Η ταλαιπωρία συνεχίζεται για τους επιβάτες που ακόμη δεν μπορούν να επιστρέψουν στη Βρετανία αλλά και αυτούς που θέλουν να φύγουν από τη χώρα καθώς πρόκειται για μία από τις πιο επιβαρυμένες με κίνηση μέρες του χρόνου. Τελειώνουν οι διακοπές και αρχίζουν τα σχολεία.
Συνολικά ακυρώθηκαν περίπου 2.000 πτήσεις που επηρεάζουν αντίστοιχα 300.000 επιβάτες.
Τουλάχιστον 280 πτήσεις ακυρώθηκαν χθες, σημαντικά λιγότερες από τη Δευτέρα όταν το αυτόματο σύστημα ελέγχου έκλεισε.
Ως αιτία ερευνάται το ενδεχόμενο ένα λανθασμένα κατατεθειμένο σχέδιο πτήσης από γαλλική αεροπορική εταιρεία να ευθύνεται για το χάος που προκλήθηκε.
Η κυβέρνηση είπε ότι διεξάγεται έρευνα υπό την επίβλεψη την Πολιτικής Αεροπορίας και τα συμπεράσματα θα δημοσιοποιηθούν σε μερικές μέρες.
Το τεχνικό πρόβλημα στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας διορθώθηκε και δεν θα προκύψει ξανά, δήλωσε σήμερα ο επικεφαλής της βρετανικής Εθνικής Υπηρεσίας Εναέριας Κυκλοφορίας (NATS).
Χιλιάδες επιβάτες αποκλείστηκαν στο εξωτερικό μετά την ακύρωση τη Δευτέρα 1.500 πτήσεων, ενώ η διατάραξη των προγραμμάτων συνεχίστηκε και την Τρίτη. Το γεγονός ότι πρόκειται για περίοδο αιχμής στις μετακινήσεις των ταξιδιωτών σημαίνει ότι σε αυτούς που επηρεάστηκαν δεν προσφέρονται εναλλακτικές πτήσεις για μέρες.
Ο διευθύνων σύμβουλος της NATS Μάρτιν Ρολφ σημείωσε σήμερα ότι το τεχνικό πρόβλημα προκλήθηκε από σχέδιο πτήσης που δεν ήταν «επαρκώς τυπικό».
Το πρόβλημα αυτό έχει έκτοτε διορθωθεί, υπογράμμισε.
«Εργαστήκαμε απίστευτα σκληρά από την ώρα που αποκαταστήσαμε τη λειτουργία της υπηρεσίας τη Δευτέρα για να εξασφαλίσουμε ότι αυτού του είδους το περιστατικό δεν θα μπορεί να προκύψει ξανά», δήλωσε σήμερα στο BBC.
Η Ryanair επέκρινε την NATS ότι δεν διέθετε εφεδρικό σύστημα. Οι αεροπορικές εταιρείες αγωνίζονται τώρα να βοηθήσουν για την επιστροφή των ταξιδιωτών.
Ο Ρολφ πρόσθεσε ότι η NATS προσπαθεί να βοηθήσει τις αεροπορικές εταιρείες.
«Βρισκόμαστε σε απίστευτα στενή συνεργασία μαζί τους για να διασφαλίσουμε ότι τους βοηθάμε να ανακάμψουν όσο πιο γρήγορα μπορούν και όσο πιο αποτελεσματικά μπορούν», κατέληξε.
Ο επικεφαλής της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA) Γουίλι Γουόλς δήλωσε παράλληλα σήμερα στο BBC ότι το κόστος του προβλήματος αυτού για τις αεροπορικές εταιρείες είναι πιθανόν να φτάσει περί τα 100 εκατομμύρια στερλίνες (περίπου 116 εκατομμύρια ευρώ).
Σύμφωνα με τη βρετανική και ευρωπαϊκή νομοθεσία, οι αεροπορικές εταιρείες είναι υποχρεωμένες να παρέχουν «καθήκον φροντίδας» στους πελάτες τους όταν υπάρχει διακοπή. Αυτό περιλαμβάνει φαγητό, ποτό και διανυκτέρευση.
Ωστόσο, οι επιβάτες δεν δικαιούνται αποζημίωση, επειδή η κατάρρευση της πληροφορικής ήταν υπαιτιότητα του Nats, του ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας του Ηνωμένου Βασιλείου, και όχι των αεροπορικών εταιρειών, σύμφωνα με την ΕΡΤ.
Ο υπουργός Μεταφορών είπε ότι θα επιτραπεί να πραγματοποιηθούν κάποιες επιπλέον νυχτερινές πτήσεις στο Χίθροου για να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση των καθυστερήσεων. Συντόνισε μια κλήση μεταξύ αεροπορικών εταιρειών, αεροδρομίων, Nats και Πολιτικής Αεροπορίας (CAA) το απόγευμα της Τρίτης.