Το πρακτορείο Bloomberg μας πληροφόρησε την Παρασκευή που μας πέρασε, πως μία από τις πιο γνωστές και ενδιαφέρουσες start – up εταιρείες στον τομέα των ηλεκτροκινούμενων αυτοκινήτων, η Rivian, διάλεξε τους συμβούλους και τους αναδόχους για την πιθανή εισαγωγή των μετοχών της στα αμερικανικά χρηματιστήρια κάποια στιγμή αργότερα μέσα στο 2021.
Η Rivian δημιουργήθηκε το 2009 και εδρεύει στην Καλιφόρνια των Η.Π.Α., ενώ έχει το εργοστάσιό της στην πολιτεία του Ιλινόις. Έχει συγκεντρώσει το ενδιαφέρον πολλών επενδυτών εδώ και αρκετά χρόνια, και έχει χρηματοδοτηθεί από αυτούς κατ’ επανάληψη.
Από τους πιο γνωστούς είναι η Amazon, η οποία και έχει ήδη παραγγείλει 100.000 κλειστά μικρά φορτηγά, τα οποία θα αρχίσει να παραλαμβάνει μέσα στο 2022, η Ford, η οποία επένδυσε 500 εκατομμύρια δολάρια στις αρχές του 2019 και κατέχει ένα ποσοστό που φημολογείται πως είναι της τάξης του 10%, και αρκετοί θεσμικοί επενδυτές. Ανάμεσα στους τελευταίους, πιο σημαντικός είναι η αμερικανική T. Rowe Price, η οποία έχει οργανώσει αρκετές φορές τη χρηματοδότησή της και εκπρόσωπος της συμμετέχει ως παρατηρητής στο διοικητικό συμβούλιο της Rivian.
Αν ή είδηση για την επικείμενη εισαγωγή των μετοχών της Rivian είχε ακουστεί στις αρχές του 2020, θα μας έκανε μεγάλη εντύπωση, τώρα όμως δεν είναι σίγουρο πως θα συμβεί το ίδιο, καθώς μέσα σε έναν χρόνο δεκάδες εταιρείες που δραστηριοποιούνται με κάποιον τρόπο στον τομέα των ηλεκτροκινούμενων αυτοκινήτων, εισήχθησαν στα διεθνή χρηματιστήρια.
Η αθρόα εισαγωγή τέτοιων εταιρειών έφερε μία σχετική κόπωση στις αγορές, με αποτέλεσμα τις αναιμικές επιδόσεις των περισσότερων από αυτές τους τελευταίους μήνες. Παρ’ όλα αυτά, η Rivian ελπίζει πως θα πείσει τους επενδυτές να την εμπιστευθούν και να της επιφυλάξουν μία θερμή υποδοχή.
Οι τελευταίες πληροφορίες του διεθνούς τύπου υποστηρίζουν πως η Rivian περιμένει πως με βάση την τιμή εισαγωγής της, θα αποτιμηθεί κοντά στα 70 δισεκατομμύρια δολάρια. Αυτό το νούμερο δεν είναι καθόλου μικρό, καθώς πρόκειται για μία επιχείρηση που ακόμα δεν έχει αρχίσει να πουλάει τα προϊόντα, ξοδεύει πολλά χρήματα για τις επενδύσεις της και έχει να ανταγωνιστεί πολλές και μεγάλες επιχειρήσεις.
Γιατί πιστεύει η Rivian πως θα τα καταφέρει; Γιατί θα είναι η πρώτη που θα φέρει στην αγορά αυτοκινήτων ένα ημιφορτηγό πλήρως ηλεκτροκινούμενο.
Το R1T θα κυκλοφορήσει, σύμφωνα με τις τελευταίες ανακοινώσεις της εταιρείας, μέσα στον ερχόμενο Ιούλιο και θα προλάβει το Hummer της General Motors, που θα κυκλοφορήσει αργότερα μέσα στο 2021 και το F-150 της Ford που αναμένεται την ερχόμενη άνοιξη.
Και, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, θα προλάβει και το περίφημο Cyber Truck της Tesla, το οποίο μάλλον δεν θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2021 παρά τις παλαιότερες υποσχέσεις του Elon Musk. Με δεδομένη την αγάπη των Αμερικανών οδηγών για τα διαφόρων τύπων ημιφορτηγά, είναι πολύ λογικό για τη Rivian να έχει υψηλές προσδοκίες. Μετά το R1T, και μέχρι τις αρχές του 2022, αναμένονται και άλλα δύο μοντέλα, το R1S που θα είναι ένα επταθέσιο αυτοκίνητο τύπου SUV και το μικρό κλειστό φορτηγό το οποίο έχει παραγγείλει η Amazon.
Και τα τρία μοντέλα θα παράγονται στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Ιλινόις, το οποίο προετοιμάζεται πυρετωδώς. Συνεχώς προσλαμβάνονται νέοι υπάλληλοι, περίπου 150 την εβδομάδα, και ο συνολικός αριθμός τους έχει ήδη ξεπεράσει τις 5.000.
Πολλοί από αυτούς, όπως είναι απόλυτα λογικό, έχουν προϋπηρεσία σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, ιδίως στην Tesla. Πάνω από 100 πρώην στελέχη της Tesla εργάζονται αυτή τη στιγμή στη Rivian, οι περισσότεροι από αυτούς σε διευθυντικές θέσεις, καθώς η πείρα τους είναι εξαιρετικά πολύτιμη.
Το γεγονός δεν έχει περάσει απαρατήρητο και η εταιρεία του Elon Musk προσέφυγε πέρυσι στα δικαστήρια κατηγορώντας τη Rivian πως προσπαθεί να της κλέψει τους υπαλλήλους. Είτε δικαιωθεί, είτε όχι, είναι αρκετά λογικό να υποθέσουμε πως η Tesla θεωρεί πως η Rivian θα εξελιχθεί σε σημαντικό ανταγωνιστή της.
Με την ισχυρή υποστήριξη των μετόχων της, με μεθοδική προετοιμασία, και με τη βοήθεια των στελεχών της, η Rivian ελπίζει πως η κυκλοφορία του ημιφορτηγού R1T, λίγους μήνες πριν από τα αντίστοιχα των ανταγωνιστών, θα της δώσει τη δυνατότητα να σταθεί απέναντι στους ισχυρότερους από αυτούς, δηλαδή τους τρεις που αναφέραμε παραπάνω, την General Motors, την Ford και την Tesla.
Ακόμα όμως και αν τα σχέδια της εκτελεστούν με αλάνθαστο τρόπο, δεν θα είναι πολύ εύκολο να τους αντιμετωπίσει στα ίσια για πολύ καιρό, καθώς διαθέτουν μεγαλύτερη πείρα, είναι ισχυρές, καταξιωμένες επιχειρήσεις και έχουν ήδη εκατομμύρια πιστούς πελάτες (το τελευταίο δεν ισχύει ακριβώς για την Tesla, η οποία δεν έχει πουλήσει ακόμα επαγγελματικά αυτοκίνητα).
Αν κερδίσει την εμπιστοσύνη των οδηγών και καταφέρει, όπως ελπίζει, να πουλήσει πολλές δεκάδες χιλιάδες οχήματα μέσα στους επόμενους δώδεκα μήνες, είναι βέβαιο πως θα χρειαστεί πολύ μεγάλα ποσά για να χρηματοδοτήσει τις επόμενες επενδύσεις της και την περαιτέρω επέκτασή της.
Υποθέτουμε λοιπόν πως η δημόσια εγγραφή και η εισαγωγή της Rivian στα χρηματιστήρια δεν θα αργήσει πολύ, ίσως μάλιστα να συμπέσει με την έναρξη των πωλήσεων του ημιφορτηγού της.
Θα είναι καλό γι’ αυτήν να έχει ήδη συγκεντρώσει τα απαιτούμενα κεφάλαια για τα επόμενα βήματά της, έτσι ώστε να μην χρειαστεί να τα αναζητήσει κάποια στιγμή αργότερα. Όπως λέμε συχνά, των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν.
Αποποίηση Ευθύνης
Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.