Απαραίτητη αλλά ολοένα και περισσότερο κοστοβόρα καθίσταται η χρήση του αυτοκίνητου όπως προκύπτει από στοιχεία του ετήσιου βαρόμετρου του Παρατηρητηρίου Cetelem που δημοσιεύθηκε σήμερα.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 18 χώρες, 7 στους 10 αυτοκινητιστές εκτιμούν ότι η χρήση αυτοκινήτου απαιτεί οικονομικές θυσίες, αλλά το 72% (75% στη Γαλλία) δηλώνουν ότι δεν μπορούν χωρίς αυτό.
Οι αυτοκινητιστές βλέπουν αρχικά αυτή την απώλεια με αρνητικό τρόπο, φοβούμενοι ότι δεν θα μπορούν πλέον να μετακινηθούν όπως θα ήθελαν. Αντίθετα, μόνο το 20% το βλέπει ως μια κίνηση θετική για το περιβάλλον.
Σχεδόν τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων φοβούνται ότι δεν θα μπορούν να έχουν όχημα στο μέλλον, κυρίως στην Τουρκία, στο Μεξικό, την Πορτογαλία ή τη Βραζιλία. Αυτό ισχύει και για το 59% των Γάλλων.
Σχεδόν 6 στους 10 ερωτηθέντες δηλώνουν ότι έχουν ήδη σταματήσει τις μετακινήσεις λόγω κόστους, κυρίως σε χώρες με πολύ εύθραυστες οικονομίες, όπως η Τουρκία και η Νότια Αφρική.
Σε μια προσπάθεια εξοικονόμησης χρημάτων, η πλειονότητα των Γάλλων δηλώνει ότι έχει μειώσει τις μετακινήσεις, το 46% συγκρίνει τις τιμές για να αγοράσει όσο το δυνατόν πιο φθηνή βενζίνη και το 44% προσπαθεί να βελτιστοποιήσει την οδήγηση για να καταναλώνει λιγότερα καύσιμα.
Το ένα τρίτο των οδηγών δηλώνει επίσης ότι μετακινείται πιο συχνά με τα πόδια, με ποδήλατο ή με ηλεκτρικό πατίνι. Από τη Γερμανία έως τη Βραζιλία, πάνω από ένας στους δύο ερωτηθέντες έχει αποχωριστεί ένα από τα αυτοκίνητα του νοικοκυριού του ή έχει αποφασίσει να το κάνει στο άμεσο μέλλον.
Οι οδηγοί εκτιμούν τον ετήσιο προϋπολογισμό τους για το αυτοκίνητο (καύσιμα, ασφάλιση, συντήρηση) στα 2.753 ευρώ (2.870 ευρώ στη Γαλλία), με τη βενζίνη να είναι μακράν αυτό που θεωρείται πιο επιβαρυντικό.
Παράλληλα το κόστος ασφάλισης και συντήρησης κρίνονται λογικά από την πλειονότητα των νοικοκυριών, παρόλο που αυξάνονται πολύ.
Αντίστοιχα, η τιμή αγοράς αυτοκινήτων κρίνεται εύλογη από πολλούς οδηγούς, κυρίως για τη μεγάλη πλειονότητα που στρέφεται στην αγορά μεταχειρισμένων.
Η έρευνα διενεργήθηκε διαδικτυακά από τις 23 Ιουνίου έως τις 8 Ιουλίου από τη Harris Interactive, με δείγμα 16.600 προσώπων ηλικίας 18 έως 65 ετών. Από το σύνολο των συμμετεχόντων, 3.000 ερωτηθέντες ήταν από τη Γαλλία και 800 από καθεμία από τις άλλες χώρες.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ