Πριν από λίγες ημέρες η Ελληνική Ακτοφυλακή διέσωσε 14 μετανάστες στα ανοικτά της Σάμου, μεταξύ των οποίων και 7 παιδιά, καθώς αυτοί ταξίδευαν από την Τουρκία με μια μικρή φουσκωτή λέμβο.
Ο ρεπόρτερ του Γερμανικού Δημοσιογραφικού Δικτύου (RND) στην Αθήνα, Γκερντ Χέλερ, τονίζει πως «την περασμένη Παρασκευή (4 Αυγούστου), η Ακτοφυλακή διέσωσε 49 μετανάστες στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου. Οι άνθρωποι φαίνεται πως ταξίδευαν από την Αίγυπτο ή τη Λιβύη με προορισμό την Ιταλία, όταν χάλασε η μηχανή του σκάφους τους.
[...] Την ίδια ημέρα η Ελληνική Ακτοφυλακή σταμάτησε ένα ταχύπλοο στο Αιγαίο Πέλαγος που είχε αφήσει 27 μετανάστες σε μια παραλία της Εύβοιας. Μετά από άγρια καταδίωξη η Ακτοφυλακή κατάφερε να σταματήσει το ταχύπλοο και να συλλάβει τους δύο Τούρκους λαθρέμπορους. Την προηγούμενη Πέμπτη διακινητές μετέφεραν με βάρκες 53 μετανάστες από τις τουρκικές ακτές στη Σάμο».
Το γερμανικό δίκτυο παρατηρεί πως «εδώ και μερικές ημέρες, οι ελληνικές αρχές αναφέρουν σημαντική αύξηση των παράνομων διελεύσεων στα σύνορα. Στον Έβρο συνελήφθησαν 102 μετανάστες από τη Συρία, το Ιράκ και το Λίβανο, μεταξύ των οποίων και 53 παιδιά, ενώ στα νησιά του Αιγαίου, ο αριθμός των συλληφθέντων μεταναστών τριπλασιάστηκε τον Ιούλιο συγκριτικά με το προηγούμενο έτος».
Ταυτοχρόνως αυξάνονται σημαντικά και οι μεταναστευτικές ροές προς την Ιταλία: «Παρ’ όλο που το ταξίδι είναι πολύ ακριβότερο και πιο επικίνδυνα από τη σύντομη διαδρομή από τις τουρκικές ακτές προς τα ελληνικά νησιά, υπάρχουν σημαντικά πλεονεκτήματα για πολλούς μετανάστες: δεν χρειάζεται να φοβούνται ότι θα περάσουν μήνες στα στρατόπεδα των ελληνικών νησιών που μοιάζουν με φυλακές, εάν συλληφθούν. Επιπλέον ο κίνδυνος να γίνουν αντιληπτοί είναι πλέον πολύ υψηλός, καθώς η ελληνική κυβέρνηση έχει αυξήσει σημαντικά τους ελέγχους στα χερσαία και τα θαλάσσια σύνορα.
Εξάλλου, ακόμη και εκείνοι που μπαίνουν στην Ελλάδα απαρατήρητοι, δεν έχουν φτάσει ακόμη στον προορισμό τους. Η Ελλάδα ανήκει στη ζώνη Σένγκεν, όμως δεν συνορεύει με καμία άλλη χώρα της ζώνης. Έτσι, για τη συνέχεια του ταξιδιού τους μέσω των Βαλκανίων προς τη Δυτική Ευρώπη, έχουν ανάγκη τους διακινητές που κοστίζουν ακριβά. Από τη νότια Ιταλία, από την άλλη πλευρά, μπορούν να ταξιδέψουν βόρεια με το τρένο, διασχίζοντας τις Άλπεις μόνοι τους».
Πηγή: Deutsche Welle