Ακινητοποιημένα θα μείνουν την Πέμπτη τα τρένα, ενώ θα επηρεαστούν οι πτήσεις αλλά και τα δρομολόγια του μετρό λόγω του νομοσχεδίου για το συνταξιοδοτικό.
Οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι η συντριπτική πλειονότητα των Γάλλων αντιτίθεται στη σχεδιαζόμενη μεταρρύθμιση, σύμφωνα με την οποία η ηλικία συνταξιοδότησης θα αυξηθεί από τα 62 στα 64 και η Πέμπτη θα είναι μια δοκιμασία για το εάν αυτό μπορεί να μετατραπεί σε μεγάλο πονοκέφαλο για την κυβέρνηση.
Τα συνδικάτα κάλεσαν τους εργαζόμενους να εγκαταλείψουν μαζικά τη δουλειά τους στις 19 Ιανουαρίου και να βγουν στους δρόμους σε όλη τη Γαλλία. Η κυβέρνηση είπε ότι θα σταθεί στη θέση της και κάλεσε τους εργαζόμενους να μην παραλύσουν τη χώρα.
Μόνο μία στις τρεις έως μία στις πέντε γραμμές TGV υψηλής ταχύτητας θα λειτουργούν και μόνο μία στις δέκα τοπικές αμαξοστοιχίες TER, δήλωσε ο φορέας εκμετάλλευσης τρένων SNCF.
Η διεθνής κυκλοφορία στις γραμμές Eurostar και Thalys αναμένεται να λειτουργήσει σχεδόν κανονικά, ενώ άλλες διεθνείς σιδηροδρομικές συνδέσεις θα ακυρωθούν πλήρως.
Στο Παρίσι, η συντριπτική πλειονότητα των προαστιακών δρομολογίων των τρένων RER θα ακυρωθεί, ενώ τρεις γραμμές του μετρό θα κλείσουν εντελώς και πολλές άλλες θα διακοπούν, δήλωσε ο φορέας εκμετάλλευσης του μετρό RATP.
Εν τω μεταξύ, μία στις πέντε πτήσεις από και προς το αεροδρόμιο Oρλί του Παρισιού πρόκειται να ακυρωθεί.
Το αεροδρόμιο νότια του Παρισιού, το δεύτερο μεγαλύτερο της πόλης, σε αυτή τη φάση είναι το μόνο στη χώρα όπου οι απεργίες θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε διακοπές, δήλωσε εκπρόσωπος της ρυθμιστικής αρχής αερομεταφορών DGAC.
Επτά στους 10 εκπαιδευτικούς θα απεργήσουν στα δημοτικά σχολεία, δήλωσε την Τρίτη το κορυφαίο συνδικάτο SNUipp-FSU, ενώ άλλοι τομείς, από τα διυλιστήρια μέχρι τις τράπεζες, πρόκειται επίσης να απεργήσουν.
Η νόμιμη ηλικία συνταξιοδότησης θα αυξηθεί σταδιακά στα 64 από 62, ενώ ο αριθμός των ετών εισφορών που απαιτούνται για πλήρη σύνταξη θα αυξηθεί ταχύτερα από τον προβλεπόμενο και θα οριστεί στα 43 έτη από το 2027, σύμφωνα με τα πλάνα της κυβέρνησης.
Η μεταρρύθμιση δεν έχει ακόμη εγκριθεί στο κοινοβούλιο, όπου ο πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν δεν έχει την απόλυτη πλειοψηφία, αλλά ελπίζει να πάρει τις ψήφους των συντηρητικών Les Republicains.