Σήμερα, μετά από δύο χρόνια, χτύπησε ξανά το κουδούνι στα σχολεία στις Φιλιππίνες, σηματοδώντας για πολλούς την επιστροφή στους φυσιολογικούς ρυθμούς ζωής από τότε που ξέσπασε η πανδημία της Covid-19. Θεωρείται δε, θετική εξέλιξη, καθώς το παρατεταμένο κλεισιμο των σχολείων είχε κατά πολλούς εγείρει φόβους για την επιδείνωση της κατάστασης της εκπαίδευσης στη χώρα, η οποία εκπαίδευση βρισκόταν ήδη σε κρίση.
Με το σημερινό άνοιγμα των σχολείων οι Φιλιππίνες γίνονται μία από τις τελευταίες χώρες παγκοσμίως που αρχίζουν πλήρως το πρόγραμμα μαθημάτων τους με φυσική παρουσία. Για περισσότερο από δύο χρόνια τα μαθήματα γινόντουσαν μέσω μίας μορφής « υβριδικής μάθησης», με τη χρήση έντυπων μέσων, όπως και μαθημάτων που μεταδίδονταν από την τηλεόραση και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ενόψει του ανοίγματος των σχολείων η κυβέρνηση ενέτεινε την εκστρατεία εμβολιασμού κατά της COVID-19 και ανακοίνωσε ότι καθιστά δωρεάν τις δημόσιες συγκοινωνίες για όλους τους μαθητές ως το τέλος του έτους.
Προχθές, η κυβέρνηση διέθεσε μετρητά σε μαθητές και γονείς για να τους βοηθήσει στις δαπάνες τους - μέτρο που προκάλεσε σκηνές αναταραχής έξω από τα κέντρα διανομής.
Προβλήματα που επανέρχονται στην εκπαίδευση
Εύλογο είναι με το άνοιγμα των σχολείων να επανήλθαν προβλήματα στην εκπαίδευση που υπήρχαν πριν την πανδημία του κορονοϊού, και δνε είναι άλλα από τον μεγάλο αριθμό μαθητών, τις παρωχημένες μεθόδους διδασκαλίας, ακόμη και της έλλειψης ουσιαστικών υποδομών.
Ενδεικτικά, όπως αναφέρει η Παγκόσμια Τράπεζα και άλλοι οργανισμο΄λι σε πρόσφατη έκθεσή τους, πριν από την πανδημία, 9 στα 10 παιδιά στις Φιλιππίνες δεν ήταν σε θέση «να διαβάσουν ένα απλό κείμενο και να το κατανοήσουν» στην ηλικία των 10 ετών.
Μόνον 10 χώρες αντιμετωπίζουν πιο σοβαρή κατάσταση, μεταξύ των οποίων το Αφγανιστάν, το Λάος, το Τσαντ και η Υεμένη.