Vivestia: Η startup που επανεκκίνησε τον ψηφιακό μετασχηματισμό του τουρισμού

Vivestia: Η startup που επανεκκίνησε τον ψηφιακό μετασχηματισμό του τουρισμού

Η Vivestia, η Νο1 ελληνική πλατφόρμα ψηφιακής ξενάγησης σε πολυτελή τουριστικά καταλύματα, σας προσφέρει την απόλυτη εμπειρία 3D VR Tour προτού προχωρήσετε σε κράτηση, εξασφαλίζοντας ότι η στιγμή του check in δεν θα είναι μια… αμφίβολη έκπληξη. 

Ποια είναι τα επόμενα βήματά της μετά τη διάκρισή της με το τρίτο βραβείο στον 14ο Διαγωνισμό Business Seeds της Εθνικής Τράπεζας;

Μία ατυχής τουριστική εμπειρία αποτέλεσε έμπνευση για μία startup με σημαντικό market fit στο οικοσύστημα της τουριστικής φιλοξενίας.

«Η Vivestia ιδρύθηκε το 2022. Ωστόσο, το concept της Vivestia, είχε γεννηθεί ένα χρόνο πριν». Όπως εξηγεί στο liberal.gr ο Ανδρέας Γκίνης, COO και συνιδρυτής της τουριστικής startup: «Προσπαθήσαμε να δώσουμε λύση στο τουριστικό προϊόν και πιο συγκεκριμένα, να μειώσουμε το ρίσκο της online επιλογής στη διαδικασία εύρεσης καταλυμάτων, διότι το περιεχόμενο -το οποίο στην καλύτερη περίπτωση περιλαμβάνει φωτογραφίες και βίντεο- είναι ανεπαρκές και πολλές φορές παραπλανητικό».

«Η ιδέα προήλθε από ένα προσωπικό βίωμα μας -και προφανώς έχουν βρεθεί πολλοί στην θέση μας- όταν είχαμε κλείσει ένα κατάλυμα από γνωστή πλατφόρμα, με καλές κριτικές και εξαιρετικό φωτογραφικό υλικό. Δυστυχώς για εμάς όταν φτάσαμε στο κατάλυμα, αντικρίσαμε κάτι τελείως διαφορετικό από αυτό που βλέπαμε στις φωτογραφίες. Πραγματικά, απογοητευτήκαμε από τη χαώδη διαφορά μεταξύ ψηφιακού και πραγματικού κόσμου» αποκαλύπτει ο Γιώργος Κονταξής, CEO & CTO της Vivestia.

«Έτσι αντιληφθήκαμε ότι υπάρχει πρόβλημα όσον αφορά την παρουσίαση καταλυμάτων στο διαδίκτυο. Με άλλα λόγια, υπάρχει ρίσκο στη διαδικασία κράτησης, όταν οι χρήστες επιθυμούν να κλείσουν ένα κατάλυμα online με βάση τις φωτογραφίες ή τα βίντεο. Για αυτό στην Vivestia αξιοποιούμε την τεχνολογία των 3D/Virtual Tours ώστε να δώσουμε στους ταξιδιώτες ένα εργαλείο για να εξερευνούν το κατάλυμα και να έχουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες πριν κάνουν κράτηση» συνεχίζει.

Τα πρώτα βήματα της startup έγιναν στον απόηχο της πανδημίας, σε μία περίοδο που η τουριστική βιομηχανία αναζητούσε τα πατήματά της για δυναμική επανεκκίνηση και είσοδο στον ψηφιακό μετασχηματισμό

Σύντομα η ιδέα έγινε προϊόν και έλαβε ενθαρρυντικό market validation  από την πρώτη στιγμή.

Σχολιάζοντας το usp της πλατφόρμας ο Επικεφαλής PR & Sales της Vivestia, Χρήστος Βαρσαμής εξηγεί: «H Vivestia είναι η μοναδική πλατφόρμα σε ευρωπαϊκό επίπεδο που περιέχει επικαιροποιημένο VR περιεχόμενο στο 100% των καταλυμάτων που παρουσιάζει. Αυτό μας δίνει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της καλύτερης εμπειρίας των χρηστών και της καλύτερης επικοινωνίας των καταλυμάτων. Η πλατφόρμα μεταδίδει όλα όσα χρειάζεται και οφείλει να γνωρίζει ένας χρήστης, έναντι των άλλων καναλιών προβολής και εκμίσθωσης πολυτελών καταλυμάτων που βασίζονται σε ένα στατικό περιεχόμενο που δεν αντικατοπτρίζει πάντα την αλήθεια».

Πόσο ομαλή μπορεί να είναι η εισαγωγή υπηρεσιών Matterport στην ελληνική αγορά;

«Η δυσκολία ένταξης νέων τεχνολογιών στην ελληνική σκηνή -και ειδικά στον ελληνικό τουρισμό- είναι μεγάλη πρόκληση για τις νεοφυείς επιχειρήσεις» ομολογεί ο κ. Γκίνης. «Παρατηρούμε, μια έντονη διστακτικότητα στην αγορά για επενδύσεις σε τεχνολογικές λύσεις που κατά τόπους κορυφώνεται και μειώνει τους ρυθμούς ανάπτυξης της αγοράς. Η Ελλάδα είναι αρκετές φορές ουραγός των εξελίξεων, οι νέοι επιχειρηματίες να στρέφουν το βλέμμα τους προς το εξωτερικό. Δυστυχώς, η βραχυχρόνια σκέψη είναι αυτή που δημιουργεί πρόβλημα, ενώ η μηδενική ανοχή στο ρίσκο είναι αντίστοιχα κάτι που δυσκολεύει την εδραίωση νέων εταιρειών στην ελληνική αγορά».

«Παρολ’ αυτά ευκαιρίες και επιχειρηματίες που βλέπουν μπροστά και παγκόσμια υπάρχουν και αυτοί είναι που δίνουν το έναυσμα της επιτυχίας έναντι του ανταγωνισμού» προσθέτει ο κ. Κονταξής. «Είναι αυτοί που έχουν καταλάβει ότι πλέον δεν φτάνει μόνο ένα καλό δωμάτιο και μια καλή τιμή. Πρέπει να εμπνέεις και τη σιγουριά στον πελάτη σου, πράγμα που πηγάζει από την καινοτομία, την ποιότητα στις υπηρεσίες και τη δημιουργικότητα».

To ‘growth hacking’ από την Εθνική Τράπεζα

«Αυτή τη στιγμή η Vivestia κατέχει στο portfolio καταλυμάτων της πάνω από 2.500 δωμάτια τουριστικών καταλυμάτων, τα οποία πλέον δεν περιορίζονται σε ξενοδοχεία και πολυτελείς βίλες, αλλά και σε Yacht. Φιλοξενεί προτάσεις τουριστικής διαμονής σε 15 περιοχές της Ελλάδας, όπως Μύκονο, Σαντορίνη, Κρήτη, Χαλκιδική» σημειώνει ο κ. Κονταξής. 

Το 2021 η Vivestia βραβεύτηκε από τον επιταχυντή του Ξ.Ε.Ε CapsuleT ως καλύτερη startup idea και το 2022 ως η  καλύτερη startup στον Τουρισμό από τον ίδιο επιταχυντή. 

Πιο πρόσφατες διακρίσεις αποτελούν τα δύο χρυσά βραβεία από τα Tourism Awards στα πεδία ‘Innovative Use of Technology’ και ‘Digital Customer Experience’ και φυσικά η 3η θέση στον Διαγωνισμό της Εθνικής Τράπεζας Business Seeds με χρηματικό έπαθλο €6.000.

Ο συγκεκριμένος Διαγωνισμός ωστόσο αποδείχθηκε κάτι πολύ παραπάνω από μία διάκριση ή μία ευκαιρία προβολής.

«Το πρόγραμμα Business Seeds μας έδωσε την δυνατότητα να έρθουμε πιο κοντά στην αγορά, να μιλήσουμε με καταξιωμένους επαγγελματίες που έχουν μεγάλη εμπειρία και να έρθουμε σε επαφή με σημαντικούς ανθρώπους του ελληνικού επιχειρείν που μας έδωσαν συμβουλές και άκουσαν το όραμά μας. Επίσης, γνωρίσαμε ιδιαίτερα ταλαντούχους ανθρώπους που συνεχώς καινοτομούν και είναι πρωτοπόροι στους κλάδους στους οποίους επιχειρούν» σχολιάζει ο κ. Γκίνης.

Από την πλευρά της η Χριστιάνα Πέππα, υπεύθυνη Marketing, εξηγεί: «Πέρα από το οικονομικό έπαθλο, το οποίο αποτελεί επιβράβευση για την εταιρία μας, από τον Διαγωνισμό καταφέραμε να αντλήσουμε πολλές πληροφορίες και δεδομένα. Αναπτύξαμε τις δεξιότητες μας, ενώ λάβαμε εποικοδομητικό feedback που μας βοήθησε να αναπροσδιορίσουμε μερικά κομμάτια από το Business Plan μας. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, μας προσέφερε όλα τα απαραίτητα εφόδια για να συνεχίσουμε το ταξίδι μας και να πατάμε γερά στα πόδια μας».

«Ήταν μεγάλη τιμή για εμάς, ένας τόσο διορατικό πρόγραμμα επιχειρηματικότητας όπως το Business Seeds, να εντάξει την Vivestia στο χαρτοφυλάκιο του μαζί με άλλες μεγάλες και επιτυχημένες εταιρίες» συνεχίζει η κ. Πέππα.

Οι νέοι τομείς ανάπτυξης: θαλάσσιος τουρισμός και εξωστρέφεια

Ως πλατφόρμα κρατήσεων πολυτελών καταλυμάτων, η Vivestia απευθύνεται τόσο στα συνεργαζόμενα τουριστικά γραφεία του εξωτερικού, όσο και σε ιδιώτες προς αναζήτηση τουριστικών καταλυμάτων στην Ελλάδα.

«Ταυτόχρονα όμως, έχουμε κάνει ήδη τα πρώτα μας ανοίγματα στο εξωτερικό προσφέροντας στο ευρύ κοινό επιπλέον επιλογές πέραν της Ελλάδας» αποκαλύπτει ο κ. Γκίνης. 

«Για την επίτευξη της επέκτασης μας σε νέες αγορές ήταν πολύ κομβικές οι παρουσίες μας σε διεθνείς εκθέσεις που προσελκύουν κάθε χρόνο χιλιάδες επισκέπτες, για παράδειγμα WΤΜ London ITB Berlin, Collision Canada, Leap Saudi Arabia, κλπ». 

Και το insight της τουριστικής αγοράς δια στόματος Vivestia: Το ελληνικό τουριστικό προϊόν είναι ένα άκρως ελκυστικό προϊόν, το οποίο συνεχώς βελτιώνεται. Ωστόσο παρατηρείται ότι προορισμοί όπως η Κροατία αναμένεται να αποτελέσουν βασικό ανταγωνιστή της Ελλάδας κατά τη θερινή περίοδο.

Η Vivestia αποτελεί μια ελληνική εταιρεία με βλέμμα προς την παγκόσμια αγορά, ακολούθως το επόμενο βήμα της είναι η επέκτασή της σε αγορές του εξωτερικού με αντίστοιχη δυναμική σε καθέτους όπως είναι ξενοδοχεία, καταλύματα, κρουαζιέρες και conference centre. 

«Παράλληλα η Vivestia έχει επενδύσει στον θαλάσσιο τουρισμό ανοίγοντας από το καλοκαίρι του 2024 την μηχανή κρατήσεών της για κρουαζιέρες πολυτελείας, όπου οι επισκέπτες μπορούν να περιηγηθούν εντός της εκάστοτε καμπίνας μέσω 3D VR Tour και με σιγουριά να επιλέξουν την ιδανική λύση γι’ αυτούς.

Προσελκύοντας νέο αίμα

«Σκοπεύοντας να αποτελέσει ηγέτιδα στην ανάδειξη και στον διαμοιρασμό VR περιεχομένου, η Vivestia επενδύει σε νέα άτομα και νέες τεχνολογίες ανελλιπώς. Ένα από τα επόμενα σημαντικά milestones είναι η επέκταση σε Κύπρο και Ιταλία» μας μοιράζεται ο κ. Κονταξής. 

«Προσφέροντας, επίσης, πίσω στην κοινωνία, προσπαθούμε να δώσουμε τη δυνατότητα σε άτομα με όρεξη και ταλέντο, να αποτελέσουν μέρος της ομάδας μας και της προσπάθειάς μας, μέσα από διαγωνισμούς όπως το δικό μας Hackathon Challenge ή αλλιώς Vivathlon» συμπληρώνει ο κ. Βαρσαμής.

Έχετε και εσείς μία επιχειρηματική ιδέα πρωτοποριακή για τον κλάδο σας; Δηλώστε συμμετοχή στον 15o κύκλο του Διαγωνισμού Business Seeds και αποδείξτε τη δύναμη της καινοτομίας σας. Ενημερωθείτε και δηλώστε τη συμμετοχή σας εδώ έως τις 9 Οκτωβρίου στις 15:00. Το μέλλον της ιδέας σας ξεκινά τώρα!