Η νέα κυβέρνηση της Συρίας αντιμετωπίζει αντιδράσεις μετά την ανακοίνωση διάφορων αλλαγών στο σχολικό πρόγραμμα σπουδών, συμπεριλαμβανομένης της εισαγωγής, όπως λένε ορισμένοι επικριτές, μιας ισλαμιστικής κατεύθυνσης στη διδασκαλία.
Οι αλλαγές, που δημοσιεύτηκαν σε έναν κατάλογο τροποποιήσεων στην επίσημη σελίδα του υπουργείου Παιδείας στο Facebook, περιλαμβάνουν την αλλαγή των φράσεων «μονοπάτι της καλοσύνης» σε «ισλαμικό μονοπάτι» και «όσοι έχουν καταδικαστεί και έχουν παρεκκλίνει» σε «Εβραίοι και Χριστιανοί» - κάτι που αφορά μια υπερσυντηρητική ερμηνεία ενός εδαφίου του ιερού βιβλίου του Ισλάμ, του Κορανίου.
Οι τροποποιήσεις επαναπροσδιορίζουν επίσης τη λέξη «μάρτυρας», από κάποιον που πέθανε για την πατρίδα σε κάποιον που θυσιάστηκε «για χάρη του Θεού».
Ορισμένα κεφάλαια αφαιρέθηκαν εντελώς, όπως φαίνεται στον κατάλογο, συμπεριλαμβανομένου ενός κεφαλαίου για την «προέλευση και την εξέλιξη της ζωής».
Ορισμένοι χρήστες στα social media διερωτήθηκαν γιατί μια προσωρινή κυβέρνηση προβαίνει σε τροποποιήσεις στο πρόγραμμα σπουδών.
«Η σημερινή κυβέρνηση είναι μια υπηρεσιακή κυβέρνηση που δεν έχει το δικαίωμα να κάνει αυτές τις τροποποιήσεις στα προγράμματα σπουδών», σχολίασε ένας χρήστης στην ανάρτηση του υπουργείου στο Facebook. «Τα προγράμματα σπουδών πρέπει να τροποποιηθούν σύμφωνα με το νέο σύνταγμα».
Άλλοι επέκριναν αυτό που θεωρούν ως ισλαμιστική κλίση σε ορισμένες από τις διατυπώσεις.
Εν μέσω των αντιδράσεων, το υπουργείο προσπάθησε να υποβαθμίσει τις αλλαγές λέγοντας πως: «τα προγράμματα σπουδών σε όλα τα σχολεία σε ολόκληρη τη Συρία παραμένουν αμετάβλητα μέχρι να συγκροτηθούν εξειδικευμένες επιτροπές για την επανεξέταση και τον έλεγχό τους».
Σε συνέντευξή του στο Reuters τον περασμένο μήνα, ο αλ Καντρί δήλωσε ότι τόσο η ισλαμική όσο και η χριστιανική θρησκεία θα συνεχίσουν να διδάσκονται ως μαθήματα στο σχολείο και ότι τα δημοτικά σχολεία θα παραμείνουν μικτά μεταξύ αγοριών και κοριτσιών. Η δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα παραμείνει σε μεγάλο βαθμό διαχωρισμένη, είπε στο Reuters, όπως ήταν κατά την εποχή του Άσαντ.