Σε Αιγύπτιο ανήκει η σορός ναύτη που ανασύρθηκε χθες, Κυριακή, μετά το ναυάγιο του φορτηγού πλοίου, στα ανοικτά της Λέσβου. Συμπατριώτης του θανόντος είχε ανασυρθεί σώος χθες Κυριακή, από ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού.
Στο μεταξύ, σε εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες του Λιμενικού για τον εντοπισμό των 12 αγνοουμένων, μελών του πληρώματος, του φορτηγού πλοίου «RAPTOR», που βυθίστηκε το πρωί της Κυριακής 26 Νοεμβρίου, στα ανοιχτά της Λέσβου, λόγω της θαλασσοταραχής. Πλέον, οι άνεμοι έχουν κοπάσει και οι συνθήκες στην περιοχή του ναυαγίου είναι καλύτερες.
Οι έρευνες συνεχίστηκαν κατά τη διάρκεια της νύχτας, υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες, με τη συμμετοχή επτά πλοίων, ενός πλωτού σκάφους ανοιχτής θαλάσσης και ενός ελικοπτέρου.
Το φορτηγό πλοίο βυθίστηκε μέσα σε λίγη ώρα κάτω από αντίξοες καιρικές συνθήκες με μέχρι στιγμής απολογισμό έναν διασωθέντα, έναν νεκρό και άλλους 12 αγνοούμενους, από τη Συρία, την Ινδία και την Αίγυπτο. Ο διασωθέντας ναυτικός μεταφέρθηκε προληπτικά στο νοσοκομείο της Μυτιλήνης.
Όσο για το πλοίο «Raptor», σημαίας Κομόρες, ξεκίνησε από το λιμάνι της Δεκέλειας με προορισμό την Κωνσταντινούπολη και πλήρωμα 14 ατόμων.
Λιμενικό: Υπήρχε μηχανική βλάβη και εισροή υδάτων
Καλύτερες από χθες, Κυριακή, είναι οι καιρικές συνθήκες στο σημείο του ναυαγίου του Λιμενικού. «Οι καιρικές συνθήκες αυτή τη στιγμή στο σημείο του ναυαγίου είναι βορειοδυτικοί άνεμοι εντάσεως 6-7 μποφόρ. Καλύτερες από τις χθεσινές όπου είχαμε κύματα 4,5 μέτρων, με τις ριπές των ανέμων να φτάνουν τα 9-10 μποφόρ, ωστόσο παραμένουν δυσμενείς», ανέφερε μιλώντας στην ΕΡΤ ο εκπρόσωπος Τύπου του Λιμενικού Σώματος, Ν. Αλεξίου.
Σε μηχανική βλάβη και εισροή υδάτων από κοινού με τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες οφείλεται η βύθιση του φορτηγού πλοίου. «Σύμφωνα και με τη δήλωση του διασωθέντος, αλλά και σύμφωνα με επικοινωνία που έγινε με τον καπετάνιο το πρωί υπήρχε κάποια μηχανική βλάβη η οποία δεν είχε δηλωθεί. Ο διασωθείς μάλιστα μας είπε πως υπήρχε και εισροή υδάτων. Όλα αυτά σε συνδυασμό με τις κακές καιρικές συνθήκες έφεραν δυστυχώς αυτό το αποτέλεσμα», όπως σημείωσε ο Ν. Αλεξίου.
«Οι έρευνες είναι σε όλο το πεδίο και διά ξηράς και στη θάλασσα και με τα ελικόπτερα. Σίγουρα σήμερα λόγω των βελτιωμένων καιρικών συνθηκών θα μπορούσε να εντοπιστεί το οτιδήποτε πλέει στη θάλασσα», ανέφερε ο εκπρόσωπος του Λιμενικού Σώματος.
Η βύθιση του πλοίου
Ο πλοίαρχος είχε δήλωσε αρχικά μηχανική βλάβη και στη συνέχεια μικρή κλίση του πλοίου. Ενεργοποίησε το σήμα κινδύνου mayday σε παραπλέοντα σκάφη αλλά το RAPTOR χάθηκε από τα ραντάρ. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, λόγω του έντονου κυματισμού στη θαλάσσια περιοχή, το πλοίο πιθανόν να πήρε νερό στα αμπάριά του μετατοπίζοντας το φορτίο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο πλοίο εκδηλώθηκε μηχανική βλάβη περίπου στις 7 το πρωί και ο πλοίαρχος του πλοίου ανέφερε κάποια κλίση του ενεργοποιώντας σήμα κινδύνου «mayday, mayday» σε παραπλέοντα σκάφη και στη συνέχεια χάθηκε από τα ραντάρ.
Σύμφωνα με το Marine Traffic τελευταία φορά που εξέπεμψε σήμα ήταν ανοιχτά της Λέσβου.
Εκτιμήσεις αναφέρουν ότι πιθανότατα το πλοίο λόγω του έντονου κυματισμού - στη συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή επικρατούν ισχυροί βορειοδυτικοί άνεμοι 8 μποφόρ - έβαλε νερό στα αμπάρια με αποτέλεσμα να βαρύνει το φορτίο.
Πηγές από το λιμενικό σώμα της ελληνικής ακτοφυλακής αναφέρουν ότι το πλοίο μετέφερε αλάτι από τη Δεκέλεια της Αιγύπτου στην Κωνσταντινούπολη.
Δείτε βίντεο από πλοίο ανοιχτής θαλάσσης του Λιμενικού που προσπάθησε να φθάσει στο σημείο των ερευνών υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες.