Πρόσω ολοταχώς για την επόμενη μέρα κινούνται τα Ναυπηγεία Ελευσίνας καθώς, όπως πληροφορείται η στήλη, την Παρασκευή εισάγεται επίσημα πλέον το σχέδιο νόμου στο υπουργικό συμβούλιο υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ώστε να εγκριθεί και να προχωρήσει προς ψήφιση στη Βουλή. Το σχέδιο νόμου καταρτίστηκε με βάση το σχέδιο εξυγίανσης που έχει εκπονηθεί από την Onex Elefsis Shipyards.
Πλέον η επόμενη μέρα για τα ναυπηγεία βρίσκεται κυριολεκτικά προ των πυλών με τη συμβολή της κυβέρνησης να είναι καθοριστική, καθώς υπήρξε ξεκάθαρη η εντολή του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για να δοθεί άμεση λύση και να προχωρήσουν οι διαδικασίες.
Επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ σε βάθος δεκαετίας, ανάληψη υποχρεώσεων 230 εκατ. ευρώ, δημιουργία 2.000 θέσεων εργασίας, εξόφληση των εργαζομένων αλλά και πολλαπλά οφέλη για την οικονομία με έμμεση αύξηση του ΑΕΠ κατά 0,5% , αποτελούν τα βασικά σημεία του σχεδίου της Onex και του Πάνου Ξενοκώστα. Ένα σχέδιο που στηρίζεται χρηματοδοτικά από την αμερικανική αναπτυξιακή τράπεζα DFC και στο αμυντικό κομμάτι συμμετέχει ιταλική Fincantieri.
---
Ο σχεδιασμός της διοίκησης της ElvalHalcor για επενδύσεις εστιασμένες σε τομείς και προϊόντα με προοπτικές δυναμικής ανάπτυξης στο πλαίσιο των παγκόσμιων τάσεων ( megatrends), δηλαδή της κυκλικής οικονομίας, της μετάβασης στην κλιματική ουδετερότητα και της αστικοποίησης. φαίνεται να αποδίδει καρπούς. Κρίνοντας πάντα από την πορεία του ομίλου το 2021 και την εκρηκτική άνοδο του τζίρου σε ιστορικά επίπεδα στο α΄ τρίμηνο του 2022.
Μάλιστα, μέσα στο επόμενο δίμηνο αναμένεται να ολοκληρωθεί η επένδυση στη μονάδα των Οινοφύτων, με αποτέλεσμα να αυξηθεί δραστικά η παραγωγική δυναμικότητα (capacity) στα προϊόντα αλουμινίου, τα οποία παρουσιάζουν, μέχρι στιγμής, ισχυρή ζήτηση.
Η νέα επένδυση αφορά στην υλοποίηση της δεύτερης φάσης του επενδυτικού προγράμματος προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι αύξησης της παραγωγικής δυναμικότητας του εργοστασίου.
Η επένδυση αυτή, αποτελούμενη από ένα νέο ψυχρό έλαστρο, μια νέα γραμμή βαφής με τον αντίστοιχο εξοπλισμό, ένα νέο φούρνο απολακοποίησης και αυξημένη δυναμικότητα για παραγωγή πλακών, θα συμβάλει σημαντικά στη μείωση του συνολικού αποτυπώματος της εταιρείας. Μέσω της νέας επένδυσης των 100 εκατ. ευρώ η εταιρεία θα φτάσει σε δυναμικότητα 500 - 520 χιλ. τόνων έως τα τέλη του έτους.
Ακόμη, η διοίκηση της εταιρείας με στόχο να διατηρήσει τη θετική της πορεία για ολόκληρη τη χρήση του 2022 έχοντας να αντιμετωπίσει τη συνεχιζόμενη ανοδική τάση των τιμών, καθώς και τη συνεχιζόμενη δυσλειτουργία των εφοδιαστικών αλυσίδων έχει πάρει τα μέτρα της.
Σε αυτά περιλαμβάνονται η χρήση τεχνικών αντιστάθμισης κινδύνων, είτε με την μετακύλιση του κόστους, σε όποιες αγορές είναι δυνατόν, αλλά και με σύναψη νέων συνεργασιών για τη διατήρηση της ευελιξίας (diversification). Ακόμη, ειδικά σε ό,τι αφορά ειδικά τις επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία, λόγω της πιθανότητας κυρώσεων στην Ρωσία, ο όμιλος έχει προνοήσει να διατηρήσει μεγάλο στοκ αλουμινίου, ώστε να μην αντιμετωπισθούν προβλήματα στην παραγωγή.
---
Τα οικονομικά αποτελέσματα της Epsilon Net για το πρώτο τρίμηνο δείχνουν ότι η δουλειά που έχει γίνει από τη διοίκηση τα τελευταία δύο χρόνια έφερε τα επιθυμητά αποτελέσματα, με τη δημιουργία μιας σημαντικής εταιρείας στο χώρο της πληροφορικής που μπορεί να βάζει στόχους και να τους επιτυγχάνει.
Ο πήχης για το 2022 τέθηκε νωρίς από τη διοίκηση ψηλά, καθώς έχει δώσει εκτιμήσεις για ενοποιημένες πωλήσεις που θα ξεπεράσουν τα 75 εκ. ευρώ, αλλά και για περιθώριο EBITDA σε επίπεδα άνω του 30% επί του κύκλου εργασιών.
Η πορεία του πρώτου τριμήνου, αλλά και του δεύτερου όπως πληροφορούμαστε, υποστηρίζουν πλήρως το guidance της διοίκησης, η οποία σύντομα αναμένεται να προβεί στην ανακοίνωση και άλλων εξαγορών. Παράλληλα, ώθηση αναμένεται και από τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης και πιο συγκεκριμένα το πρόγραμμα «Ψηφιακά Εργαλεία MME», συνολικού προϋπολογισμού 180 εκατ. ευρώ .
Στη φαρέτρα της δε η εταιρεία συνεχίζει να προσθέτει συνεχώς νέα προϊόντα και υπηρεσίες διευρύνοντας έτσι το πελατολόγιό της, αλλά και αυξάνοντας το ετήσιο έσοδο ανά πελάτη.
---
Τα έργα υποδομής και τα οικιστικά προγράμματα που περιλαμβάνονται στο «πακέτο» Μπάιντεν ύψους ενός τρισ. δολαρίων, οδήγησαν τον Τιτάνα στην απόφαση να εστιάσει το ενδιαφέρον του στην αγορά των ΗΠΑ, προχωρώντας άμεσα σε νέες επενδύσεις που θα αυξήσουν τη δυναμικότητα των εγκαταστάσεων της Titan America, στο Νόρφολκ της Βιρτζίνια και στην Φλόριντα.
Και δικαιολογημένα. Οι δραστηριότητες της τσιμεντοβιομηχανίας στη Φλόριντα αναμένεται να αποφέρουν νέους μεγάλους τζίρους και φυσικά υψηλότερα κέρδη, καθώς η συγκεκριμένη πολιτεία αναπτύσσεται σε ένα σημαντικό επιχειρηματικό και οικονομικό κέντρο.
Ταυτόχρονα οι αυξημένες τάσεις εσωτερικής μετανάστευσης στις ΗΠΑ, οδηγούν σε αύξηση της ζήτησης για κατοικίες και συνακόλουθων κατασκευών. Από την άλλη πλευρά το ενδιαφέρον του ομίλου εστιάζεται και στις Μεσοατλαντικές Πολιτείες, όπου η εταιρεία παρουσίασε αυξημένες πωλήσεις λόγω της ισχυρής ζήτησης για κατοικίες, αλλά και της πραγματοποίησης δημοσίων έργων που απαιτούν μεγάλες ποσότητες τσιμέντου.
Στο στόχαστρο του ομίλου εξακολουθούν να παραμένουν και η μητροπολιτική περιοχή της Νέας Υόρκης και του Νιου Τζέρσεϊ που παρουσίασαν επίσης αύξηση στην κατανάλωση τσιμέντου. Η εταιρεία δρομολογεί επενδύσεις άνω των 250 εκατομμυρίων δολαρίων στην αγορά των ΗΠΑ και αναμένονται εξελίξεις…
---
Με τον πόλεμο στην Ουκρανία να κρατάει περισσότερο από όσο υπολόγιζαν οι αγορές και τις πληθωριστικές πιέσεις να εντείνονται, η ανάγκη για ενημέρωση των επενδυτών είναι επιτακτική στο Ελληνικό Χρηματιστήριο. Αυτό αποδεδειγμένα το ξέρει η πρόεδρος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, Βασιλική Λαζαράκου, η οποία μάλλον σκέφτεται σοβαρά να ζητήσει από τις εισηγμένες να ενημερώσουν, όλες, για την πορεία του πρώτου τριμήνου. Το είχε κάνει και στο εννεάμηνο του 2021, το είχε κάνει και με τον κορωνοϊό και αποδείχθηκε χρήσιμο, ειδικά για όσους κοιτούν τα θεμελιώδη των εταιρειών. Παράλληλα η ESMA, η Ευρωπαϊκή Αρχή Κινητών Αξιών και Αγορών, έχει ζητήσει στο εξάμηνο οι εταιρείες να ενημερώσουν αν πλήττονται από τη ρωσική εισβολή και να εξηγούν τον αντίκτυπο, αλλά και αν δεν πλήττονται να εξηγούν με σαφήνεια το λόγο για τον οποίο δεν υπάρχει ουσιαστικός αντίκτυπος στις οικονομικές τους καταστάσεις.
---
«Η αγορά υγροποιημένου φυσικού αερίου οδεύει προς μια δυνητικά ιστορική έλλειψη αυτόν τον χειμώνα, καθώς ο κόσμος βιάζεται να εξασφαλίσει καύσιμο», αναφέρει το Bloomberg. «Η παγκόσμια ζήτηση θα φτάσει τους 436 εκατ. τόνους το 2022, ξεπερνώντας τους 410 εκατ. τόνους διαθέσιμης προσφοράς», ανέφερε η Rystad Energy.
Η διαφαινόμενη κρίση της προσφοράς κινδυνεύει να αυξήσει τους λογαριασμούς ηλεκτρικής ενέργειας και τον πληθωρισμό και θα μπορούσε να οδηγήσει τις φτωχότερες χώρες σε αδιέξοδο. Οι traders εκτρέπουν αποστολές LNG από την Ασία και επιλέγουν να πουλήσουν στην Ευρώπη, όπου οι τιμές είναι πιο ελκυστικές.
---
Ρυθμούς ανεβάζει το project GReco Islands που αφορά την μετατροπή σε «πράσινα» με μηδενικές, δηλαδή, εκπομπές ρύπων σειρά ελληνικών νησιών. Να υπενθυμίσουμε ότι το project που έχει ως στόχο την μετατροπή των μικρών μη διασυνδεδεμένων νησιών της χώρας σε πρότυπα πράσινης οικονομίας, ενεργειακής αυτονομίας και ψηφιακών καινοτομιών ξεκίνησε από τη Χάλκη. Στο νησί εγκαταστάθηκε φωτοβολταϊκό πάρκο ισχύος 1 MW, που παράγει ενέργεια ικανή να καλύψει την ενεργειακή ζήτηση των κατοίκων του νησιού μέσω της μεθόδου του εικονικού ενεργειακού συμψηφισμού. Αυτό λοιπόν, το μοντέλο επιδιώκεται να επεκταθεί και σε άλλα ελληνικά νησιά.
Γι’ αυτό το υπουργείο Ανάπτυξης ανέθεσε στην Deloitte να πραγματοποιήσει ολοκληρωμένη μελέτη για τον τρόπο εφαρμογής του GReco Islands. Τι θα κάνουν οι σύμβουλοι; Ουσιαστικά, θα πρέπει να προσδιορίσουν το είδος των παρεμβάσεων ώστε τα νησιά που θα επιλεγούν να αποκτήσουν ενεργειακή και κλιματική ουδετερότητα, να εξασφαλίζεται η κυκλική διαχείριση στερεών και υγρών αποβλήτων και να διατηρείται αλώβητος ο τουριστικός τους χαρακτήρας. Τα σπουδαία σε περίπου τέσσερις μήνες οπότε η Deloitte θα ολοκληρώσει το έργο της που θα αφορά, σε πρώτη φάση, σε πολύ μικρά και μικρά νησιά, με πληθυσμό κάτω των 3.000 μόνιμων κατοίκων.
---
Σιγά - σιγά ψηφιοποιείται όλη η Ελλάδα και εννοούμε τους κατά τόπους φορείς, Δήμους και γενικά Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Τι σημαίνει ψηφιοποίηση; Να μπορεί, για παράδειγμα, ένας κάτοικος στους Αγίους Θεοδώρους να πληρώνει online τον λογαριασμό που του στέλνει η Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης και Αποχέτευσης. Για να γίνει όμως, αυτό απαιτείται τα συστήματα των κατά τόπους φορέων να διασυνδεθούν με το κέντρο Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων, ώστε οι χρήστες να μπορούν να ταυτοποιούνται μέσω των στοιχείων του Taxisnet. Αυτή λοιπόν, η διασύνδεση ολοκληρώθηκε, εσχάτως, για το Δήμο Καλλιθέας όπου οι δημότες θα μπορούν εφεξής να πραγματοποιούν ηλεκτρονικές πληρωμές και κάθε είδους συναλλαγή. Επίσης, η Υπηρεσία Αποχέτευσης Λουτρακίου Αγ. Θεοδώρων έχει δημιουργήσει την πλατφόρμα Smartville μέσω της οποίες οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να πληρώνουν online τους λογαριασμούς νερού, ενώ αντίστοιχες δυνατότητες θα έχουν οι δημότες στη Λαυρεωτική, την Μεσσήνη και αλλού.
---
Τα τρισεκατομμύρια κεφαλαιοποίησης που χάθηκαν στις παγκόσμιες χρηματιστηριακές αγορές στη διόρθωση των τελευταίων εβδομάδων έχει φέρει τον δείκτη κλίματος «Bull & Bear» της ΒofA στο να δίνει αντιδραστικό σήμα αγορών. Οι ανησυχίες ότι ο πληθωρισμός και η γρήγορη άνοδος των επιτοκίων θα οδηγήσουν τις μεγάλες οικονομίες σε ύφεση, προκάλεσαν πτώση στα χρηματιστήρια με τις παγκόσμιες μετοχές να σημειώνουν απώλειες 18% από την αρχή της χρονιάς.
Οι αναλυτές της BofA αναφέρουν πως ο δείκτης «Bull & Bear» έχει πλέον εισέλθει σε «ξεκάθαρη περιοχή αγορών» μετά τη μεγάλη έξοδο από μετοχές των αναπτυγμένων αγορών, τα υψηλής απόδοσης χρεόγραφα και τα ομόλογα αναδυόμενων αγορών.
Την προηγούμενη εβδομάδα παρατηρήθηκε η μεγαλύτερη εκροή από αμοιβαία κεφάλαια που επενδύουν σε χρέος αναδυόμενων οικονομιών από τον Μάρτιο του 2020, όπως επίσης και η μεγαλύτερη φυγή από ομόλογα υψηλής απόδοσης των τελευταίων 14 εβδομάδων. Στον χώρο των μετοχών η Ευρώπη που πλήττεται περισσότερο από τον πόλεμο στην Ουκρανία είδε εκροές για 14η συνεχή εβδομάδα.
---
Για πρώτη φορά στην ιστορία, η χρηματιστηριακή αξία της αμερικανικής Boeing (BA NYSE) βρίσκεται καθαρά κάτω από αυτήν της μεγάλης ευρωπαίας ανταγωνίστριάς της, της Airbus (AIR PARIS), δυσαρεστώντας πολύ τους μετόχους της. Ευχαριστημένοι όμως δεν είναι ούτε οι πελάτες, και αυτός είναι ένας από τους βασικούς λόγους της υστέρησης της μετοχής της ιστορικής αμερικανικής εταιρείας που έχει συνδέσει το όνομά της με την κατασκευή αεροσκαφών. Ο Michael O’Leary, ιδρυτής και βασικός μέτοχος της αεροπορικής εταιρείας Ryanair, ο οποίος δεν μασάει ποτέ τα λόγια του, είπε πολύ πρόσφατα πως οι αξιωματούχοι της εταιρείας τρέχουν γύρω γύρω σαν ακέφαλα κοτόπουλα.
Ο O’Leary συνέχισε λέγοντας πως η Boeing καθυστερεί υπερβολικά τις παραδόσεις των αεροσκαφών που έχει ήδη πουλήσει στους πελάτες της και δεν μπορεί να τους πείσει να προαγοράσουν τα μοντέλα που δεν έχουν κυκλοφορήσει. Και αν ο O’Leary, σύμφωνα με τις κακές γλώσσες, έχει τσακωθεί με την εταιρεία για την τιμή των νέων αεροσκαφών που σκέφτεται να παραγγείλει, αυτό δεν συμβαίνει με πολλούς άλλους αξιωματούχους αεροπορικών εταιρειών ή με γνώστες της αεροπορικής βιομηχανίας οι οποίοι ουσιαστικά επιβεβαιώνουν την ουσία των παραπόνων του.
Είναι φανερό πως η εταιρεία δεν έχει καταφέρει να συνέλθει ακόμα από το διπλό πλήγμα που υπέστη από την πολύμηνη καθήλωση του πιο δημοφιλούς μοντέλου της, του 737 ΜΑΧ, ύστερα από δύο τραγικά πολύνεκρα δυστυχήματα και την τρομερή αναστάτωση που προκάλεσε η πανδημία στις αεροπορικές μεταφορές. Ο διευθύνων σύμβουλος Dave Calhoun, ο οποίος ανέλαβε την διοίκηση λίγες εβδομάδες πριν την εκδήλωση της πανδημίας ενώ η εταιρεία αντιμετώπιζε ήδη σοβαρά προβλήματα με το 737 ΜΑΧ, δεν έχει καταφέρει ακόμα να ισιώσει τα πράγματα, αφού οι αρχές είναι πολύ πιο αυστηρές απέναντι στην εταιρεία στο θέμα της χορήγησης των απαραίτητων εγκρίσεων προκειμένου να μπορεί να πουλάει τα αεροπλάνα της.
Ούτως ή άλλως, η καθυστέρηση στην παράδοση των αεροσκαφών οφείλεται και στο ότι η ίδια η εταιρεία είναι πολύ πιο προσεκτική μετά τα προβλήματα με το 737 ΜΑΧ, τα οποία οφείλονταν σε μεγάλο βαθμό και στην δική της βιασύνη. Αν λάβουμε υπ’ όψη μας και τον πόλεμο τιμών που φαίνεται πως βρίσκεται σε εξέλιξη με την Airbus, δεν είναι δύσκολο να εξηγήσουμε τα κακά οικονομικά αποτελέσματα και την κακή πορεία της μετοχής, η οποία πλησιάζει προς τα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων πέντε ετών, κοντά στα 100 δολάρια. Η ιστορία έχει δείξει πάντως πως η Boeing συνήθως βρίσκει τον δρόμο της, κάτι που μπορεί να ενδιαφέρει υπομονετικούς και μελετηρούς επενδυτές.
---
Η εταιρεία πώλησης βιντεοπαιχνιδιών GameStop (GME) που έγινε γνωστή ως το σύμβολο της κοινότητας Wall Street Bets, παρουσίασε ένα ψηφιακό πορτοφόλι ψηφιακών νομισμάτων που υποστηρίζει την αποθήκευση, αποστολή και λήψη κρυπτονομισμάτων και NFTs, ενόψει της κυκλοφορίας του NFT marketplace που αναμένεται αργότερα φέτος.
Μια έκδοση beta του πορτοφολιού Ethereum είναι διαθέσιμη για λήψη από τον ιστότοπο του GameStop. Το ψηφιακό πορτοφόλι είναι non-custodial, δηλαδή οι χρήστες είναι υπεύθυνοι για τη φύλαξη των ιδιωτικών κλειδιών τους. Το ψηφιακό πορτοφόλι θα επιτρέπει στους παίκτες να στέλνουν και να λαμβάνουν NFTs εντός του παιχνιδιού, χωρίς να χρειάζεται να εγκαταλείψουν τα προγράμματα περιήγησής τους. Το GameStop στην έκθεση κερδών του τέταρτου τριμήνου που δημοσιεύθηκε τον Μάρτιο, ανακοίνωσε τα σχέδια να ξεκινήσει ένα NFT marketplace έως τα τέλη Ιουλίου. Η εταιρεία συνεργάστηκε με το blockchain δίκτυο Immutable X για την ανάπτυξη της νέας πλατφόρμας.
Αποποίηση Ευθύνης
Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.