Αύξηση EBITDA, με γύρισμα σε θετικό έδαφος κατά 2 εκατ. ευρώ, από αρνητικό 1,8 εκατ. ευρώ το 2022, αναμένεται να επιτύχει στο σύνολο του 2023 η Ζυθοποιία Αταλάντης (ΕΖΑ), η διοίκηση της οποίας στοχεύει στην ανάπτυξη σε όρους όγκου αλλά και μεριδίων αγοράς των βασικών σημάτων της EZA και Pils Hellas τόσο στη ζεστή όσο και στην κρύα αγορά.
Όπως αναφέρουν πληροφορίες του Liberal από τη διοίκηση της εταιρείας, αντίστοιχα αυξητικά αναμένεται να κινηθούν και οι πωλήσεις της εταιρείας στο σύνολο της τρέχουσας χρήσης με την πρόβλεψη να τις τοποθετεί στα 31 εκ. ευρώ, αυξημένες κατά 3% σε σχέση με το 2022.
Να σημειωθεί ότι σε αντίθεση με το 2021, το οποίο ήταν μία επιτυχημένη χρονιά για την ΕΖΑ, το 2022 ήταν μία δύσκολη χρονιά που χαρακτηρίστηκε από την Ουκρανική κρίση και τις επιπτώσεις της στις τιμές των σιτηρών, ενέργειας και υλικών συσκευασίας, της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών κλπ. Η κάθε μία ξεχωριστά αλλά και όλες μαζί συνέβαλαν στην οικονομική επίδοση της εταιρείας για το 2022.
Μετά την εταιρική αναδιοργάνωση που συντελέστηκε στο τέλος του 2022, το 2023 η εταιρεία επανήλθε σε σημαντική οργανική κερδοφορία εστίασε στη διατήρηση των μεριδίων αγοράς της, αλλά και στη βελτίωση του κόστους παραγωγής και διανομής, βελτιώνοντας σημαντικά τα περιθώρια μικτού κέρδους, ξεπερνώντας το 37% για το εννεάμηνο του 2023 από 27% το 2022, αυξάνοντας έτσι τα αποτελέσματά, αλλά και τις ταμειακές ροές, ενώ η επίδοση αυτή αναμένεται να συνεχισθεί και στο υπόλοιπο διάστημα του έτους.
Επίσης η εταιρεία πραγματοποίησε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 3,5 εκατ. ευρώ, η οποία και επιβεβαιώνει τη δέσμευση των μετόχων της για το μέλλον και την πίστη τους στη μελλοντική αναπτυξιακή της πορεία. Ειδικότερα, οι βασικοί μέτοχοι στους οποίους περιλαμβάνεται και το πρώτο Fund της DECA Investments, παρείχαν τη γραπτή τους διαβεβαίωση (Letter of Support) προς τη Διοίκηση της Εταιρείας αναφορικά με τη χρηματοοικονομική τους υποστήριξη για τους επόμενους 12 μήνες από την ημερομηνία έγκρισης των οικονομικών καταστάσεων, δηλώνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο εμπράκτως τη δέσμευση τους στην Εταιρεία.
Το νέο επιχειρηματικό σχέδιο δίνει έμφαση στο ισχυρό πρόγραμμα ταμειακών ροών και στη μείωση του καθαρού δανεισμού της Εταιρείας, μέσω της επικέντρωσης στην ισχυρή κερδοφορία:
α) με αύξηση στις τιμές πώλησης των προϊόντων έτσι ώστε να ενσωματώσουν τις μεταβολές του κόστους παραγωγής,
β) μεταβολή του μείγματος πωλήσεων σε όφελος συσκευασιών (pack types) και μαρκών με υψηλότερη συγκριτική κερδοφορία και
γ) και μείωση των κεφαλαιακών δαπανών.
Εξάλλου, η διοίκηση εξετάζει την είσοδο σε συμπληρωματικές αγορές, βολιδοσκοπώντας πιο συγκεκριμένα την αγορά του εμφιαλωμένου νερού, κάτι το οποίο έχει εξεταστεί και στο παρελθόν, εστιάζοντας στην premium αγορά της εστίασης.
Κατά τη χρήση 2023 και μέχρι τον Σεπτέμβριο, η Εταιρεία εμφανίζει βελτιωμένη κερδοφορία η οποία υπερβαίνει το ποσό των € 3 εκ. σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022 και αναμένεται να βελτιωθεί περαιτέρω κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους, πιστοποιώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο την ορθή εφαρμογή της νέας στρατηγικής.
Στρατηγικός στόχος τα επόμενα τρία χρόνια είναι η ανάπτυξη των δύο μαρκών EZA και Pils Hellas, τόσο στη ζεστή όσο και στην κρύα αγορά, η ανάπτυξη νέων προϊόντων αλλά και στρατηγικών συνεργασιών στην παραγωγή και στη διανομή, τόσο στην μπύρα όσο και στην αγορά μη αλκοολούχων ποτών, και η συνεπακόλουθη διεύρυνση του χαρτοφυλακίου προϊόντων της εταιρείας. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην περαιτέρω βελτιστοποίηση του κόστους και στην αύξηση των ελεύθερων ταμειακών ροών (FCF), με στόχο την αύξηση της αξίας της εταιρείας.
Το νέο επιχειρηματικό σχέδιο δίνει έμφαση στο ισχυρό πρόγραμμα ταμειακών ροών και στη μείωση του καθαρού δανεισμού της Εταιρείας, μέσω της επικέντρωσης στην ισχυρή κερδοφορία:
α) με αύξηση στις τιμές πώλησης των προϊόντων έτσι ώστε να ενσωματώσουν τις μεταβολές του κόστους παραγωγής,
β) μεταβολή του μείγματος πωλήσεων σε όφελος συσκευασιών (pack types) και μαρκών με υψηλότερη συγκριτική κερδοφορία και
γ) και μείωση των κεφαλαιακών δαπανών.
Η ΕΖΑ, διαθέτει ένα από τα πλέον σύγχρονα ζυθοποιεία στην ευρύτερη περιοχή των της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, στην καρδιά της Ελλάδας, στην Αταλάντη Φθιώτιδας, με δυνατότητα παραγωγής που ξεπερνά πλέον τα 80.000.000 λίτρα ανά έτος.
Το 2021 η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης έθεσε σε λειτουργία μια νέα γραμμή συσκευασίας φιαλών στο εργοστάσιό της, με στόχο την αύξηση των δυνατοτήτων της για την εξυπηρέτηση της ζήτησης της αγοράς και των πελατών της . Επένδυση που αυτή ήρθε ως συνέχεια αρχικής που είχε ολοκληρωθεί το 2016, που αφορούσε την εγκατάσταση νέας υπερσύγχρονης γραμμής συσκευασίας κουτιών μπίρας και εντάσσεται στο συνολικό πλάνο επενδύσεων της εταιρείας, ύψους 29,8 εκατ. Ευρώ.