Μία νεοφυής επιχειρηματική ιδέα που βρίσκεται ακόμη σε στάδιο pre-startup, φιλοδοξεί να γίνει το επόμενο success story στο οικοσύστημα της οικονομίας διαμοιρασμού. Με ένα bullet-proof επιχειρηματικό πλάνο και πολλή όρεξη, η ομάδα πίσω από τη Beaver απέσπασε ένα από τα 10 χρηματικά βραβεία του περσινού 14ου Διαγωνισμού Καινοτομίας & Τεχνολογίας της Εθνικής Τράπεζας και εξηγεί στο liberal.gr το δικό της μοναδικό τρόπο να συμβάλει στην κυκλική οικονομία.
«Η Beaver γεννήθηκε πριν από ένα χρόνο από μια ανάγκη που έγινε επιχειρηματική ιδέα» εξηγεί o Μιχάλης Ξενάκης, ιδρυτικό μέλος της τριμελούς σήμερα ομάδας. «Η ιδέα μας προκαλεί το παραδοσιακό μοντέλο ιδιοκτησίας προϊόντων, που όχι μόνο προωθεί τον υπερκαταναλωτισμό αλλά έχει και αρνητικό αντίκτυπο στο περιβάλλον» δηλώνει για την μοναδική στην ελληνική αγορά peer-to-peer πλατφόρμα βραχυχρόνιας μίσθωσης προϊόντων, η οποία βρίσκεται στο στάδιο ανάπτυξης μιας πρώιμης μορφής προϊόντος.
«H Beaver στοχεύει να επανακαθορίσει τον τρόπο με τον οποίο αποκτούμε πρόσβαση σε προϊόντα που χρειαζόμαστε προσωρινά. Αντί να αγοράζουμε αντικείμενα που τα έχουμε ανάγκη για μία μόνο φορά και στο εξής ποτέ ή σπάνια, η Beaver μας βοηθά να εξοπλιστούμε για τις one-of-a-kind στιγμές μας, με όλα τα απαραίτητα. Η πλατφόρμα θα παρέχει χιλιάδες προϊόντα από την κοινότητα των χρηστών της έτοιμα για βραχυχρόνια μίσθωση ώστε να ικανοποιήσουν κάθε μας ανάγκη, για όσο τα χρειαζόμαστε».
Στοχεύουμε στην οικονομική συμπερίληψη
Τι κερδίζει ο χρήστης της πλατφόρμας; Αρχικά, τη δυνατότητα ικανοποίησης ακόμη περισσότερων προσωρινών αναγκών, ανεξαρτήτως εισοδήματος, καθώς αποφεύγει το αρχικό κόστος κτήσης των προϊόντων αυτών. Παράλληλα, όμως όσοι διαθέτουν τα προϊόντα τους για βραχυχρόνια μίσθωση, αποκτούν και μια νέα πηγή εισοδήματος, ενώ συμβάλλουν στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του νοικοκυριού τους, μέσω της επαναχρησιμοποίησης, της επέκτασης του κύκλου ζωής των προϊόντων, της μείωσης των αποβλήτων, καθώς και της προώθησης μιας πιο υπεύθυνης χρήσης των πόρων.
Το σημαντικότερο όμως είναι ότι «στοχεύουμε στην οικονομική συμπερίληψη, για το λόγο αυτό εστιάζουμε στο πιο price-sensitive segment της αγοράς, που δεν είναι άλλο από τους φοιτητές και τους νέους ανθρώπους, με αντικείμενα και εξοπλισμό για το νέο σπίτι, είδη τεχνολογίας και αθλητικά είδη» αποκαλύπτει ο κ. Ξενάκης.
Η Εθνική Τράπεζα μας έδωσε βήμα, δομή και στόχο
«Όταν ακούσαμε για τον Διαγωνισμό, η ιδέα μας βρισκόταν ακόμη σε πρωτόλειο στάδιο. Το business plan μας και το προϊόν μας άρχισαν να αναπτύσσονται μαζί με το Διαγωνισμό. Η Εθνική μας έδωσε βήμα, δομή και στόχο. Μπορέσαμε να μοιραστούμε τις ιδέες και τους προβληματισμούς, να νιώσουμε τον παλμό της επιχειρηματικής κοινότητας. Σε πολλά νευραλγικά θέματα τα στελέχη της Εθνικής Τράπεζας και οι συνεργάτες της από πανεπιστήμια, επιχειρήσεις και VCs, μας βοήθησαν στο brainstorming, μας ανακατεύθυναν προτείνοντας σωτήρια pivots, προς τα πού πρέπει να στρέψουμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά του προϊόντος μας, ώστε να διαφοροποιηθούμε από την αγορά, ή πού πρέπει να ρίξουμε το βάρος του budget μας».
Η επόμενη μέρα
Πριν ασχοληθεί η ομάδα με το seed funding, έχει ακόμη πολλά θέματα να κλείσει, στα οποία η συμβολή της Εθνικής Τράπεζας και του προγράμματος παραμένει ακόμη ζωτικής σημασίας. Το θέμα της ασφάλισης προϊόντων, της μεταφοράς, νομικά ζητήματα και θέματα διαχείρισης κινδύνων είναι μερικά από αυτά.
«Στα επόμενα βήματά μας είναι η παράλληλη υλοποίηση μιας πρώιμης μορφής προϊόντος, η ενίσχυση της ομάδας, η ανατροφοδότηση από τους πρώτους χρήστες, καθώς και η αναζήτηση των πρώτων κεφαλαίων» αποκαλύπτει ο κ. Ξενάκης, ο οποίος κατέχει πτυχίο στους υπολογιστές, μεταπτυχιακές σπουδές στα οικονομικά και τα χρηματοοικονομικά, MBA και διδακτορικό στη στρατηγική διοίκηση.
Το επόμενο επίπεδο από την είσοδο στην αγορά είναι το χτίσιμο loyalty και η διεύρυνση της πελατείας. Καθώς στην Ελλάδα δεν υπάρχει αντίστοιχη πλατφόρμα εν λειτουργία και στο εξωτερικό οι αντίστοιχες πλατφόρμες είναι η σουηδική Hygglo και η βρετανική Fat Llama που πρόσφατα εξαγοράστηκε από την πρώτη, το μόνο εμπόδιο είναι η καλλιέργεια συνείδησης στην ελληνική αγορά και το χτίσιμο εμπιστοσύνης.
«Κάνουμε ενέργειες για να αυξήσουμε τη φυσική και διαδικτυακή ασφάλεια των συναλλασσόμενων ατόμων και των διακινούμενων προϊόντων, σε συνεργασία με ασφαλιστικές, νομικές εταιρείες και ΙΤ, σκοπεύουμε να συνεργαστούμε με εταιρεία logistics και να χρησιμοποιήσουμε δίκτυο smart locker network, αλλά και να εστιάσουμε στην ταυτοποίηση των συναλλασσόμενων, να παρέχουμε μοριοδότηση, πεδίο reviews, κλιμακωτή αξία μίσθωσης, διευκολύνσεις και προνόμια, ώστε να αποκτήσουμε την εμπιστοσύνη του κοινού και να χτίσουμε loyalty. Σε αυτό το στάδιο οι άνθρωποι της Εθνικής Τράπεζας και οι γνωριμίες που κάναμε μέσα στο πρόγραμμα, δηλαδή οι άνθρωποι της αγοράς, αλλά και οι υπόλοιποι συμμετέχοντες του Διαγωνισμού μας βοήθησαν πολύ».
Το πέρασμα στην εξωστρέφεια
Η συγκεκριμένη επιχειρηματική ιδέα είναι ιδιαίτερα εξαγώγιμη. Τα μέλη της ομάδας, ωστόσο, θέλουν να κάνουν ένα βήμα τη φορά, καθώς «προέχουν άλλα πρώτα». Βέβαια, με το βλέμμα στο μέλλον σημειώνουν: «Όσον αφορά τη δυνατότητα προσέλκυσης κοινού από το εξωτερικό, κομβική σημασία έχει η θέση της Ελλάδας στον τουρισμό, με περίπου 30 εκατομμύρια να επισκέπτονται ετησίως τη χώρα μας και να έχουν ανάγκη από εξοπλισμό, είτε έχει να κάνει με είδη πρώτης ανάγκης, gadgets, αθλητικά είδη, βρεφικό εξοπλισμό ή business tools, είδη κάμπινγκ, ακόμη και scooter. Εμείς θα είμαστε η ασφαλής γέφυρα ανάμεσα σε όσους χρειάζονται και σε όσους παρέχουν» εξηγεί ο Μιχάλης Ξενάκης, καταλήγοντας «Ακόμη και σε αυτό γνωρίζω πολύ καλά ότι θα έχουμε στο πλευρό μας την Εθνική Τράπεζα και το πρόγραμμα. Στην ουσία έχω καταλάβει ότι το Business Seeds δεν είναι απλά ένας Διαγωνισμός. Είναι ένα συνεχές συμβόλαιο στήριξης για το μέλλον της επιχείρησής μας».
Έχετε και εσείς μία επιχειρηματική ιδέα πρωτοποριακή για τον κλάδο σας; Δηλώστε συμμετοχή στον 15o κύκλο του Διαγωνισμού Business Seeds και αποδείξτε τη δύναμη της καινοτομίας σας. Ενημερωθείτε και δηλώστε τη συμμετοχή σας εδώ έως τις 9 Οκτωβρίου στις 15:00. Το μέλλον της ιδέας σας ξεκινά τώρα!