Στο διεθνή επιχειρηματικό στίβο, ένα εταιρικό λογότυπο δεν είναι απλά ένα λογότυπο. Αντικατοπτρίζει τη δύναμη της μάρκας, τη διεθνή της εικόνα, την αναγνωρισιμότητά της και κυρίως την ισχύ της χώρας καταγωγής της επιχείρησης.
Στο παγκοσμιοποιημένο μας κόσμο, το logo ενός προιόντος ή μιας υπηρεσίας διαφημίζει τη χώρα απ’ όπου προέρχεται, είναι πρεσβευτής της και εμπάσει περιπτώσει κάτι πολύ παραπάνω από μια ομιλική ταυτότητα.
Το γεγονός ότι οι λογαριασμοί ρεύματος που θα κρατάνε στο εξής στα χέρια τους οι 3 εκατομμύρια πελάτες της ΔΕΗ στη Ρουμανία, θα φέρουν το νέο λογότυπο PPC, (δηλαδή Power Public Company, όπως η μετάφραση του «Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού»), σημαίνει ότι το brand name ΔΕΗ, άρα και της Ελλάδας, μπαίνει στα ρουμανικά σπίτια.
Το ίδιο και όταν κάποιος από αυτά τα τρία εκατομμύρια καταναλωτών θα μπαίνει σε κάποιο από τα 81 καταστήματα της ΔΕΗ στη Ρουμανία, επίσης με το σήμα PPC για να αναζητήσει καθετοποιημένες λύσεις (πχ, φωτοβολταικά στέγης) ή να φορτίσει το όχημά του σε κάποιον από τους 500 περίπου δημοσίως προσβάσιμους φορτιστές της επιχείρησης στη γειτονική χώρα, πλέον με την ονομασία PPC blue.
Αρχίζει δηλαδή η μπράντα ΔΕΗ να γίνεται κομμάτι της καθημερινότητας για εκατομμύρια καταναλωτές, όχι της Ελλάδας, αλλά μιας άλλης χώρας, της πλέον δυναμικής στη ΝΑ Ευρώπη και από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες στην ΕΕ.
Το εμπορικό όνομα, η «μάρκα» ΔΕΗ, διεθνοποιείται μέσω του λογοτύπου PPC, επιτυγχάνει αυτό που συζητάμε χρόνια τώρα ότι λείπει από το ελληνικό επιχειρείν, να δούμε πολλές ελληνικές επιχειρήσεις να βγαίνουν εκτός Ελλάδας, οι υπηρεσίες και τα προϊόντα τους να γίνονται αναγνωρίσιμα.
Αυτά όλα τα deals, από την εξαγορά της ρουμανικής Enel μέχρι τη νέα συμφωνία πώλησης στη ΔΕΗ των 90 φωτοβολταικών πάρκων της Mytilineos σε τέσσερις χώρες της περιοχής (Ιταλία, Κροατία, Βουλγαρία και Ρουμανία), έχουν όχι μόνο μια εθνική και διεθνική διάσταση, αλλά συνδέονται με τη διαχρονική συζήτηση, του πώς θα αυξήσουμε το όνομα Ελλάδα στις ξένες αγορές και αλυσίδες αξίας.
Η μία όψη των τελευταίων κινήσεων της ΔΕΗ, που δεν κάθεται στα 132.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα, η οποία είναι η έκταση της Ελλάδας, αλλά πλέον πηγαίνει στη Ρουμανία, την Βουλγαρία, την Κροατία και την Ιταλία, είναι αυτή.
Η άλλη συνδέεται με το αμιγώς οικονομικό κομμάτι. Η στρατηγική συμφωνία με την Mytilineos για την σταδιακή ανάπτυξη 90 φωτοβολταικών πάρκων, συνολικής ισχύος 2.000 MW και τη πώλησή τους με το «κλειδί στο χέρι» στη ΔΕΗ, μεταφράζεται για τη τελευταία σε επιπλέον 250 εκατ. ευρώ EBITDA από το 2027 και μετά.
Το νούμερο προκύπτει από χθεσινό report της Optima. Κι αυτό, καθώς η Mytilineos αναμένεται να παραδώσει στην επιχείρηση, τα πρώτα 350 MW το 2025 και επιπλέον 1.650 MW το 2026, έτσι ώστε έως το 2027 η ΔΕΗ να διαθέτει σε λειτουργία κοντά στα 2 GW.
Σε αυτά τα 250 εκατ ευρώ των επιπλέον EBITDA, προσθέστε και τα 50 εκατ. ευρώ που θα προσφέρει ετησίως η λειτουργία της αλυσίδας των καταστημάτων της Κωστόβολος. Σύνολο 300 εκατ. ευρώ επιπλέον το χρόνο, μόνο από δύο κινήσεις.
Και κάπως έτσι, μαζί με τα υπόλοιπα έργα ΑΠΕ που θα ωριμάζουν σταδιακά και θα μπαίνουν σε λειτουργία, βγαίνουν οι στόχοι των EBITDA που είχε ανακοινώσει ο CEO Γ. Στάσσης στο Λονδίνο, με μια ετήσια αύξηση γύρω στο 15%. Δηλαδή 1,7 δισ . ευρώ το 2024 (από 1,5 δισ πέρυσι), με στόχο τα 2,3 δισ. το 2026 και τα 3 δισ. το 2030.
Τη δική της σημασία έχει και το τάιμινγκ ολοκλήρωσης της εξαγοράς της Κωτσόβολος από την βρετανική Currys που έγινε τη Τετάρτη.
Διότι από τους επόμενους μήνες θα δούμε να ανοίγει η πόρτα στο «νέο κόσμο» των συνδυασμένων πωλήσεων ενεργειακών προϊόντων και υπηρεσιών μέσα από ένα δίκτυο 95 καταστημάτων, εκ των οποίων τα 27 megastores.
Τους επόμενους δηλαδή μήνες, θα δούμε τι ακριβώς εννοεί η ΔΕΗ ότι στο ίδιο κατάστημα ο καταναλωτής θα μπορεί να βρει οτιδήποτε συνδέεται με την νέα εποχή της ενέργειας, από νέα τιμολόγια και ενεργειακές συμβουλές, μέχρι φωτοβολταϊκά στέγης. Από απλούς αισθητήρες και έξυπνους μετρητές μέχρι αντλίες θερμότητας, φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων και οτιδήποτε απαιτεί ένα smart home, μαζί με τραπεζικές συμφωνίες για χρηματοδότηση και συναφή ασφαλιστικά προϊόντα.
Το στίγμα το έδωσε ο ίδιος ο CEO - Commercial της ΔΕΗ, Γιώργος Καρακούσης από το Forum των Δελφών.
«Μόλις 10% των πελατών μας, θα σκέφτονταν πριν μερικά χρόνια πόσο πράσινη ή πόσο βιώσιμη είναι η λύση που έχουν επιλέξει. Αυτό το τμήμα έχει αυξηθεί στο 25% πλέον. Είναι πλέον ένα κυρίαρχο χαρακτηριστικό και οι νεότερες γενιές βοηθούν σε αυτή την κατεύθυνση. Η αγορά μας αναπτύσσεται», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.
Είναι το νέο μεγάλο στοίχημα που θα λάβει σάρκα και οστά μέσα στο 2024, που θα έχει ως αιχμή κομβικά καταστήματα, όπως αυτό στο Mall, στο Ελ. Βενιζέλος, στη Γλυφάδα ή στο Χαλάνδρι, όπου εξιδεικευμένοι υπάλληλοι θα μπορούν να προτείνουν στους πελάτες, λύσεις για τις ανάγκες τους, όπως συμβαίνει σε αντίστοιχα καταστήματα αστη Γαλία, τη Βρετανία και την Ιρλανδία.