Καθώς οι ΗΠΑ προετοιμάζονται για τις επερχόμενες προεδρικές εκλογές του 2024, αρκετοί Αμερικανοί ψηφοφόροι νιώθουν όλο και περισσότερο άγχος και αβεβαιότητα, σύμφωνα με νέα δημοσκόπηση που πραγματοποίησε το περιοδικό Forbes.
Η διαδικτυακή έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 2.000 ενήλικες που ζουν στις ΗΠΑ, αποκαλύπτει τις επιπτώσεις στην ψυχική υγεία των ψηφοφόρων. Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να απαντήσουν πώς οι επερχόμενες εκλογές τους έχουν επηρεάσει συναισθηματικά, πώς έχουν αλλάξει τις σχέσεις τους με τους φίλους και την οικογένειά τους και πώς αντιμετωπίζουν τα συναισθήματά τους καθώς πλησιάζει η ημέρα των εκλογών στις 5 Νοεμβρίου.
Συγκεκριμένα, το 60% των συμμετεχόντων δήλωσαν πως η ψυχική τους υγεία έχει επηρεαστεί σε κάποιο βαθμό από τις εκλογές του Νοεμβρίου. Πιο αναλυτικά, το 46% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι νιώθει ανησυχία, το 37% είναι αγχωμένο και το 31% φοβάται τα εκλογικά αποτελέσματα. Το εκλογικό άγχος επηρεάζει ιδιαίτερα τους νεότερους Αμερικανούς, σύμφωνα με τη δημοσκόπηση.
Όπως έδειξε η δημοσκόπηση, η Gen Z (66%), οι millennials (64%) και η Gen X (63%) ήταν πιο πιθανό να δηλώσουν ότι οι εκλογές έχουν επηρεάσει την ψυχική τους υγεία, σε σύγκριση με το 56% των baby boomers. Ωστόσο, δε νιώθουν όλοι οι ψηφοφόροι ανησυχία, στρες ή φόβο. Το 27% των συμμετεχόντων αισθάνεται αισιοδοξία, το 22% αισθάνεται ενθουσιασμό, το 16% χαρά και το 12% ανακούφιση.
Οι άνδρες ήταν πιο πιθανό να εκφράσουν ενθουσιασμό (27%) από τις γυναίκες (19%). Ακόμη περισσότεροι άνδρες δήλωσαν ότι αισθάνονται αισιόδοξοι (32% έναντι 24%) για τις φετινές εκλογές. Οι γυναίκες ήταν πιο πιθανό να πουν ότι βιώνουν άγχος, στρες και φόβο.
Για ορισμένους συμμετέχοντες, το πολιτικό άγχος εκτείνεται πέρα από τις κάλπες και επηρεάζει την παραγωγικότητά τους στο σχολείο και στην εργασία, σύμφωνα με την έρευνα. Όταν ρωτήθηκαν πόσο επηρεάστηκε η απόδοσή τους στη δουλειά ή στο πανεπιστήμιο από τις επερχόμενες εκλογές, το 28% απάντησε πως η απόδοσή τους έχει επηρεαστεί αρνητικά από τις επερχόμενες εκλογές. Η Gen Z και οι millennials ήταν πιο πιθανό να αναφέρουν πτώση στις επιδόσεις τους στο χώρο εργασίας ή στο πανεπιστήμιο (53% και 42%, αντίστοιχα) σε σύγκριση με το 24% της Gen X και το 10% των baby boomers.
«Νομίζω ότι το άγχος που νιώθουμε την ημέρα των εκλογών είναι μια φυσιολογική αντίδραση στις σημαντικές αποφάσεις που καλούμαστε να λάβουμε», εξηγεί ο Ρούφους Τόνι Σπαν, σχολικός ψυχολόγος, σύμβουλος και μέλος της Συμβουλευτικής Επιτροπής Υγείας του Forbes.
«Πιστεύω ότι το άγχος που νιώθουν ορισμένοι άνθρωποι πηγάζει από προηγούμενα μετεκλογικά αποτελέσματα», συμπληρώνει ο Δρ. Σπαν.
«Κατά τη γνώμη μου, το άγχος μπορεί να εκδηλωθεί στο σώμα, στη λήψη αποφάσεων και στα συναισθήματά μας», συνεχίζει ο ψυχολόγος. «Ένας τρόπος για να καταλάβουμε εάν συμβαίνει αυτό, είναι να ξέρουμε πώς αντιδρά το σώμα μας στη λήψη πολιτικών αποφάσεων» προσθέτει.
Για να αντιμετωπίσουν το εκλογικό άγχος που νιώθουν, το 44% των Αμερικανών αποφεύγουν να διαβάζουν ειδήσεις, ενώ το 35% προτιμά να συζητά το πρόβλημά του με φίλους και συγγενείς. Το 29% των ερωτηθέντων επιλέγει να απέχει από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατά την προεκλογική περίοδο. Σε ορισμένες περιπτώσεις, η ανταλλαγή πολιτικών απόψεων με την οικογένεια ή τους φίλους μπορεί να προκαλέσει ένταση. Σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες (44%) ανέφεραν ότι αγχώνονται με την ιδέα ότι θα περάσουν χρόνο με την οικογένεια και τους φίλους τους κατά την επερχόμενη εορταστική περίοδο.
Εκτός από το άγχος και τον τρόμο που νιώθουν ορισμένοι ψηφοφόροι, έρχεται να προστεθεί και ο «βομβαρδισμός» των πολιτικών μηνυμάτων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, διαπιστώνει η έρευνα. Όταν ρωτήθηκαν ποιες πλατφόρμες τους κατακλύζουν με περισσότερες αναρτήσεις που σχετίζονται με τις αμερικανικές εκλογές, οι Αμερικανοί επεσήμαναν τις ειδησεογραφικές δημοσιεύσεις (26%), το YouTube (23%), το TikTok (19%) και το Instagram (16%) ως τους μεγαλύτερους ένοχους.
Το πολιτικό περιεχόμενο στις κοινωνικές πλατφόρμες μπορεί να απομακρύνει τους χρήστες, με το 26% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι μειώνουν τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης πριν από τις εκλογές, ενώ το 6% επιλέγει να απέχει. Όταν ρωτήθηκαν αν πιστεύουν ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βοηθούν ή βλάπτουν τη δημοκρατική διαδικασία, το 40% των συμμετεχόντων απάντησε ότι τη βλάπτει σε κάποιο βαθμό, ενώ το 29% πιστεύει ότι βοηθάει κάπως τους ψηφοφόρους. Η Gen Z (45%) και οι millennials (36%) πιστεύουν ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βοηθούν κάπως τη δημοκρατική διαδικασία. Οι Baby Boomers (51%) και η Gen X (41%) ήταν πιο πιθανό να πουν ότι οι εν λόγω πλατφόρμες βλάπτουν τη δημοκρατική διαδικασία, σε σύγκριση με το 33% των millennials και το 24% της Gen Z.
«Για να αντιμετωπίσετε το εκλογικό σας άγχος, είναι καλό να συμμετάσχετε ενεργά στις εκλογές», προσθέτει ο Δρ. Σπαν. «Όταν ενημερωνόμαστε για τα προγράμματα των υποψηφίων και εγγραφόμαστε για να ψηφίσουμε, συμμετέχουμε ενεργά σε αυτή τη διαδικασία. Αυτή η ενδυνάμωση μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση του άγχους».
Ωστόσο, ο Δρ. Σπαν σημειώνει ότι εάν αισθάνεστε άγχος, καλό είναι να απέχετε από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. «Αφού αποκτήσετε διαύγεια χαλαρώνοντας το μυαλό και το σώμα, δώστε στον εαυτό σας τον χώρο να πάρει μια απόφαση με την οποία νιώθετε άνετα. Θυμηθείτε, η ευημερία σας είναι ζωτικής σημασίας και ένα διάλειμμα από το άγχος μπορεί να σας βοηθήσει να πάρετε μια πιο τεκμηριωμένη απόφαση» καταλήγει ο ψυχολόγος.
ΠΗΓΗ: Studyfinds