Δυναμική παρουσία σημείωσε και φέτος η Δ. Μασούτης στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, μέσω της παρουσίας του κ. Θεόδωρου Γεροστεργιούδη, Chief Operating Officer της εταιρείας.
Κατά την τοποθέτησή του στο πάνελ συζήτησης με τίτλο “Deepening the Market: Investments and Economic Prosperity” ο κ. Γεροστεργιούδης ανέφερε πως το «κατάλληλο σημείο πώλησης» και οι «ανταγωνιστικές τιμές» αποτελούν το δίπτυχο στο οποίο οφείλει να προσαρμόζεται ο κλάδος του οργανωμένου λιανεμπορίου, ο οποίος αποτελεί έναν από τους πιο δυναμικούς και κρίσιμους κλάδους της εγχώριας οικονομίας. Αναφερόμενος σε στοιχεία της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, ο κ.Γεροστεργιούδης σημείωσε πως ο κλάδος επενδύει σχεδόν 500 εκατ. ευρώ ετησίως, γεγονός που αναδεικνύει τη τη συμβολή του στην ανάπτυξη, ωστόσο, βρίσκεται σε σταυροδρόμι καθώς από τη μία πλευρά, αντιμετωπίζει έντονες οικονομικές πιέσεις και από την άλλη, καλείται να προσαρμοστεί σε ραγδαίες αλλαγές στις συνήθειες και στις προτιμήσεις του καταναλωτικού κοινού.
Όπως τόνισε ο κ. Γεροστεργιούδης, η διοίκηση της Δ. Μασούτης έχει εντοπίσει τους βασικούς άξονες που διαμορφώνουν το σημερινό καταναλωτικό τοπίο με κυριότερο, την αυξημένη ευαισθησία του καταναλωτή στην τιμή. Η ανάγκη για οικονομικές επιλογές καθορίζει τις αγοραστικές αποφάσεις, γεγονός που οδηγεί τις επιχειρήσεις σε αναπροσαρμογή στρατηγικής, ώστε να προσφέρουν ανταγωνιστικά προϊόντα χωρίς συμβιβασμούς στην ποιότητα. Σύμφωνα με τον κ. Γεροστεργιούδη, η Δ. Μασούτης, ως μία από τις κορυφαίες ελληνικές αλυσίδες super market, υλοποιεί στοχευμένες στρατηγικές διαφοροποίησης με στόχο τη βελτιστοποίηση της σχέσης τιμής και ποιότητας, ιδίως σε περιόδους έντονης πληθωριστικής πίεσης. Κεντρικός πυλώνας της στρατηγικής της είναι η ανάπτυξη ενός ισχυρού χαρτοφυλακίου προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία προσφέρουν υψηλή ποιότητα σε προσιτό κόστος.
Ο κ. Γεροστεργιούδης αναφερόμενος στα οφέλη της τεχνολογικής ανάπτυξης επισήμανε πως η Δ.Μασούτης συνεργάζεται με τεχνολογικές εταιρείες, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης τόσο σε επίπεδο λειτουργιών όσο και στην εμπειρία των καταναλωτών μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος.
Ιδιαίτερη μνεία έγινε για τη σημασία της παρουσίας σε στρατηγικά σημεία πώλησης, επισημαίνοντας πως η Δ. Μασούτης επιδιώκει όχι μόνο να προσφέρει ανταγωνιστικά προϊόντα, αλλά και να επεκτείνεται σε σημεία που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες του καταναλωτή. Έμφαση δόθηκε στα μικρότερα καταστήματα, τα οποία προσφέρουν ευκολία και ταχύτητα στις αγορές, κερδίζοντας σταθερά μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς. Όπως ανέφερε ο κ.Γεροστεργιούδης, «Όλες οι εταιρείες του κλάδου επενδύουν πλέον στα φυσικά καταστήματα», συμπληρώνοντας ότι το κατάστημα Grand Μασούτης στη Γλυφάδα, έχει ήδη αποσπάσει ιδιαίτερα θετικά σχόλια από το καταναλωτικό κοινό.
Ερωτηθείς για τις ευκαιρίες στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας και των logistics, ο κ. Γεροστεργιούδης επισήμανε ότι ο βασικός εθνικός στόχος θα πρέπει να είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και η αυτονομία της ελληνικής οικονομίας.Πρόσθεσε ότι η Ελλάδα έχει ανάγκη από ανάπτυξη βιομηχανίας και εταιρειών μεταποίησης προϊόντων, ιδίως σε τομείς στους οποίους είναι ισχυρή, όπως ο τομέας των τροφίμων. Ο κ. Γεροστεργιούδης τόνισε ότι το οργανωμένο λιανεμπόριο προσφέρει σταθερότητα και δημιουργεί το κατάλληλο περιβάλλον για τις βιομηχανίες να προχωρήσουν σε επενδύσεις, ενώ υπογράμμισε ότι μέσω της ιδιωτικής ετικέτας ανοίγονται σημαντικές ευκαιρίες για το λιανεμπόριο τροφίμων στις αγορές των Βαλκανίων.
Επιπλέον, αναφέρθηκε στο γεγονός ότι η Δ. Μασούτης προσελκύει πάνω από 2 εκατομμύρια καταναλωτές και ειδικά στην Βόρεια Ελλάδα υπάρχει μεγάλη προέλευση από τα Βαλκάνια, τονίζοντας «βλέπουμε μεγάλη ευκαιρία στις χώρες των Βαλκανίων». Συνοψίζοντας, ανέφερε χαρακτηριστικά πως η Ελλάδα έχει πολλές ευκαιρίες στον τομέα των logistics, ενώ αναφέρθηκε και στην 62.000 τ.μ. αποθήκη που διαθέτει η Δ.Μασούτης, η οποία τροφοδότησε την ανάπτυξη της εταιρείας τα τελευταία χρόνια.
Αναφερόμενος στη στρατηγική ανάπτυξης της Δ.Μασούτης, ο κ. Γεροστεργιούδης υπογράμμισε πως πραγματοποιείται μέσα από μεγαλύτερα σχήματα. Σύμφωνα με τις τρέχουσες εξελίξεις στον κλάδο, υπάρχει πρόθεση δημιουργίας ενός ισχυρού εμπορικού πόλου έως το 2025, με την απορρόφηση της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός από τη Δ. Μασούτης. Μια τέτοια στρατηγική θα ενισχύσει τη διαπραγματευτική ισχύ απέναντι στους προμηθευτές και θα επιτρέψει την επίτευξη οικονομιών κλίμακας, με απώτερο στόχο τη συγκράτηση των τιμών προς όφελος του καταναλωτή.
Ολοκληρώνοντας, ο κ. Γεροστεργιούδης ανέφερε ότι η Δ. Μασούτης προσαρμόζεται στη σταδιακή άρση των προσωρινών νομοθετικών μέτρων στήριξης που υιοθετήθηκαν λόγω της ακρίβειας, υιοθετώντας πλέον μια αυτοδύναμη στρατηγική ανάπτυξης. Με στοχευμένες επενδύσεις και μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, η εταιρεία ενισχύει την ανταγωνιστικότητά της, μειώνοντας την εξάρτηση από κρατικές παρεμβάσεις. Βασικός στόχος της στρατηγικής αυτής είναι η διασφάλιση της μακροχρόνιας βιωσιμότητας και η περαιτέρω ενδυνάμωση της θέσης της στην ελληνική αγορά λιανικού εμπορίου.