Την εδραίωσή της ως τον μεγαλύτερο παίκτη στα logistics επιδιώκει η HIG, το αμερικανικό επενδυτικό Fund, προχωρώντας μέσω της Streem Global, εταιρείας που αποτελεί τον βραχίονα ανάπτυξης της δραστηριοποίησής της στον κλάδο, σε μια ακόμη εξαγορά αυτήν τη φορά στην Βόρειο Ελλάδα.
Όπως έχει αναφερθεί ήδη δια στόματος Κωνσταντίνου Μπήτρου, Διευθύνοντος Σύμβουλου της Inventio, εταιρείας που εκπροσωπεί την ΗΙG Capital στην Ελλάδα, το σχήμα των εταιρειών που έχουν ήδη προστεθεί στην φαρέτρα της Streem Global διαθέτει μερίδιο αγοράς ανώ του 18% και διατηρεί βλέψεις για επέκταση στο εξωτερικό, δημιουργώντας δίκτυο έως τη Γερμανία.
Πρόθεση της Streem Global είναι η επέκταση μέσω εξαγορών με τη δημιουργία ενός «one stop shop» στον κλάδο των logistics με ισχυρό διεθνές αποτύπωμα μέσω της δημιουργίας ενός ισχυρού ομίλου εταιρειών που θα παρέχει ολοκληρωμένες υπηρεσίες logistics στην Ελλάδα και στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης. Εξαγορές οι οποίες περνούν από Βόρειο Ελλάδα και Βαλκάνια και φαίνεται ότι δεν θα αργήσουν και οι σχετικές ανακοινώσεις...
Την ίδια ώρα προχωρούν και οι διαδικασίες για την κατασκευή του logistics park της HIG στον Ασπρόπυργο, αρχικού προϋπολογισμού 244 εκατ. ευρώ, καθώς το υπουργείο Ανάπτυξης ενέκρινε πρόσφατα την ένταξη της επένδυσης στις στρατηγικές επενδύσεις.
Το έργο αφορά στη δημιουργία υπερσύγχρονου συγκροτήματος εφοδιαστικής αλυσίδας και διαμετακομιστικού εμπορίου, στον Ασπρόπυργο και αναμένεται να δημιουργήσει 3.900 θέσεις εργασίας κατά την κατασκευή και 1.238 θέσεις εργασίας κατά τη φάση λειτουργίας.
Μετά την Eurobank Equities την Δευτέρα, χθες ήταν η σειρά της Euroxx και της Jefferies να υπενθυμίσουν στην επενδυτική κοινότητα ότι οι ελληνικές τράπεζες είναι φθηνές και έχουν ένα μέσο ανοδικό περιθώριο που από τα τρέχοντα επίπεδα έχει επενδυτικό νόημα (54% και 37% αντίστοιχα). Στην πρώτη ώρα των συναλλαγών είχαν πραγματοποιηθεί συναλλαγές 20 εκατ. ευρώ με το 42% να αφορά τις τέσσερις συστημικές τράπεζες φτιάχνοντας κλίμα ανόδου και όγκου από το ξεκίνημα της χθεσινής συνεδρίασης.
Η υπόλοιπη αγορά δείχνει ικανή να ακολουθήσει έστω και επιλεκτικά και η πρώτη ευκαιρία δόθηκε σε όσους είχαν μείνει πίσω σε αποδόσεις το 2023 με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη μετοχή της Βιοχάλκο. Ακόμα και σε αυτά τα επίπεδα η αποτίμηση των μερών των θυγατρικών αθροίζει 59% υψηλότερα από την τρέχουσα αποτίμηση της «μαμάς», καθώς μόνο η αναλογούσα χρηματιστηριακή αξία των επίσης εισηγμένων Cenergy και Ελβαλχαλκόρ υπερβαίνει κατά 200 εκατ. ευρώ την αξία της Βιοχάλκο.
Στην κατάταξη των κεφαλαιοποιήσεων η Εθνική Τράπεζα ανέκτησε χθες μετά από μεγάλη μάχη που κρίθηκε στην τελευταία ώρα των συναλλαγών την πρώτη θέση στον τραπεζικό κλάδο από την Eurobank η οποία την είχε προσπεράσει από τις 28 Αυγούστου του 2023. Η Εθνική είναι πλέον η δεύτερη σε αξία εισηγμένη εταιρία στο ΧΑ απέχοντας περίπου 4 δισ. ευρώ από την Coca Cola HBC.
Σήμερα πάντως το θετικό πρόσημο δεν θα είναι εύκολο καθώς η αγορά ξεκινάει με ένα μικρό handicap: η Helleniq Energy θα διαπραγματεύεται χωρίς το προμέρισμα χρήσης των 30 λεπτών ανά μετοχή, ενώ και τα αυριανά νέα από τον πληθωρισμό στις ΗΠΑ θα περιορίσουν τον ενθουσιασμό των πρώτων ημερών της χρονιάς βάζοντας την επενδυτική κοινότητα σε στάση αναμονής.
Η κ. Ανεζουλάκη με δήλωσή της χθες στο ΧΑ προχώρησε σε αγορά 110 χιλ. μετοχών της Μινέρβα ήτοι το 1,77% της εταιρίας. Αθροιστικά πλέον μαζί με τις μετοχές που κατέχονται σε κοινή επενδυτική μερίδα η κ. Ανεζουλάκη κατέχει το 11,59% της εισηγμένης Μινέρβα. Αν και η συγκεκριμένη συναλλαγή δεν συνιστά κάποιο κρίσιμο επίπεδο ελέγχου έχει αυξήσει τη σεναριολογία, οδηγώντας για δεύτερη συνεχόμενη συνεδρίαση τη μετοχή σε κέρδη κοντά στο ημερήσιο πλαφόν ανόδου.
Τα ακριβά κοντέινερ πιέζουν τη μετοχή της Jumbo στο ταμπλό, ωστόσο η εταιρία έχει ανταπεξέλθει και με το παραπάνω σε ιδιαίτερα δύσκολες περιόδους αύξησης του μεταφορικού κόστους. Η επίδραση των αυξήσεων δεν μπορεί να διατηρηθεί στο διηνεκές και σίγουρα στο ξεκίνημα της χρονιάς η ένταση των πωλήσεων δεν συγκρίνεται με την σχολική περίοδο του Σεπτεμβρίου και των Χριστουγέννων. Επιπλέον το Πάσχα φέτος πέφτει τον Μάιο και άρα υπάρχει αρκετός χρόνος μπροστά για να γεμίσουν οι αποθήκες. Η πίεση στη μετοχή, αν συνεχιστεί τις επόμενες ημέρες μάλλον με ευκαιρία μοιάζει.
Το ανεκτέλεστο ρεκόρ της Cenergy στον τομέα της ενέργειας που έφθασε τα 3 δισ. ευρώ στο τέλος του εννεαμήνου του 2023, σε συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη ισχυρή ζήτηση για υποβρύχια καλώδια και χερσαίες διασυνδέσεις, που επέτρεψαν στον όμιλο να συνάψει νέες συμβάσεις που επεκτείνονται ως το 2028, ώθησαν τους αναλυτές της Πειραιώς Χρηματιστηριακή στην αναβάθμιση της τιμής στόχου σε 9,25 ευρώ, με περιθώριο ανόδου 30% από το επίπεδο στο οποίο βρίσκεται σήμερα.
Σημαντικό ρόλο στην πολύπλευρη ανάπτυξη της εταιρείας διαδραματίζει και το διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο παραγγελιών της Cenergy.
Με βάση την εκτίμηση της Πειραιώς Χρηματιστηριακή τα προσαρμοσμένα EBITDA του ομίλου για την τρέχουσα χρήση εκτιμώνται σε 243 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 20% έναντι του 2023, ενώ το 2028 θα ανέλθουν σε 358 εκατ. ευρώ, έναντι 268 εκατ. ευρώ που ήταν η προηγούμενη εκτίμηση.
Για τις ταμειακές ροές του ομίλου αναμένεται έντονη ανάκαμψη για το 2024 έναντι του 2023 και συγκεκριμένα θα ανέλθουν σε 80 εκατ. ευρώ, καθώς το κεφάλαιο κίνησης ομαλοποιείται. Μάλιστα θα φθάσουν σε 150 εκατ. ευρώ το 2025. Παράλληλα και ο δείκτης καθαρού χρέους προς EBITDA μειώνεται από τις 2,5 φορές το 2023 σε 2 φορές το 2024 και μία φορά το 2025.
Σε ό,τι αφορά τη μερισματική πολιτική για το 2024 θα είναι αυξημένη. Προβλέπεται ότι το μέρισμα θα είναι 0,07 ευρώ ανά μετοχή, έναντι 0,05 ευρώ το 2023 και θα αυξάνεται κατά 50% ετησίως, με μέσο δείκτη διανομής κερδών 30%.
Ο ρυθμός ανάπτυξης του ομίλου ΑΒΑΞ για το 2024 , ο οποίος τεκμηριώνεται από τις προβλέψεις για άνοδο του κύκλου εργασιών κατά 112% στα 851 εκατ. ευρώ, και των προσαρμοσμένων αποτελεσμάτων EBITDA κατά 76% στα 90 εκατ. ευρώ, είναι αυτός που οδηγεί τους αναλυτές του οίκου Edison να δώσουν περιθώριο ανόδου 87% στην τιμή της μετοχής της, ως την τιμή στόχο στα 3,2 ευρώ, έναντι 2,79 ευρώ που ήταν η νέα τιμή - στόχος που είχε θέσει η Optima Bank.
Η μετοχή της ΑΒΑΞ βρέθηκε στην πρώτη δεκάδα των αποδόσεων των εισηγμένων εταιρειών για το 2023 με άνοδο 144,7% και στη δεύτερη θέση μεταξύ των εισηγμένων που διένειμαν μέρισμα.
Μέσα στο τρέχον έτος όλα τα μεγάλα έργα που έχει εξασφαλίσει η ΑΒΑΞ και τα οποία ανέβασαν σε ύψη- ρεκόρ το ανεκτέλεστο υπόλοιπο, αναμένεται να περάσουν σε φάση υλοποίησης, με αποτέλεσμα τα καθαρά κέρδη να εκτιμάται ότι θα υπερβούν τα 40 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, για το 2024 ο λόγος P/E της μετοχής της ΑΒΑΞ υπολογίζεται σε 5,3 που σημαίνει ότι η μετοχή της είναι φθηνότερη από άλλες συγκρίσιμες εταιρείες και ταυτόχρονα δίνει και μερισματική απόδοση πιο πάνω από αυτές.
Οι αναλυτές της Edison προεξοφλώντας και τις μελλοντικές ταμειακές ροές του ομίλου, υπολογίζουν την παρούσα αξία του κλάδου κατασκευής και των υπολοίπων θυγατρικών σε 340 εκατ. ευρώ και των συμμετοχών σε παραχωρήσεις σε 433 εκατ. ευρώ.
Nέα deals από την Dynagas, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου. Ειδικότερα, πωλήθηκαν δύο πλωτές μονάδες αποθήκευσης και επαναεριοποίησης FSRU, που είχαν ναυλωθεί στη Γερμανία. Αγοραστής; Η Energos που ελέγχεται από την Apollo και διαχειρίζεται πλοία LNG για θαλάσσιες μεταφορές και αποθήκευση ενέργειας. Τα δύο FSRU έχουν χωρητικότητα 174.000 κυβικά μέτρα και κατασκευάστηκαν το 2021.
Καθώς ακούμε από πολλές μεριές πως οι εκτιμήσεις για τις πωλήσεις νέων ηλεκτρικών υτοκινήτων μειώνονται συνεχώς, είναι χρήσιμο να δούμε τι περιμένουν σχετικά οι ειδικοί. Χρήσιμο βοήθημα είναι οι εκτιμήσεις που δημοσιοποίησαν οι αναλυτές του Bloomberg NEF (Το Bloomberg NEF είναι μία οντότητα συνδεδεμένη με τον δημοσιογραφικό οργανισμό Bloomberg και ασχολείται με την εκπόνηση μελετών και ερευνών γύρω από διάφορα θέματα παγκόσμιου ενδιαφέροντος). Οι αναλύσεις του Bloomberg NEF δεν είναι διαθέσιμες στο ευρύ κοινό αλλά αρκετές φορές έχουμε την ευκαιρία να δούμε τις γενικές τους γραμμές.
Αυτό έγινε και χθες με την πρόσφατη ανάλυση σχετικά με το περιμένουν οι αναλυτές του από πλευράς πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανά τον κόσμο. Στην συγκεκριμένη ανάλυση μαζί με τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξετάζονται και τα υβριδικά. Παρά το ότι πολλές μεγάλες παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν προειδοποιήσει εδώ και καιρό πως οι στόχοι που είχαν θέσει για τις πωλήσεις των δικών τους ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2023 και το 2024 είναι δύσκολο να επιτευχθούν, φαίνεται πως και το 2024 θα σημειωθεί μία αξιόλογη αύξηση των πωλήσεων.
Σύμφωνα με την συγκεκριμένη ανάλυση, οι συνολικές πωλήσεις ανά τον κόσμο για αυτούς τους δύο τύπους επιβατηγών οχημάτων θα φθάσουν τα 16,7 εκατ. αυξημένες κατά 21% περίπου σε σχέση με τις πωλήσεις του 2023 οι οποίες ανέρχονται σε 13,8 εκατ. οχήματα. Η αύξηση αυτή είναι πολύ μικρότερη από το 33% για το 2023 σε σχέση με το 2022 αλλά δεν παύει να είναι μία υγιής αύξηση.
Από αυτά, περίπου το 70% θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά και τα υπόλοιπα υβριδικά. Αυτό σημαίνει πως το 2024 το 20% των νέων επιβατηγών αυτοκινήτων θα χρησιμοποιούν (και) μπαταρίες για την κίνησή τους. Το αντίστοιχο ποσοστό για το 2023 ήταν 17% . Αν κοιτάξουμε λίγο πιο λεπτομερώς, το 14% του συνόλου των παγκόσμιων πωλήσεων θα αφορά σε αμιγώς ηλεκτρικά και το 6% σε υβριδικά αυτοκίνητα.
Όσο αφορά το που θα γίνουν αυτές οι πωλήσεις, δεν αποτελεί έκπληξη η κινεζική πρωτιά. Σύμφωνα με την ανάλυση, από τα 16,7 εκατ., τα 9,9 εκατ. θα πουληθούν στην Κίνα, τα 3,4 εκατ. στην Ευρώπη, τα 2,1 εκατ. στην Βόρεια Αμερική. Σε σχέση με το 2023 προβλέπεται αύξηση σχεδόν 21% στην Κίνα, περίπου 8% για την Ευρώπη και σχεδόν 31% για την Βόρειο Αμερική.
Η μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση, της τάξης του 53%, αναμένεται στην κατηγορία «υπόλοιπος κόσμος» δηλαδή σε όλες τις χώρες εκτός από αυτές που προαναφέραμε, την Ιαπωνία και την Νότια Κορέα, με συνολικές πωλήσεις σχεδόν 841 χιλιάδων οχημάτων. Εδώ πρέπει να σημειώσουμε πως ανάλογα με τις πολιτικές εξελίξεις σε κάθε χώρα ή περιοχή μπορούμε να έχουμε εξελίξεις και στον τομέα των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.
Ειδικά στις ΗΠΑ η αβεβαιότητα είναι πολύ μεγάλη ενόψει των προεδρικών εκλογών καθώς ο Ντόναλντ Τραμπ υπόσχεται να καταργήσει όλες τις κρατικές επιδοτήσεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.
Επίσης, αρκετά ενδιαφέρον είναι το γεγονός πως αναμένεται πολύ σημαντική αύξηση των πωλήσεων επαγγελματικών ηλεκτρικών οχημάτων, κατά περίπου 75%, οι πωλήσεις των οποίων αναμένεται να προσεγγίσουν το ένα εκατ. Δύσκολο να πούμε αν θα επιβεβαιωθούν πλήρως οι αναλύσεις του Bloomberg NEF, αλλά όπως και να έχει το πράγμα, φαίνεται πως η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ακόμα σε κατάσταση υγιούς ανάπτυξης.
Αποποίηση Ευθύνης
Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.