Νέα... οχήματα ανάπτυξης εντάσσει στον στόλο της η Surprice car rentals. Ο Όμιλος επενδύει στρατηγικά στην περαιτέρω διεθνή του επέκταση και την ψηφιακή καινοτομία, μετά την πολύτιμη ψήφο εμπιστοσύνης που έλαβε πρόσφατα από το ταμείο SouthBridge Europe Mezzanine II SICAR.
Η startup βραχυπρόθεσμης ενοικίασης αυτοκινήτων, που μετασχημάτισε μια οικογενειακή επιχείρηση από την Κρήτη σε παγκόσμια ψηφιακή πλατφόρμα στον κλάδο της ταξιδιωτικής πρακτόρευσης, μετράει ήδη:
- 3 εταιρείες στον Όμιλο, εκ των οποίων η μία διαχειρίζεται το δίκτυο franchise, η δεύτερη τον ιδιόκτητο στόλο και η τρίτη αναπτύσσει το software
- εταιρικούς σταθμούς σε 3 πόλεις (Αθήνα, Ηράκλειο, Χανιά και προσεχώς στην Αυστρία)
- 40 franchises σε 33 χώρες από Ευρώπη, Αφρική, Ασία και Αμερική,
- 500.000+ ικανοποιημένους πελάτες,
- δραστηριοποιείται πλέον σε 143 πόλεις ανά τον κόσμο,
- εξυπηρετεί 350 σημεία επιβίβασης,
- απασχολεί στόλο 20.000 αυτοκινήτων παγκοσμίως,
- διαθέτει ιδιόκτητο στόλο 1.000 οχημάτων στην Ελλάδα με μεσοπρόθεσμο στόχο τα 2.500
- συνεργάζεται με τις πιο σημαντικές πλατφόρμες όπως την Rental Cars, Cartrawler, Booking, Expedia, DoYouSpain, Discover, Priceline, Amadeus, VIPCars μέσα από τις οποίες ο παγκόσμιος καταναλωτής που αναζητά ενοκίαση αυτοκινήτου στις χώρες που δραστηριοποείται η Surprice, γίνεται πελάτης της.
Η ανάπτυξη εργασιών της Surprice μεταφράζεται σε απογείωση των κερδών της κατά 120% και εντυπωσιακή αύξηση των κρατήσεων κατά 55% για την περίοδο 2019-2023, η οποία δεν πέρασε απαρατήρητη από το ραντάρ των επενδυτών.
Ψήφος εμπιστοσύνης
Η αντίδραση από το επενδυτικό λόμπι δεν άργησε να έρθει.
Πρόσφατα ο Όμιλος έκλεισε συμφωνία επένδυσης για την περαιτέρω διεθνή στρατηγική του επέκταση με το επενδυτικό ταμείο SouthBridge Europe Mezzanine II SICAR, το οποίο υποστηρίζεται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων (EIF), την Ευρωπαϊκή Tράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) και την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΑΤΕ).
Στη συναλλαγή η Deloitte λειτούργησε ως χρηματοοικονομικός σύμβουλος για λογαριασμό της Surprice.
Η χρηματοδότηση θα δώσει νέα ώθηση στο αναπτυξιακό πλάνο της Surprice.
Καλπάζει ο κλάδος
Άλλωστε, η τρέχουσα περίοδος θεωρείται κομβική. Τόσο για την εταιρεία, καθώς το επιχειρηματικό της μοντέλο είχε φτάσει σε επίπεδα ουσιαστικής ωριμότητας χωρίς ξένα κεφάλαια έως τώρα, αλλά κυρίως γιατί στον κλάδο οι τάσεις είναι ανοδικές.
Μετά την πανδημική εποχή και την πρόσφατη ενεργειακή κρίση που επηρέασε ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα, δημιουργούνται ευκαιρίες ταχύτερης ανάπτυξης.
Η ταξιδιωτική δραστηριότητα ανεβάζει ρυθμούς. Ο κλάδος έχει διαφοροποιηθεί από τις ενεργειακές εξελίξεις. Οι ψηφιακές πλατφόρμες εδραιώνονται ως κύριο μέσο παροχής ταξιδιωτικών υπηρεσιών και η αγορά οδηγείται πλέον από τις ψηφιακές καινοτομίες στον επόμενο κύκλο ανάπτυξής της.
Επόμενο βήμα: slipstream σε τέσσερις άξονες
Ομοίως η Surprice, στον νέο κύκλο ανάπτυξής της, εξελίσσει το επιχειρηματικό της μοντέλο σε τέσσερις βασικούς άξονες:
- διαφοροποίηση με νέα υποπροϊόντα και υπηρεσίες,
- επέκταση σε νέους προορισμούς,
- υλοποίηση έργων καινοτομίας και
- προσέλκυση εξειδικευμένου στελεχιακού δυναμικού,
που θα της δώσουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στο νέο πεδίο που ανοίγεται.
Σήμερα είναι η πρώτη εταιρεία στην κατηγορία της που, πέρα από υπηρεσίες rent-a-car, προσθέτει και άλλες υπηρεσίες με επίκεντρο το mobility, τις μετακινήσεις δηλαδή. Μεγάλο μέρος της επένδυσης στο εξής θα έχει να κάνει με software και ανάπτυξη CRM με έμφαση στην εμπειρία του πελάτη και στην ανάπτυξη προσωπικής σχέσης μαζί του.
Στο επόμενο έτος, η Surprice ετοιμάζει μια σειρά από υποπροϊόντα του κλάδου, όπως υπηρεσίες transfer με οδηγό, αναβάθμιση του ιστοτόπου, επένδυση σε ΙΤ συστήματα, online εγγραφή και ανέπαφα συστήματα διαχείρισης.
Στον άμεσο σχεδιασμό του Ομίλου είναι η εστίαση στην αγορά της Αυστρίας με δημιουργία νέου εταιρικού σταθμού, ενώ επικεντρώνεται και σε πιο δυναμικές και ανταγωνιστικές χώρες.
Ως προς τη διεύρυνση του απασχολούμενου δυναμικού, το οποίο απαρτίζεται από senior στελέχη διαφορετικών ειδικοτήτων και εθνικοτήτων, ο Όμιλος θα προβεί άμεσα σε ενισχυτικές κινήσεις.
Οι ορατές στην τρέχουσα περίοδο στρατηγικές συνεργασίες εστιάζουν στους παρόχους εξοπλισμού και υπηρεσιών και στους παρόχους κεφαλαίων, τη στιγμή που ο Όμιλος συνεργάζεται ήδη με διεθνούς κύρους ελεγκτικές εταιρείες και χρηματοοικονομικούς συμβούλους.
Με οδηγούς την καινοτόμο ανάπτυξη στις εσωτερικές δομές και τις θετικές τάσεις στον κλάδο, η Surprice επιφυλάσσει συνεχώς μόνο ευχάριστες εκπλήξεις στο επόμενο διάστημα, ενώ κρίσιμο θεωρείται και το πεδίο ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού, το οποίο θα υποστηρίξει την υλοποίηση του επιχειρηματικού πλάνου του Ομίλου, δημιουργώντας συνθήκες και προοπτικές για ραγδαία ασφαλή ανέλιξη.