Πρόσφατα, η Coffee Island, εταιρεία με έδρα την Πάτρα, έκανε το ντεμπούτο της στην Ινδία, εγκαινιάζοντας το πρώτο κατάστημά της στο επιχειρηματικό και τεχνολογικό κέντρο του Γκουργκάον.
Η είσοδός της Coffee Island στη συγκεκριμένη αγορά είναι αποτέλεσμα συνεργασίας με τον master franchise Pratyush Kumar Sureka, ιδιοκτήτη της τοπικής start-up Vita Nova.
Η ελληνική αλυσίδα σχεδιάζει να δημιουργήσει 20 καταστήματα στην Ινδία έως το τέλος του 2025, εστιάζοντας σε μεγάλες μητροπόλεις όπως το Δελχί, η Βομβάη, η Μπανγκαλόρ και το Χαϊντεραμπάντ, ενώ ο μακροπρόθεσμος στόχος είναι να φτάσει τα 250 σημεία πώλησης έως το 2029.
Η Coffee Island, που ιδρύθηκε το 1999, διαθέτει ήδη περισσότερα από 450 καταστήματα στην Ελλάδα και άλλα 50 σε εννέα διεθνείς αγορές, μεταξύ των οποίων η Κύπρος, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Αίγυπτος και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Αντίστοιχα, η Mikel Coffee, ανακοίνωσε επίσημα την υπογραφή master franchise συμφωνίας για την είσοδό της στην Ινδία. Η ανακοίνωση έγινε μέσα από τα επίσημα κοινωνικά δίκτυα της εταιρείας, υπογραμμίζοντας τη στρατηγική σημασία της κίνησης αυτής.
Στην ανάρτησή της, η εταιρεία εξέφρασε ενθουσιασμό για την επέκταση σε μία από τις πιο δυναμικές αγορές καφέ παγκοσμίως, προβάλλοντας την πρόθεσή της να προσφέρει την ποικιλία των προϊόντων της στην ινδική αγορά. Σημειώνεται ότι η συμφωνία πραγματοποιήθηκε με την Greko India, ενώ τα πρώτα καταστήματα αναμένεται να ανοίξουν στο Δελχί.
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ανάπτυξης, η Mikel Coffee σχεδιάζει περαιτέρω επέκταση σε πόλεις-κλειδιά, όπως Βομβάη, Χαϊντεραμπάντ, Καλκούτα, Πούνε, Τσενάι και Μπανγκαλόρ.
Η είσοδός της στην Ινδία εντάσσεται στις προσπάθειες πολλών διεθνών αλυσίδων να αξιοποιήσουν τη ραγδαία ανάπτυξη της αγοράς επώνυμων αλυσίδων καφεστίασης στη χώρα.
Η προσπάθεια της Coffee Island και της Mikel να εδραιωθούν στην ινδική αγορά καφέ δεν είναι εύκολη, καθώς καλούνται να αντιμετωπίσουν προκλήσεις όπως ο υψηλός πληθωρισμός, που περιορίζει την κατανάλωση καφέ εκτός σπιτιού, αλλά και ο έντονος ανταγωνισμός.
Η Tata Starbucks, που αποτελεί κοινοπραξία της αμερικανικής Starbucks με την Tata Consumer Products, είναι η κορυφαία αλυσίδα καφέ στην Ινδία, διαθέτοντας 473 καταστήματα σε 70 πόλεις, ξεπερνώντας την Café Coffee Day (CCD).
Η CCD, η οποία αντιμετωπίζει οικονομικές δυσκολίες από το 2019, έχει μειώσει τον αριθμό των καταστημάτων της και πλέον διαθέτει περίπου 450 σημεία πώλησης.
Η Tata Starbucks έχει θέσει ως στόχο την ανάπτυξή της σε 1.000 καταστήματα έως το 2028, γεγονός που σημαίνει ότι θα χρειάζεται να ανοίγει ένα νέο κατάστημα κάθε τρεις ημέρες.
Επιπλέον, η Costa Coffee, μέσω συνεργασίας με την Devyani International Ltd, έχει ενισχύσει την παρουσία της στην Ινδία με περισσότερα από 150 καταστήματα, ενώ η τοπική αλυσίδα Third Wave αποκτά διαρκώς μεγαλύτερη δυναμική. Παράλληλα, και άλλες διεθνείς εταιρείες από την Ευρώπη και την Ασία σχεδιάζουν την είσοδό τους στη συγκεκριμένη αγορά.
Η κατανάλωση καφέ στην Ινδία
Παρότι η Ινδία είναι ο έβδομος μεγαλύτερος παραγωγός καφέ στον κόσμο, με εξαγωγές που άγγιξαν τα 1,29 δισ. δολάρια το οικονομικό έτος 2023-24 (από 719,42 εκατ. δολάρια το 2020-21), η εσωτερική κατανάλωση καφέ παρέμενε μέχρι πρότινος περιορισμένη, με το τσάι να αποτελεί την κυρίαρχη επιλογή.
Ωστόσο, οι προτιμήσεις της νεότερης γενιάς και των millennials αλλάζουν, οδηγώντας σε αύξηση της δημοτικότητας του καφέ και ενισχύοντας το ενδιαφέρον μεγάλων παικτών, όπως η Nestlé και η Starbucks.
Η μέση ετήσια κατανάλωση καφέ στην Ινδία ανέρχεται σε 30 φλιτζάνια ανά άτομο, τη στιγμή που ο παγκόσμιος μέσος όρος είναι 200 φλιτζάνια και στην Ελλάδα φτάνει τα 500.
Η διείσδυση του καφέ στη χώρα με πληθυσμό 1,4 δισεκατομμυρίων κατοίκων ήταν μόλις 3,9% το 2024, με εκτιμήσεις ότι θα αυξηθεί στο 6% έως το 2029.