Το μέλλον του κινητήρα εσωτερικής καύσης μετατρέπεται σε γαλλογερμανικό πόλεμο.
Σύμφωνα με το σχετικό δημοσίευμα του Politico, η συμμαχία φιλικών προς το αυτοκίνητο χωρών με επικεφαλής τη Γερμανία ανέβασε χθες τη θερμοκρασία στη μάχη της κατά της νομοθεσίας της ΕΕ που στόχο έχει στόχο να καταργήσει αυτούς τους κινητήρες στο πλαίσιο της προσπάθειας για μείωση των αερίων του θερμοκηπίου στις μεταφορές.
Έπειτα από συνάντηση στο Στρασβούργο, βασικοί υπουργοί των αυτοκινητοκεντρικών χωρών ζήτησαν αλλαγές στο ήδη ψηφισμένο από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο πλαίσιο για τερματισμό των κινητήρων εσωτερικής καύσης ως το 2035 αφήνοντας να επικρέμαται μια απειλή αν δεν γίνει αυτό που ζητούν.
«Δεν υπάρχει καμία πρόταση [της Ευρωπαϊκής Επιτροπής] που να ανταποκρίνεται σε αυτό που περιμένουμε, και γι' αυτό δεν έχουμε ακόμη επιτύχει τον στόχο μας", δήλωσε ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Φόλκερ Βίσσινγκ μετά τη συνάντηση,
Το Παρίσι όμως έχει ήδη ξεκαθαρίσει ότι δεν θα κάνει πίσω. Μαζί με τη Μαδρίτη δηλώνουν την αποφασιστικότητα τους προχωρήσουν με το ορόσημο του 2035.
«Είμαστε έτοιμοι να αγωνιστούμε γι' αυτό, διότι [η καθυστέρηση] είναι περιβαλλοντικό λάθος και πιστεύω επίσης ότι είναι οικονομικό λάθος», δήλωσε ο υπουργός Οικονομίας της Γαλλίας Μπρούνο Λεμέρ στο France Infο χθες - πριν από τη συνάντηση στο Στρασβούργο, στην οποία δεν συμμετείχε κανένας Γάλλος υπουργός.
H γερμανική κυβέρνηση, μαζί με τους συμμάχους Ιταλία, Πολωνία, Βουλγαρία και Τσεχική Δημοκρατία, πιέζει για ένα «παραθυράκι» ώστε τα αυτοκίνητα να μπορούν να λειτουργούν με e-καύσιμα - μια συνθετική και κάπως πιο πράσινη εναλλακτική λύση στα ορυκτά καύσιμα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Μαζί έχουν αρκετή δύναμη για να ασκήσουν βέτο στη νομοθεσία. Η Γερμανία έχει ήδη απορρίψει την πρώτη προσπάθεια των Βρυξελλών για μια εκεχειρία του 2035.
Η Κομισιόν ήταν πρόθυμη να προτείνει μια νομική δήλωση που θα υιοθετούσε μια πιο σκληρή μη δεσμευτική γλώσσα στο περιθώριο του συμφωνημένου κειμένου για τα πρότυπα CO2 για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά του 2035 σε ένα παραθυράκι για τα e- καύσιμα.
Αλλά αυτό δεν άρεσε καθόλου στο Βερολίνο, όπου το φιλικό προς τα αυτοκίνητα Ελεύθερο Δημοκρατικό Κόμμα του Βίσινγκ ελέγχει το υπουργείο Μεταφορών.
Η Επιτροπή έχει ελάχιστα περιθώρια για την εξεύρεση συμφωνίας, δεδομένου ότι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχει δηλώσει ότι δεν πρόκειται να επανεξετάσει το τελικό κείμενο που συμφωνήθηκε πέρυσι. Υπάρχει πολύ λίγος χρόνος για να δράσει πριν το νομοθετικό ημερολόγιο της ΕΕ τελειώσει με τις ευρωεκλογές του επόμενου έτους
Ούτε οι προτάσεις για τη σύσταση μιας ομάδας εργασίας που θα αξιολογούσε τις επιλογές για τα e- καύσιμα και θα συμφωνούσε να ξεκινήσει κύκλο επανεξέτασης της νομοθεσίας το 2026, όπως είναι η συνήθης πρακτική για τη νομοθεσία της ΕΕ, ήταν αποδεκτές.
Διαβάστε επίσης:
ΕΕ: Εκνευρισμός από το γερμανικό «φρένο» στην απαγόρευση κινητήρων ορυκτών καυσίμων
Γερμανία: Συμμαχία εναντίον της κατάργησης των μηχανών εσωτερικής καύσης