Το Λονδίνο βάζει φρένο στο χάος που προκαλούν τα ηλεκτρικά ποδήλατα που κατακλύζουν τους δρόμους της πόλης.
Την Τρίτη, η τοπική αρχή μεταφορών, Transport for London, ανακοίνωσε μια σειρά μέτρων για να περιορίσει την στάθμευση για τα δεκάδες χιλιάδες ηλεκτρικά ποδήλατα που ενοικιάζονται κατά παραγγελία από εταιρείες όπως οι Lime, HumanForest και Dott.
Η είδηση είναι σημαντική, διότι το Λονδίνο παρακολουθείται στενά όσον αφορά τα ηλεκτρικά ποδήλατα. Η πρωτεύουσα του Ηνωμένου Βασιλείου έχει χαρακτηριστεί ως μια πόλη - πρότυπο για τον προσδιορισμό του business case και της περιβαλλοντικής επάρκειας των υπηρεσιών e-bikes σε αστικά περιβάλλοντα.
Οι κορυφαίες εταιρείες, όπως η Lime έχουν επιταχύνει την επέκτασή τους τον τελευταίο χρόνο, καθώς σήμερα κυκλοφορούν τουλάχιστον 40,000 ηλεκτρικά ποδήλατα.
Ωστόσο, ενώ οι υποστηρικτές του e-bike τα εξυμνούν ως μια βιώσιμη εφαρμογή καθώς και μια πιο υγιή και γρήγορη μέθοδο για να κινηθεί κάποιος στους πολύ συμφόρημένους δρόμους του Λονδίνου, τα δίτροχα αποδεικνύονται ενοχλητικά — και όχι μόνο όταν «συναντούν» άλλα οχήματα και πεζούς.
Πολλοί επικρίνουν τα εμπόδια που προκαλούν τα παρατημένα ποδήλατα, συμπεριλαμβανομένων πολλών που πέφτουν, τα οποία έχουν μπλοκάρει τα πεζοδρόμια.
Πλέον, οι χρήστες δεν θα μπορούν πλέον να τα σταθμεύουν όπου θέλουν στο κέντρο της πόλης και σε περιοχές με μεγάλη κυκλοφορία. Θα πρέπει πλέον να σταθμεύουν σε καθορισμένους χώρους σε «κόκκινες διαδρομές» στην πόλη και σε συγκεκριμένους χώρους, που περιλαμβάνουν περιοχές όπως τα προαύλια των σταθμών τρένων και λεωφορείων.
Οι κόκκινες διαδρομές αποτελούν σχεδόν 400 μίλια των δρόμων του Λονδίνου, που είναι μόνο το 5% περίπου όλων των δρόμων της πόλης, αλλά αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 30% της κυκλοφορίας. Συνήθως, τα πρόστιμα είναι υψηλότερα για παραβάσεις σε αυτές τις περιοχές και η στάθμευση είναι περιορισμένη.
Οι εταιρείες ηλεκτρονικών ποδηλάτων θα πρέπει να δημιουργήσουν περιορισμούς για τους χρήστες που προσπαθούν να αφήσουν τα ποδήλατα σε αυτές τις περιοχές.