Αύξηση 12,34%, και συγκεκριμένα ύψους 118 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2022, κατέγραψε ο κύκλος εργασιών της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων. Αντίστοιχα, τα κέρδη προ φόρων σημείωσαν, επίσης, αύξηση σε σχέση με το προηγούμενο έτος και ανήλθαν στα 13,6 εκατ. ευρώ.
«Τα θετικά αποτελέσματα μας δίνουν ώθηση να συνεχίζουμε, να σχεδιάζουμε, να δημιουργούμε, να εξελισσόμαστε, να ανοίγουμε δρόμους για τον κλάδο και να προσφέρουμε στον τόπο μας», ανέφερε ο αντιπρόεδρος της εταιρείας Κωνσταντίνος Σεπετάς, κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το 2023, προσθέτοντας πως «ακόμα ένας παράγοντας που έχει για εμάς πολύ μεγάλη σημασία είναι το ανθρώπινο δυναμικό, που αναπτύχθηκε κατά 7%, φτάνοντας στους 552 σταθερούς εργαζόμενους».
Η ανάπτυξη που σημειώνεται προκύπτει από την αύξηση των σημείων διανομής και πώλησης, την επένδυση στην επικοινωνία και τη στρατηγική, ενώ διαρκής στόχος της εταιρείας είναι να μπορούν να φτάσουν τα προϊόντα σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, ώστε να καλυφθεί κάθε καταναλωτική ανάγκη, σε κάθε νησί, σε κάθε πόλη, σε κάθε χωριό.
«Υιοθετήσαμε μία περισσότερο ευέλικτη εμπορική πολιτική, διατηρώντας τις τιμές πώλησης των προϊόντων στα ίδια επίπεδα. Τα κέρδη μας επανεπενδύονται στην Ήπειρο, που αποτελεί για εμάς, μία ευρύτερη οικογένεια αλλά και έμπνευση για κάθε μας δραστηριότητα», συμπλήρωσε ο κ. Σεπετάς.
Οι επενδύσεις ύψους 62,8 εκατ. ευρώ και ο πολυεπίπεδος μετασχηματισμός
Σχετικά με το επενδυτικό πλάνο σχολίασε είναι σε πολύ καλό στάδιο, ενώ ακολουθώντας τον αρχικό προγραμματισμό αναμένεται η ολοκλήρωσή του έως το τέλος του 2025.
«Παραμένουμε πιστοί στους χρόνους που έχουμε θέσει και σχεδιάζουμε τα επόμενά μας βήματα, καθώς η βελτίωση και υιοθέτηση κάθε τεχνολογικής εξέλιξης είναι κάτι που μας ενδιαφέρει πάντα και χαρακτηρίζει τον πυρήνα της αντίληψης της Ηπειρωτικής», τόνισε.
Συγκεκριμένα, έχει ολοκληρωθεί το 70% του συνολικού ποσού της εκταμίευσης της δανειακής σύμβασης με το Ταμείο Ανάκαμψης. Αυτή τη στιγμή που μιλάμε έχουν υπογραφεί και υλοποιούνται έργα ύψους 42,5 εκατ. ευρώ, από το σύνολο του 62,8 εκατ. ευρώ της επένδυσης.
«Η επένδυση περιλαμβάνει έργα που σχετίζονται κατά κύριο λόγο με το περιβάλλον και το μηδενικό αποτύπωμα, για τη διεύρυνση των κτηριακών υποδομών και των logistics, το κοινωνικό έργο για τον τόπο μας, τα Ιωάννινα, αλλά και τη χώρα στο σύνολό της, την επένδυση στο προσωπικό μας, με νέες θέσεις εργασίας και την τεχνολογική μας εξέλιξη, που είναι μια διαρκής διαδικασία», σύμφωνα με τον κ. Σεπετά.
«Ο στόχος είναι να έχει ολοκληρωθεί το 100% της επένδυσης έως το καλοκαίρι του 2026 και αυτό γιατί έχει ξεκινήσει ο σχεδιασμός για τις νέες επενδύσεις που θα πρέπει να υλοποιηθούν μετά το καλοκαίρι του 2026», ανέφερε από την πλευρά του ο Operation & Tech Director Παύλος Σεπετάς, τονίζοντας πως η εταιρεία υφίσταται έναν πολυεπίπεδο μετασχηματισμό μια διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη και πάντα τρέχει παράλληλα με τις δραστηριότητες.
«Η πιο σημαντική επένδυση που θέλουμε να κάνουμε και ήδη υλοποιούμε ως εταιρεία είναι στις θέσεις εργασίας και το ανθρώπινο δυναμικό. Το όραμά μας είναι να εμπνεύσουμε τα ικανά στελέχη της αγοράς, να δώσουμε ευκαιρίες στους νέους να μετοικίσουν στα Ιωάννινα, βοηθώντας τη χώρα στο σημαντικό θέμα της αποκέντρωσης», υπογράμμισε.
Επίσης, διαμορφώνεται ένα έξυπνο και ζωντανό 24/7 εργοστάσιο, με άμεση ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των μηχανημάτων και των υπόλοιπων συστημάτων ενώ δημιουργούνται κόμβοι logistics, επενδύοντας στην ανάπτυξη του στόλου οχημάτων, καταφέρνοντας να μειωθεί ο χρόνος εξυπηρέτησης των μεταφορών κατά 80%.
Ταυτόχρονα, υλοποιούνται έργα εξοικονόμησης ενέργειας και περιορισμού του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, που περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στη στέγη των εργοστασίων.
Ο Project & Strategy Director Ρηγινός Σεπετάς δήλωσε: «Ο επενδυτικός σχεδιασμός της εταιρείας έχει στον πυρήνα του τη χρήση πρωτοποριακών αναδυόμενων τεχνολογιών για τη βελτιστοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας αλλά και την ενίσχυση της αλυσίδας αξίας της εταιρείας.
Οι άμεσοι στόχοι μας σχετίζονται κατά βάση με τους ανθρώπους μας, την εξέλιξη τους, το θετικό κοινωνικό αποτύπωμα και την τεχνολογική μας πρόοδο.
Το πρωταρχικό μας μέλημα είναι η αύξηση των θέσεων εργασίας αλλά και της διανομής των προϊόντων μας, που θα εδραιώσουν περαιτέρω τις μάρκες μας και κατά συνέπεια, το έργο μας στην Ήπειρο».
Το κοινωνικό αποτύπωμα
«Όσο αφοσιωμένοι είμαστε στην παραγωγική και προϊοντική εξέλιξη της εταιρείας άλλο τόσο μας παρακινεί το θετικό αποτύπωμα στην κοινωνία. Θέλουμε να παρακινήσουμε και τις υπόλοιπες εταιρείες να χαράξουν ένα σημαντικό κοινωνικό έργο, γιατί έχουν τη δύναμη να το κάνουν», δήλωσε σχετικά ο Ρηγίνος Σεπετάς.
«Υποστηρίζουμε με δράσεις και ενεργούμε ανταποδοτικά στην κοινωνία, μέσα στην οποία δρούμε με στόχο να αφήνουμε μια παρακαταθήκη για τις επόμενες γενιές. Μία εταιρεία είναι οι άνθρωποί της. Επιβεβαιώνοντας τον ανθρωποκεντρικό μας χαρακτήρα και την έμφαση που δίνουμε στις σχέσεις με τους ανθρώπους μας, πολλοί είναι στην εταιρείας από την πρώτη μέρα».
Σχετικά με το επόμενο βήμα της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων, αυτί βρίσκεται σε άμεση συνάρτηση με τον τόπο τους, τα Ιωάννινα, σύμφωνα με τον κ. Ρηγίνο Σεπετά.
Η σταθερότητα της τιμής απέναντι στον πληθωρισμό
Σχετικά με το γεγονός ότι τους τρεις τελευταίους μήνες τα αναψυκτικά και τα νερά είναι στο κόκκινο σε ό,τι αφορά τον πληθωρισμό στα σούπερ μάρκετ, ο Κωνσταντίνος Σεπετάς επεσήμανε:
«Αυτό που μας διέπει είναι η σταθερότητα και ειδικότερα η σταθερότητα της τιμής, καταβάλουμε τα μέγιστα ώστε το κόστος παραγωγής να μην επηρεάζει την τιμή στο ράφι και δεν χαρακτηριζόμαστε από προσφορές αλλά από σταθερές τιμές. Το 2024 δεν έχουμε κάνει ανατιμήσεις.
Επίσης, σχετικά με το πρόβλημα της λειψυδρίας, ανέφεραν ότι δεν υπάρχει κάποιο τέτοιο θέμα στην Ήπειρο, ωστόσο είναι κάτι που «το κοιτάζουμε και μας αφορά όλους αλλά και τους καταναλωτές», συμπλήρωσαν.
Όσον αφορά το πρόβλημα της εύρεσης προσωπικού που υπάρχει γενικότερα, ανακοινώθηκε πως η Ηπειρωτική Βιοηχανία Εμφιαλώσεων σε συνεργασία με την ιδιωτική εκπαίδευση θα οργανώσουν προγράμματα κατάρτισης και εκπαίδευσης.
To λανσάρισμα του Cool Tea
Η εταιρεία ενισχύει περαιτέρω το portfolio αναψυκτικών της Βίκος, λανσάροντας σε κουτάκι 330ml το Cool Tea Βίκος σε τρεις γεύσεις:
• Άρωμα λεμόνι
• Πράσινο με άρωμα λεμονιού
• Με άρωμα ροδάκινου
Ο κ. Σεπετάς ανέφερε ότι ήδη έχουν ξεκινήσει οι πρώτες επαφές με retailers, προκειμένου τα προϊόντα να τοποθετηθούν σε δύο μεγάλες αλυσίδες, ενώ έχουν ενημερωθεί και συνεργάτες στην κρύα αγορά. Υπενθυμίζεται ότι οι πωλήσεις της εταιρείας προέρχονται κατά 60% από το HoReCa και κατά 40% το retail.