Η Νορβηγία πρόκειται να γίνει η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαφανίσει ουσιαστικά τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα από την αγορά νέων αυτοκινήτων της.
Σύμφωνα με το CNBC, παρά τα τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου που διαθέτει, η σκανδιναβική χώρα έχει αναγνωριστεί εδώ και καιρό ως παγκόσμιος ηγέτης στις βιώσιμες μεταφορές. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων (EV) αυξήθηκαν από λιγότερο από το 1% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων το 2010 σε ένα επιβλητικό 88,9% πέρυσι - και αυτή η τάση δε δείχνει κανένα σημάδι επιβράδυνσης.
Τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν από τη Νορβηγική Δημόσια Διοίκηση Οδών, η οποία είναι υπεύθυνη για το εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας, διαπίστωσαν ότι τα ηλεκτροκίνητα οχήματα αντιπροσώπευαν περισσότερο από το 96% των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν τις πρώτες εβδομάδες του τρέχοντος έτους.
Αυτό φέρνει τη Νορβηγία σε απόσταση αναπνοής από την πλήρη ηλεκτροκίνηση - υλοποιώντας έναν μη δεσμευτικό στόχο που είχε τεθεί για πρώτη φορά από τους νομοθέτες το 2017.
Η Christina Bu, Γενική Γραμματέας της Νορβηγικής Ένωσης EV (NEVA), η οποία εκπροσωπεί τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα, αναμένει ότι η Νορβηγία θα πετύχει αυτόν τον στόχο. Μάλιστα, η Bu δήλωσε ότι βρίσκονται σε εξέλιξη σχέδια για τη διοργάνωση ενός πάρτι για να γιορτάσει αυτό που, όπως είπε, θα είναι ένα ιστορικό ορόσημο.
«Έχουμε ήδη προσκαλέσει πολλούς πολιτικούς και διάφορους ενδιαφερόμενους φορείς σε ένα πάρτι στις 13 Φεβρουαρίου, διότι, δεν ξέρουμε ακριβώς μέχρι να τελειώσει το έτος, αλλά όλοι λένε ότι θα καταλήξουμε κάπου μεταξύ 95% και 100% φέτος», δήλωσε η Bu στο CNBC μέσω βιντεοκλήσης.
«Έτσι, σε καιρούς όπως αυτός με τον πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ να αποσύρει τις ΗΠΑ από τη συμφωνία για το κλίμα και όλα αυτά, νομίζω ότι πρέπει να γιορτάσουμε τα επιτεύγματα που έχουμε καταφέρει», πρόσθεσε.
Παράλληλα με την απόσυρση των ΗΠΑ από τη συμφωνία-ορόσημο του Παρισιού, ο Τραμπ έβαλε στο στόχαστρο την περασμένη εβδομάδα διάφορες τεχνολογίες χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Αυτό περιελάμβανε την ανάκληση του μη δεσμευτικού εκτελεστικού διατάγματος του προκατόχου του Τζο Μπάιντεν, το οποίο στόχευε στο 50% των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2030.
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ, το οποίο επικρίθηκε από τους υποστηρικτές των ηλεκτρικών οχημάτων (EV), είχε σχεδιαστεί για να «εξαλείψει την εντολή για τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) και να προωθήσει την πραγματική επιλογή των καταναλωτών».