Με επενδύσεις, που έχουν στόχο την αύξηση της παραγωγής σε νερά και αναψυκτικά απαντά η Βίκος ΑΕ στις προκλήσεις του έντονου ανταγωνισμού που επικρατεί μεταξύ των εταιρειών του κλάδου.
Η Βίκος για το 2022 αναμένει αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 18 ως 20%. Μάλιστα σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο Κωνσταντίνος Σεπετάς, Sales and Marketing Director της εταιρείας κστά τη διάρκεια σχετικής εκδήλωσης - παρουσίασης που έγινε στα Ιωάννινα ο κύκλοςεργασιών αναμένεται να διαμορφωθεί στο επίπεδο των 100 εκατ.ευρώ, έναντι 91,4 εκατ.ευρώ, το 2021, χρονιά που οι πωλήσεις κατέγραψαν αύξηση 16,4%. Υπενθυμίζεται ότι για το 2021 τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 13,688 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 12,64%.
Πάντως, όπως σημείωσε ο κ. Κωνσταντίνος Σεπετάς, τον Σεπτέμβριο του 2022 η Βίκος κατέγραψε αύξηση τζίρου κατά 7,4% και κατά 17,1% σε όγκο στα σούπερ μάρκετ, ενώ η αγορά κινείται με ανάπτυξη 0,8%
Σε ό,τι αφορά τον κύκλο εργασιών, το 12% αφορά την παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (private label). Οι εξαγωγές αντιπροσωπεύουν το 4 0 5% του τζίρου καθώς η Βίκος διαθέτει δίκτυο νερού σε Κύπρο, Γερμανία, Αμερική ενώ, ταυτόχρονα, διερευνά τις διεθνείς αγορές εκτιμώντας ότι η παραγωγή καινοτόμων προϊόντων υψηλής ποιότητας και ελληνικής προέλευσης της δίνει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Βίκος ΑΕ, κ. Πέτρος Σεπετάς, ανοίγοντας την εκδήλωση που έγινε στα Ιωάννινα, λίγα μόλις χιλιόμετρα από τις νέες εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Καλπάκι, μετά από 30 χρόνια έντονης δραστηριοποίησης και προσπαθειών, η εταιρεία έχει καταφέρει να είναι «νούμερο δύο» στην ελληνική αγορά νερών και αναψυκτικών και μάλιστα με ηγετικό μερίδιο στην αγορά που ανέρχεται, σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν, στο 17,1%.
Ο κ. Πέτρος Σεπετάς αναφέρθηκε ακόμη στη δύσκολη πορεία της εταιρείας και ειδικά στα κρίσιμα θέματα που αντιμετωπίστηκαν όλα αυτά τα χρόνια και αφορούσαν κυρίως θέματα χωροταξίας των εργοστασίων και εκμετάλλευσης υδάτινων πόρων. Ακόμη, αναφέρθηκε στην κοινωνική και οικονομική συνεισφορά της εταιρείας στον Δήμο Πωγωνίου αλλά και σε άλλους δήμους.
Ο Παύλος Σεπετάς, που εκπροσωπεί την δεύτερη γενιά της εταιρείας και είναι επιφορτισμένος με τις αρμοδιότητες της εφοδιαστικής αλυσίδας και της ψηφιοποίησης, αναφέρθηκε στην έμφαση που δίνει η εταιρεία στην ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών τόσο στην παραγωγική διαδικασία όσο και στα logistics αλλά και στην διαχείριση ενέργειας όπου εκεί το πλάνο αυτοπαραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας για τα εργοστάσια βρίσκεται σε εξέλιξη.
Όπως ανέφερε ο ίδιος προς το Liberal, «οι επενδύσεις σε τεχνολογία «τρέχουν» συνέχεια και ειδικά στο κομμάτι της Έρευνας και Ανάπτυξης, όπου εκτός από τις συνταγές για νέα αναψυκτικά διερευνώνται και άλλες παράμετροι, όπως η μείωση του βάρους των συσκευασιών των αναψυκτικών».
Το νέο πλάνο της εταιρείας περιλαμβάνει επενδύσεις εκτός από τον τομέα παραγωγής και τα logistics και στους τομείς της ενέργειας και της ψηφιοποίησης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η διοίκηση της εταιρείας, την τελευταία επταετία έχουν πραγματοποιηθεί επενδύσεις 47 εκατ. ευρώ εκ των οποίων 22 εκατ. τη διετία 2021 – 2022. Συνολικά η εταιρεία διαθέτει 4 εργοστάσια εμφιάλωσης νερού και αναψυκτικών, καθώς και ένα εργοστάσιο παραγωγής προπλασμάτων φιαλών (preforms) από PET και πωμάτων, έχοντας στην ουσία πλήρως καθετοποιημένη παραγωγή.
Η συνολική παραγωγική δυναμικότητα των 32 γραμμών που διαθέτει στα εργοστάσια της ανέρχεται σε 421.000 φιάλες την ώρα.
Στο νέο εργοστάσιο, στο Καλπάκι, είναι εγκατεστημένες δύο γραμμές παραγωγής για αναψυκτικά σε συσκευασίες από γυαλί (20.000 φιάλες την ώρα) και από αλουμίνιο (42.000 αλουμινένια κουτάκια την ώρα).
Τα μερίδια αγοράς στα αναψυκτικά
Σε ό,τι αφορά τα μερίδια αγοράς, με βάση τα στοιχεία της παρουσίασης του κ. Κωνσταντίνου Σεπετά, στα αναψυκτικά το μερίδιο αγοράς της Βίκος είναι 7,1%. Στόχος είναι μετά την ολοκλήρωση και λειτουργία της επένδυσης των νέων γραμμών του εργοστασίου στο Καλπάκι, το μερίδιο αγοράς να φθάσει περί το 10%.
Επιπρόσθετα, το σήμα Βίκος στην κατηγορία των αναψυκτικών καταγράφει ανάπτυξη 10,2% τη στιγμή που η συνολική αγορά εμφανίζει άνοδο της τάξης του 1,4%.
Υπενθυμίζεται ότι η ιδέα της επέκτασης των δραστηριοτήτων στο τομέα των αναψυκτικών ξεκίνησε το 2014 μετά από πρωτοβουλία του Κωνσταντίνου Σεπετά.
Το μεγάλο στοίχημα, βέβαια, είναι να καταφέρει να κερδίσει μερίδιο στο κομμάτι των αναψυκτικών τύπου cola, κυρίως στην αγορά HORECA με το brand Βίκος Cola. Σημειώνεται ότι το μερίδιο της εταιρείας στη συγκεκριμένη αγορά είναι 6,4%, που την φέρνει στην τρίτη θέση, κάτω από τους δύο πολυεθνικούς ομίλους που έχουν το 88% της αγοράς.
Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα αναψυκτικά, στην κατηγορία πορτοκαλάδα η εταιρεία βρίσκεται στην τρίτη θέση με μερίδιο 9,3%, όπως και στη λεμονάδα με μερίδιο 11,5%.
Το μερίδιο του Pink Grapefruit, ένα προϊόν που λάνσαρε η εταιρεία τον Μάρτιο του 2022, φθάνει το 12,3% στο σύνολο της αγοράς, έχοντας ήδη πιάσει την 3η θέση και εκτιμάται ότι θα ανεβεί στη 2η θέση ως το τέλος της χρονιάς.
Παράλληλα, στην αγορά της μικρής λιανικής, το Βίκος Pink Grapefruit είναι ήδη στη δεύτερη θέση με το μερίδιό του να είναι YTD στο 14,2%.
Η συμμετοχή στην ΕΨΑ
«Βεβαίως και είμαστε ανοικτοί σε οποιαδήποτε πρόταση είτε για πλήρη εξαγορά της ΕΨΑ είτε και για πώληση του μεριδίου 25% που κατέχουμε σε αυτήν. Όμως, αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει τίποτα στον ορίζοντα ενώ η επένδυση αυτή δεν αποτελεί και πρώτη προτεραιότητα όταν μόνο το εργοστάσιο στο Καλπάκι έχει μια αξία από τέσσερις ή έξι φορές πιό πάνω από ότι ολόκληρη η ΕΨΑ».
Αυτό ανέφερε προς το L:iberal ο κ. Κωνσταντίνος Σεπετάς, ερωτηθείς σχετικά για το τι μέλλει γενέσθαι με την επένδυση στην θεσσαλική βιομηχανία, την οποία χαρακτήρισε ως παθητική. Άλλωστε όπως επανέλαβε κύριος στόχος της οικογένειας Σεπετά στα αναψυκτικά είναι ανάπτυξη του δικού της brand και επιπρόσθετα, προς το παρόν, δεν υπάρχει δίαυλος επικοινωνίας με την οικογένεια Τσαούτου, η οποία ελέγχει το πλειοψηφικό ποσοστό της ΕΨΑ.