Σε «κενό αέρος» η Boeing - Η κρίση ασφαλείας δυσαρεστεί εταιρείες και επενδυτές

Σε «κενό αέρος» η Boeing - Η κρίση ασφαλείας δυσαρεστεί εταιρείες και επενδυτές

Χρειάστηκαν δεκαετίες για να αποκτήσει η Boeing τη φήμη μιας από τις πιο αξιόπιστες εταιρείες στον πλανήτη και λιγότερα από έξι χρόνια για να τα ανατρέψει όλα. Τα στελέχη των μεγαλύτερων αεροπορικών εταιρειών είναι σήμερα απογοητευμένα από την εταιρεία, καθώς η κρίση ασφαλείας που έχει προκύψει φαίνεται να ανατρέπει τα επιχειρηματικά τους σχέδια. Ωστόσο, σε μια «στενή αγορά» για μεγάλα αεροσκάφη τα οποία προμηθεύουν δύο κολοσσοί - η Boeing και η γαλλική Airbus - δεν έχουν άλλη επιλογή από το να συνεργαστούν με τον αμερικανό κατασκευαστή.

Το μέλλον της Boeing απειλείται τώρα με τις ρυθμιστικές αρχές να αναφέρουν σοβαρά θέματα «διάβρωσης» των προτύπων ποιότητας της εταιρείας. Οι επενδυτές, προφανώς, έχουν αγχωθεί : Η μετοχή της Boeing έκανε «βουτιά» 27% για το έτος, καθιστώντας την τη δεύτερη χειρότερη επίδοση στον S&P 500, πίσω από την Tesla.

Ο διευθύνων σύμβουλος της United Airlines Σκοτ Κίρμπι μετέβη στη Γαλλία για συνομιλίες με την Airbus. Η εταιρεία ζήτησε από την Boeing να «παγώσει» την παραγωγή των αεροσκαφών 737 Max 10 που κατασκευάζει για λογαριασμός της, καθώς θα στραφεί σε εναλλακτικές λύσεις μέχρι η αμερικανική εταιρεία να λάβει πιστοποίηση για τη λειτουργία του συγκεκριμένου αεροσκάφους.

Όπως αναφέρει το CNN, o τελευταίος «πονοκέφαλος» για την Boeing ήρθε τη Δευτέρα, όταν ένα 787 Dreamliner που εκτελούσε πτήση από την Αυστραλία προς τη Νέα Ζηλανδία έπεσε σε κενό αέρος, με τις αναταράξεις να τραυματίζουν αρκετούς επιβάτες. Δεν είναι σαφές ποια είναι η ευθύνη της Boeing - η ίδια δήλωσε ότι συγκεντρώνει πληροφορίες σχετικά με το τι πήγε στραβά. Αλλά οι μαρτυρίες των επιβατών έρχονται τη στιγμή που η Boeing βρίσκεται ήδη υπό ομοσπονδιακή έρευνα για την εκτίναξη ενός εξαρτήματος της πόρτας του αεροσκάφους 737 Max της Alaska Airlines στις 5 Ιανουαρίου.

Ο Μπράιαν Τζόκατ, επιβάτης της πτήσης της Latam Airlines τη Δευτέρα, δήλωσε στο CNN ότι ξύπνησε όταν το αεροπλάνο άρχισε να πέφτει τόσο ξαφνικά που οι άνθρωποι πετάχτηκαν στο ταβάνι της καμπίνας.

Για οποιαδήποτε άλλη εταιρεία, τώρα θα ήταν η ώρα να εξετάσει το ενδεχόμενο πώλησης ή και πτώχευσης. Τα τελευταία έξι χρόνια, η Boeing κρίθηκε υπεύθυνη για δύο θανατηφόρα δυστυχήματα που στοίχισαν τη ζωή σε 346 ανθρώπους, έχασε δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια, πλήρωσε άλλα δισεκατομμύρια σε πρόστιμα και διακανονισμούς και έγινε πρωτοσέλιδο για επανειλημμένα προβλήματα στους ποιοτικούς ελέγχους.

Η Boeing, σε ανακοίνωσή της, δήλωσε ότι εργάζεται για την επίλυση των ζητημάτων που ανέδειξε η FAA.

«Με βάση τον έλεγχο της FAA, τις υποχωρήσεις της ποιότητάς μας και την πρόσφατη έκθεση της ομάδας εμπειρογνωμόνων, συνεχίζουμε να εφαρμόζουμε άμεσες αλλαγές και να αναπτύσσουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης για την ενίσχυση της ασφάλειας και της ποιότητας και την οικοδόμηση της εμπιστοσύνης των πελατών μας και των επιβατών τους», ανέφερε η Boeing στην ανακοίνωσή της. «Είμαστε απόλυτα επικεντρωμένοι στη λήψη σημαντικών, αποδεδειγμένων μέτρων με διαφάνεια σε κάθε βήμα».

Η εταιρεία ανταγωνίζεται σε παγκόσμιο επίπεδο τη γαλλική Airbus. Ωστόσο, δεν πρόκειται για πραγματικό ανταγωνισμό. Οι κύριοι πελάτες της Boeing είναι αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες δεν μπορούν ξαφνικά να στραφούν στην Airbus, καθώς οι πιλότοι τους είναι πιστοποιημένοι είτε για το ένα, είτε για το άλλο αεροσκάφος. Δεδομένης της μοναδικής σημασίας της Boeing στην αμερικανική αεροπορική βιομηχανία, είναι ο ορισμός του «Too Big to Fail».

Με πληροφορίες από CNN, Reuters