Εως και 11,3% οι μειώσεις στα προϊόντα
Καλάθι του νοικοκυριού

Εως και 11,3% οι μειώσεις στα προϊόντα

Σε νέες μειώσεις που ανήλθαν έως το -11,3% προχώρησαν οι περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στο συνολικό κόστος του «καλαθιού του νοικοκυριού» με βάση τους νέους τιμοκαταλόγους που γνωστοποίησαν στο Υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων σήμερα, Τετάρτη 16 Νοεμβρίου και ισχύουν για την τρίτη εβδομάδα εφαρμογής της πρωτοβουλίας της Κυβέρνησης (16-22/11/2022).

«Για τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα επιτυγχάνουμε να μειώσουμε μεσοσταθμικά το «καλάθι του νοικοκυριού». Για μια ακόμη εβδομάδα παρατηρούμε πάρα πολλές μειώσεις, ελάχιστες αυξήσεις και μειούμενα στο σύνολο «καλάθια». Η πρωτοβουλία μας αποδίδει καρπούς για τους καταναλωτές», επεσήμανε ο Υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Άδωνις Γεωργιάδης.

«Αντί να υποστηρίξετε και να βάλετε πλάτη, έρχεστε εδώ και ειρωνεύεστε», είπε ο κ. Γεωργιάδης, απευθυνόμενος στα κόμματα της αντιπολίτευσης. «Αύριο στις οκτώ η ώρα θα είμαι σε ένα σούπερ μάρκετ, το MyMarket, γιατί είχε τη μεγαλύτερη μεσοσταθμική μείωση, από εβδομάδα σε εβδομάδα, και θέλω να επικροτήσω πηγαίνοντας και σε ένα Lidl γιατί είχε συνολικά τη μικρότερη αξία στο καλάθι, από εβδομάδα σε εβδομάδα», είπε ο υπουργός Ανάπτυξης και πρόσθεσε: «όποιος μειώνει την τιμή και βοηθάει τον καταναλωτή να γλυτώνει λεφτά, θα παίρνει από εμένα τα εύσημα. Θέλω να είμαι δίκαιος όμως. Θέλω να συγχαρώ όλες τις αλυσίδες, και τον Σκλαβενίτη, ο οποίος έχει κάνει πολύ μεγάλη μείωση, και τον ΑΒ Βασιλόπουλο και όλες τις αλυσίδες. Αν δείτε τους πίνακες στον ekatanalotis, φαίνεται πως όλες οι αλυσίδες έχουν προσπαθήσει πραγματικά να μειώσουν τις τιμές».

Αναλυτικά, από το σύνολο 816 προϊόντων στο «καλάθι του νοικοκυριού» που είναι απολύτως συγκρίσιμα

  • στα 186, ποσοστό 22%, η τιμή μειώθηκε
  • στα 555, ποσοστό 69% η τιμή παρέμεινε σταθερή
  • και μόλις σε 75,  ποσοστό 9%, η τιμή αυξήθηκε ελαφρά στις περισσότερες περιπτώσεις.


Ως εκ τούτου, το συνολικό κόστος του «καλαθιού του νοικοκυριού» είναι αισθητά μειωμένο στις περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ με τη μεγαλύτερη μείωση -11,3% στην αλυσίδα My market.

Αναλυτικά, οι ποσοστιαίες μεταβολές στο «καλάθι του νοικοκυριού» κάθε αλυσίδας.

Αναλυτικά οι τιμές των προϊόντων.