Ανοίγουν οι οικονομικές προσφορές για το μέγα έργο του ΒΟΑΚ ύψους 2 δισ. ευρώ, στις 25 Ιανουαρίου εκτός σημαντικού απροόπτου, σύμφωνα με σχετική ενημέρωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Οι προσφορές για την τελευταία μεγάλη σύμβαση παραχώρησης της χώρας από τους τρεις υποψήφιους μνηστήρες (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Μυτιληναίος - Άκτωρ Παραχωρήσεις και ΑΒΑΞ - Meridiam) υποβλήθηκαν τον περασμένο Μάιο, παραμονές των εθνικών εκλογών.
Οι φάκελοι των τεχνικών προσφορών του έργου, όπως έγραψε έχουν αποσφραγιστεί και προχωρά η διαδικασία για το τρίτο και τελευταίο στάδιο του διαγωνισμού.
Ο υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας, παρουσιάζοντας την εξέλιξη στα άλλα μέτωπα των έργων δήλωσε ότι μέχρι στιγμής έχουν υποβληθεί οι οικονομικές προσφορές για την επέκταση της Ιόνιας Οδού, στο τμήμα Ιωάννινα -Κακκαβιά και ότι έχουν κατατεθεί οι συμμετοχές για την προεπιλογή αναδόχου στον άξονα Λαμία- Καρπενήσι.
Παράλληλα, το υπουργείο ανακοίνωσε ότι ξεκίνησαν οι εργασίες του αυτοκινητόδρομου Μπράλος - Άμφισσα ενώ έχει υπογραφεί η σύμβαση για το έργο του προαστιακού σιδηροδρόμου της Δυτικής Αττικής, και ξεκίνησαν οι σχετικές εργασίες.
Σε ό,τι αφορά την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, που επισκέφτηκαν χθες ο Χ. Στακούρας και Ν. Ταχιάος, προχωρά σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα με την υλοποίηση του έργου του αναμένεται να διαμορφωθεί στο 50% τον Ιούνιο και να ξεπεράσει το 75% τον Δεκέμβριο, ενώ -στο σύνολό του- το έργο θα παραδοθείτο 2025.
Τέλος, επισημάνθηκε ότι προχωρούν με βάση το χρονοδιάγραμμα οι εργασίες στο Μετρό της Θεσσαλονίκης, με στόχο το έργο θα παραδοθεί τον φετινό Νοέμβριο.
Παράλληλα στον τομέα των κτιριακών υποδομών βρίσκονται σε εξέλιξη 50 έργα, προϋπολογισμού 146 εκατ. ευρώ, ενώ προγραμματίζονται πρόσθετα έργα ύψους 850 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2024 - 2027.
Για τα μεγάλα έργα το υπουργείο ΥΠΟΜΕ και μαζί το υπουργείο Οικονομικών ετοιμάζουν αναθεώρηση του προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων για να αποτυπώνεται ρεαλιστικά. Η αναθεώρηση θα είναι προς τα πάνω.
Όπως ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος «Δουλεύουμε για τον εξορθολογισμό χαρτοφυλακίου έργων δηλαδή να έχουν χρηματοδότηση. Να υπάρξει επιτάχυνση των έργων. Η πιθανή αναθεώρηση κάποιων προτεραιοτήτων και η συντήρηση των υποδομών είναι μια από αυτές. Επίσης, υπάρχουν γεγονότα όπως ο Daniel στη Θεσσαλία που ανατρέπει σχεδιασμούς».
Ο Ν. Ταχιάος επίσης είπε πως ξεκινά η «μελέτη» της σύμβασης παραχώρησης για την Εγνατία Οδό η οποία εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο και τώρα στόχος είναι να κλείσουν οι όποιες εκκρεμότητες και να υπογραφεί το συντομότερο δυνατόν η σύμβαση παραχώρησης.
Το υπουργείο έχει στη λίστα της πέντε έργα 1,3 δισ. ευρώ από το CEF II και θα ζητήσει να τα χρηματοδοτήσει. Πρόκειται για τα έργα: ΣΚΑ-ΟΙΝΟΗ, Λιόσια-Κόρινθος, Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο, Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας και Ρίο-Πάτρα.
Για τα σιδηροδρομικά έργα αποκατάστασης ο Χ. Σταϊκούρας ανέφερε, πως θα γίνει αναθεώρηση τιμών προς τα πάνω για να προχωρήσει η προκήρυξη του διαγωνισμού.
Ο Ν. Ταχιάος συμπλήρωσε πως τα έργα θα έχουν ανάδοχο μέχρι τον Ιούνιο ενώ το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης παραμένει μέχρι το τέλος του 2025. Οι διαγωνισμοί θα γίνουν με εφαρμογή του νόμου του 4412/2016 και θα γίνουν με προσκλήσεις εταιρειών.