Τον πήγαιναν από δεξίωση σε δεξίωση και από γεύμα σε γεύμα. Αν δεν με απατά η γερασμένη μου όραση, μέχρι και στους Ροταριανούς πρέπει να πήγαν τον Δουζόγλου για να του φτιάξουν το προφίλ. Μπορεί να επένδυσε 300 μύρια σε ακίνητα, αλλά τον συνόδευε πάντα το γεγονός ότι ήταν ο «επενδυτής από την Βενεζουέλα». Κι ακόμη, ο άνθρωπος από το Καράκας εμφανιζότανε να ήταν κοντά στον Αμερικανό πρέσβη! Μαδούρο και Αμερικανός πρέσβης; Αυτά είναι από τα περίεργα της ιστορίας. Από εκείνα που θα τα λύσει στην πορεία η ίδια η ζωή.
Ο κ. Δουζόγλου, πάντως, είχε ισχυρές σχέσεις με την κυβέρνηση Τσίπρα στην Αθήνα. Είχε μάλιστα φιλοξενήσει τον κ. Τσίπρα στο σπίτι του στο Καράκας. Ότι μετά εμφανιζότανε σε αθηναϊκούς κύκλους ως… αντιστασιακός στο καθεστώς Μαδούρο, αυτό είναι ένα άλλο θέμα συζήτησης.
Ένας επενδυτής με δύναμη πυρός μεγαλύτερη των 300 εκατομμυρίων ευρώ, ήταν για αυτή την πιάτσα των απελπισμένων και άνεργων deal makers ως Mάννα εξ ουρανού! Μόνο που τον εγκατέλειψαν με την ταχύτητα του φωτός. Όταν φοβήθηκαν ότι μπορεί κι αυτοί να συνδεθούν με το… Καράκας.
Το ενδιαφέρον σε αυτή την ιστορία είναι ότι αποδεικνύεται για άλλη μία φορά ότι η Αθήνα είναι μία μικρή πόλη και όλοι γνωρίζονται λίγο – πολύ μεταξύ τους. Και ενίοτε συναλλάσσονται. Ας πούμε, κάποιος συνέταιρος ενός επιχειρηματία μπορεί να συμμετείχε (δυνητικά) στην αύξηση κεφαλαίου μιας εταιρείας Έλληνα επιχειρηματία στις ΗΠΑ, ο οποίος με την σειρά του (ο Έλληνας επιχειρηματίας) μπορεί (πάντα δυνητικά) να χρηματοδότησε άλλον επιχειρηματία, που αυτός με την σειρά του μπορεί να επένδυσε στην Τουρκία (λέμε τώρα) μαζί με κάποιον άλλον επενδυτή από την Βενεζουέλα. Και τι να σου κάνουν έπειτα οι Υπηρεσίες με όλα αυτά;
Εγώ διαβάζω Τάσο Ευαγγελίου στο Liberal.gr. Προσεκτικά, γραμμή – γραμμή, λέξη – λέξη. Κάντε μια αναζήτηση στην google «Ευαγγελίου – Βενεζουέλα – Liberal.gr». Και θα αρχίσετε να βάζετε τα πάντα σε μία σειρά…
---
Στα πιο πεζά οικονομικά τώρα. Το «οξυγόνο» έχει εδώ και καιρό τελειώσει και ο μοναδικός λόγος που η ευρωπαϊκή οικονομία δεν έχει βρεθεί ακόμη αντιμέτωπη με τσουνάμι επιχειρηματικών λουκέτων είναι ότι συνεχίζονται τα μέτρα στήριξης, τα οποία ωστόσο δεν λύνουν το πρόβλημα, απλώς το κρύβουν κάτω από το χαλί. Όταν το χαλί τραβηχτεί, όταν δηλαδή η οικονομία θα αρχίσει να επιστρέφει σε κανονικούς ρυθμούς και τα μέτρα αποσυρθούν, ο αριθμός των επιχειρήσεων-ζόμπι που θα αποκαλυφθούν ίσως δεν θα έχει προηγούμενο.
H Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν έχει στα χέρια της μελέτες που δείχνουν ότι 1 στις 4 επιχειρήσεις θα έπρεπε ήδη να είχε κλείσει την ώρα που χιλιάδες βρίσκονται υπό μηχανική υποστήριξη, παρά τα 2,3 τρισ. ευρώ που έχουν συνολικά διατεθεί μέσω κρατικών εγγυήσεων και άλλων μέτρων ενίσχυσης της ρευστότητας. Γι’ αυτό το λόγο η Κομισιόν καλεί εσπευσμένα τους υπουργούς Οικονομικών να βρουν λύση στο πρόβλημα, καθώς σε όλες ανεξαιρέτως τις χώρες-μέλη η ζήτηση για επιχειρηματικά δάνεια έχει ξεπεράσει τη διαθεσιμότητα κεφαλαίων.
Η χώρα με το μεγαλύτερο πρόβλημα δεν είναι η Ελλάδα γιατί οι ελληνικές τράπεζες είναι ήδη «πνιγμένες» από κόκκινα δάνεια κι έτσι άνοιξαν ελεγχόμενα τις κάνουλες του δανεισμού, κυρίως για να τρέξουν χωρίς προβλήματα τα διάφορα εγγυοδοτικά προγράμματα. Σε χώρες όμως όπως η Γαλλία, η Ιταλία και η Ισπανία, η Κομισιόν βλέπει ότι στα υπόγεια των τραπεζών να υπάρχει μία βόμβα που αν σκάσει θα οδηγήσει σε καταστάσεις πολύ χειρότερες από την περίοδο μετά την χρηματοπιστωτική κρίση του 2008-2009 ή την κρίσης της Ευρωζώνης το 2012-2015.
Πόσο μεγάλη είναι αυτή η βόμβα; Κάποιοι εκτιμούν ότι ενδεχομένως φτάνει τα 1,5 τρισ. ευρώ. Σε Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία, μεγάλο ποσοστό των επιχειρήσεων έχει ήδη κάψει τα ταμειακά του αποθέματα, έχει αξιοποιήσει όλα τα κρατικά μέτρα στήριξης και ταυτόχρονα έχει εξαντλήσει κάθε δυνατή πηγή δανεισμού.
---
Αν ρωτήσετε τον Γιάννη Στουρνάρα θα σας πει ότι εξαιτίας της κατάστασης αυτής η Ελλάδα έχει σήμερα μπροστά της μια μοναδική ευκαιρία και ίσως να μην έχει άδικο. Ενώ η Κομισιόν φοβάται έκρηξη των επιχειρηματικών προβληματικών δανείων σε χώρες που είτε μέσω μιας bad bank (Ισπανία) είτε μέσω τιτλοποιήσεων (Ιταλία) είχαν καταφέρει να μειώσουν τα NPLs σε μονοψήφιο ποσοστό και κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο, η Ελλάδα μπορεί να κάνει τη διαφορά.
Οι τιτλοποιήσεις που έχουν ήδη γίνει και οι ενέργειες που σχεδιάζουν οι ελληνικές τράπεζες μέσα στο 2021 μπορεί να φέρει τον εγχώριο τραπεζικό κλάδο πολύ κοντά στον υπόλοιπο ευρωπαϊκό Νότο, ενώ αν ενεργοποιηθεί και η λύση της bad bank, έστω για τα κόκκινα δάνεια της πανδημίας, τότε οι ελληνικές τράπεζες θα μπορούσαν να βρεθούν ένα βήμα πιο μπροστά από πολλές άλλες στην Ευρώπη. Όνειρα θερινής νυκτός; Όχι τόσο, υπό την προϋπόθεση πως θα γίνουν σωστές και γρήγορες κινήσεις και θα αφήσουμε σαν χώρα στην άκρη τους εγωισμούς. Όπως λέει και γνωστός τραπεζίτης, «αν νομίζατε ότι το 2020 ήταν η πιο περίεργη χρονιά για τις τράπεζες, περιμένετε να δείτε τι θα γίνει το 2021».
---
Χαράς Ευαγγέλια στην DoValue μετά την ανακοίνωση της Εθνικής Τράπεζας για την ολοκλήρωση της μεταβίβασης του χαρτοφυλακίου κόκκινων δανείων ύψους 1,6 δισ. ευρώ με τον κωδικό ICON στην Bain Capital.
Η συμφωνία Εθνικής - Bain είχε κλείσει από το καλοκαίρι, έτσι το Αμερικανικό Fund μέχρι την περασμένη Παρασκευή που ολοκληρώθηκε η μεταβίβαση του πακέτου, διέθετε άπλετο χρόνο προκειμένου να διαπραγματευτεί με τους ντόπιους Servicers.
Από ό,τι φαίνεται την καλύτερη προσφορά για την διαχείριση του πακέτου την έδωσε η DoValue, η οποία σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις θα αναλάβει και τη δουλειά. Θυμίζουμε ότι η Εθνική σε αντίθεση με τις άλλες τρεις συστημικές τράπεζες (Eurobank, Alpha και Πειραιώς) δεν προχώρησε στην ίδρυση εταιρείας διαχείρισης απαιτήσεων.
Το project της διαχείρισης είναι από τα μεγαλύτερα που έχουν βγει στην ελληνική αγορά, καθώς αφορά σε 7.300 κόκκινα δάνεια από συνολικά 1.500 οφειλέτες.
Η συνολική απαίτηση της Εθνικής ανέρχονταν σε 2,4 δισ. ευρώ.
Το «τυράκι», όμως, του πακέτου των δανείων, όπως συνηθίζουν να λένε στη γλώσσα των τραπεζικών deals, βρίσκεται στα 6.000 εμπορικά ακίνητα τα οποία είναι υποθηκευμένα έναντι των δανείων αυτών. Σύμφωνα με υπολογισμούς που είχαν γίνει από την ΕΤΕ, η τρέχουσα αξία των ακινήτων αυτών, τα οποία κατά κύριο λόγο αφορούν σε χώρους γραφείων, καταστημάτων, ξενοδοχείων, αποθηκών, βιομηχανικών εγκαταστάσεων, κ.α, κυμαίνεται από 800 εκατ. έως 1,1 δισ. ευρώ. Τα μισά περίπου από αυτά βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής και της Β. Ελλάδος.
---
Ενίσχυση του eshop στη Ρουμανία, βελτίωση της καταναλωτικής εμπειρίας στο eshop στην Ελλάδα και ανακαινίσεις καταστημάτων σχεδιάζει στο άμεσο μέλλον η διοίκηση της Κλουκίνας-Λάππας σύμφωνα με πληροφορίες της στήλης. Μάλιστα η εταιρεία θα ξεκινήσει τις αναβαθμίσεις στα ακίνητά της ξεκινώντας από το Mall, ενώ στο σχεδιασμό της εντάσσει και τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Ήδη το προσωπικό της εισηγμένης εκπαιδεύεται προκειμένου όταν ανοίξουν τα καταστήματα να δειγματίζουν σε tablet τα προϊόντα της εταιρείας. Σε ό,τι αφορά στη Ρουμανία η διοίκηση της εισηγμένης βλέπει τα «νούμερα» που τρέχει το eshop και «τρίβει» τα χέρια της. Έρχεται πρώτο στις προτιμήσεις των καταναλωτών ή δεύτερο κατά καιρούς, με το άνοιγμα στην αγορά της χώρας να κρίνεται πολύ ικανοποιητικό.
---
Πτωτικά κινείται ο κύκλος εργασιών της Newsphone. Η πτώση οφείλεται στη συρρίκνωση των εσόδων στις υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης, εξαιτίας του κορονοϊού. Η εταιρεία έχει ισχυρή ρευστότητα και ίδια κεφάλαια περίπου 22 εκατ. ευρώ με τη διοίκηση της να αισιοδοξεί για επιστροφή στην κερδοφορία το 2021. Φέτος αναμένονται και οι αποφάσεις επί των δικαστικών διεκδικήσεων για ρευστοποίηση περιουσιακών στοιχείων του δημοσίου.
---
Το στοίχημα της Minerva, ακούει στο όνομα δανεισμός. Η εισηγμένη έχει συνάψει δάνεια που προβλέπουν όμως τήρηση συγκεκριμένων χρηματοοικονομικών δεικτών. Αν δεν τηρηθούν οι δείκτες, υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο καταγγελίας μέρους των δανείων ύψους 12,8 εκατ. ευρώ από τις τράπεζες. Ανάσα για την εισηγμένη είναι η μείωση του μισθολογικού κόστους και η μείωση των ενοικίων.
---
Mε μείωση τζίρου 14,18% έκλεισε για τη Nike Retail Hellas το 2020, γεγονός ου οφείλεται στο παρατεταμένο λουκέτο στη λιανική. Ειδικότερα η εταιρεία από 38,8 εκατ. ευρώ τζίρο το 2019 έπεσε στα 33,3 εκατ. ευρώ, με τις ηλεκτρονικές πωλήσεις να «στηρίζουν» τον κύκλο εργασιών. Όπως μαθαίνει η στήλη η πτωτική τάση διατηρείται και το πρώτο δίμηνο, ενώ η διοίκηση της εταιρείας ετοιμάζεται να λειτουργήσει το 2021 σύμφωνα με το νέο μοντέλο που έχει ήδη δημοσιοποιηθεί. Η στρατηγική, που οδήγησε και σε διακοπή των συνεργασιών με εμπόρους, ονομάζεται Consumer Direct Acceleration και εντάσσεται στην αλλαγή που εφαρμόζεται παγκοσμίως στα δίκτυα διάθεσης των προϊόντων διεθνώς.