Απορρίφθηκε, σύμφωνα με πληροφορίες, η προσφυγή που είχε καταθέσει η κοινοπραξία Vinci - Μυτιληναίος ζητώντας αναστολή της διαδικασίας ολοκλήρωσης του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ για την Αττική Οδό. Η κοινοπραξία, ως επιλαχών επενδυτής, είχε προσφύγει στην Ανεξάρτητη Αρχή Προδικαστικών Προσφυγών επικαλούμενη ζητήματα πληρότητας εταιρικής διακυβέρνησης. Υπενθυμίζεται πως το κοινοπρακτικό σχήμα είχε καταθέσει προσφορά 3,106 δισ. ευρώ για την 25ετή παραχώρηση της Αττικής Οδού, ενώ προτιμητέος επενδυτής είχε ανακηρυχτεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με προσφορά 3,27 δισ. ευρώ.
Η μέση ημερήσια κίνηση στην Αττική Οδό κατά το τέλος του 2022 ξεπέρασε τα προ πανδημίας επίπεδα, με τον αυτοκινητόδρομο να σημειώνει μια μέση ετήσια αύξηση κυκλοφορίας της τάξης του 4% τα τελευταία δέκα χρόνια. Τα δεδομένα κυκλοφορίας των τελευταίων 20 χρόνων, σε συνδυασμό με τις προβλέψεις της σύμβασης παραχώρησης, δείχνουν ότι το συγκεκριμένο έργο μπορεί να ανταπεξέλθει αποτελεσματικά σε δύσκολες καταστάσεις, κατατάσσοντάς το μεταξύ αυτών με το χαμηλότερο ρίσκο.
Τι φέρνει στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η Αττική οδός
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προσδοκά αυξημένα έσοδα, καθώς οι επεκτάσεις που δρομολογούνται θα φέρουν αυξημένη κυκλοφορία, άρα και αυξημένα έσοδα. Με την προσθήκη της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού, το συνολικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων που διαχειρίζεται ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα ξεπερνάει τα 1.600 χλμ., συμπεριλαμβανομένου και του έργου της Εγνατίας Οδού, όπου από την πλευρά του παραχωρησιούχου έχουν προσκομιστεί όλα τα απαραίτητα έγγραφα για τη χρηματοδότηση και την υλοποίηση του έργου κι αναμένεται η ολοκλήρωση των απαιτούμενων διαδικασιών από την πλευρά της Πολιτείας.
Το χαρτοφυλάκιο αυτοκινητοδρόμων του Ομίλου είναι από τα μεγαλύτερα και νεότερα χαρτοφυλάκια στην Ευρώπη (με μέση υπολειπόμενη συμβατική χρονική διάρκεια τα 25 έτη), διασφαλίζοντας έναν μακροπρόθεσμο ορίζοντα σημαντικών, προβλέψιμων και επαναλαμβανόμενων αποδόσεων.
Πρόσφατα Πειραιώς Χρηματιστηριακή και Euroxx αναφέρθηκαν στα οφέλη που θα έχει για τον όμιλο η σύμβαση παραχώρησης. «Σε επίπεδο αποτίμησης αναμένουμε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να έχει στοχεύσει ένα υψηλό μονοψήφιο IRR που είναι πάνω από το IRR των ήδη λειτουργούντων έργων (Νέα και Κεντρική Οδός ~7,5%) αλλά πιο κάτω από την Εγνατία (~13%) που δικαιολογείται από το γεγονός ότι η Αττική Οδός έχει πολύ χαμηλό ρίσκο κυκλοφορίας και σαν αποτέλεσμα και κόστος κεφαλαίου» αναφέρουν οι αναλυτές.
«Η κίνηση της μετοχής έως τώρα δείχνει την σύγχυση της αγοράς σε σχέση με την αξία του έργου με την αγορά να προσπαθεί να καταλάβει την επίδραση στα χρηματοοικονομικά του ομίλου. Σε κάθε περίπτωση ο όμιλος αναμένει περαιτέρω ισχυροποίηση του χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων με μακροπρόθεσμα έργα και επαναλαμβανόμενες σταθερές χρηματοροές» επισημαίνουν τα reports. Τέλος, η AXIA εκτιμά πως η Αττική Οδός θα μπορούσε να προσθέσει 2 έως και 7 ευρώ ανά μετοχή.