επιτροπή να δίνει βραχυπρόθεσμες παρατάσεις, δηλαδή να συνεχίσει να σπρώχνει το πρόβλημα κάτω απ'' το χαλί με την ελπίδα ότι η αγορά θα ανακάμψει και οι εταιρίες θα μπορέσουν να καλύψουν τις τρύπες.
- Η τρίτη επιλογή είναι να αφαιρεθούν άδειες στις προβληματικές χρηματιστηριακές και να οδηγηθούν σε εκκαθάριση. Τέλος η τέταρτη (και πιθανώς σοφότερη) επιλογή είναι να υιοθετηθεί το κατάλληλο πλαίσιο που θα διευκολύνει να κλείσουν εταιρείες χωρίς να δημιουργηθούν προβλήματα στην αγορά. Το τι θα αποφασίσουν τελικά στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς θα το διαπιστώσουμε το επόμενο διάστημα, αλλά τα χρονικά περιθώρια είναι περιορισμένα.
- Αισιόδοξα μηνύματα συνεχίζουν να έρχονται από την πλευρά της Κομισιόν σε σχέση με την αξιολόγηση. Φαίνεται ότι οι δανειστές τουλάχιστον όσον αφορά την Κομισιόν και την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα έχουν αποφασίσει ότι η ελληνική κυβέρνηση δεν μπορεί να αντέξει ταυτόχρονα δύο κρίσεις και ετοιμάζονται να κάνουν κάποιες εκπτώσεις, κυρίως μεταθέτοντας χρονικά υποχρεώσεις που κυβέρνηση δεν έχει μπορέσει να τηρήσει.