Τα 50,8 δισ. δολάρια έφτασαν τα deals την πρώτη μέρα της Έκθεσης στο Φάρνμπορο, ενώ η η Airbus παρουσίασε το νέο της μονόκλιτο τζετ μεγάλων αποστάσεων.
Ο Όμιλος ADS, που περιλαμβάνει τους διοργανωτές και τον εμπορικό όμιλο ADS, είπε ότι ο τίτλος αντιπροσώπευε συμφωνίες που πραγματοποιήθηκαν σε τιμές καταλόγου και περιλάμβανε 163 παραγγελίες αεροσκαφών αξίας 4,6 δισ. λιρών στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Η χτυπημένη από την κρίση Boeing, η οποία είχε θεωρηθεί ότι κρατούσε χαμηλότερο προφίλ στην εκδήλωση συνεχίζοντας μια πρόσφατη τάση αποφυγής των επιδείξεων επιβατηγών τζετ, κατέλαβε ωστόσο ένα μεγάλο περίπτερο και πήρε μεγάλη ώθηση από πολλές παραγγελίες.
Η Korean Air υπέγραψε για 40 αεροπλάνα ευρείας ατράκτου από την αμερικανική εταιρεία κατασκευής αεροπλάνων, ενώ η Japan Airlines υπέγραψε σταθερή παραγγελία για 10 από τα 787-9 Dreamliners της, με δυνατότητα επιλογής για 10 ακόμη.
Ο βιετναμέζικος αερομεταφορέας VietJet παρήγγειλε 20 αεροσκάφη A330neo της Airbus τη Δευτέρα.
Εν τω μεταξύ, η Airbus τράβηξε την προσοχή των χιλιάδων εμπορικών αντιπροσώπων με μια επίδειξη του A321XLR που θα λανσαριστεί σύντομα, που πρόκειται να είναι το αεροσκάφος ενός διαδρόμου με τη μεγαλύτερη εμβέλεια στον κόσμο.
Το αεροσκάφος έλαβε ευρωπαϊκή πιστοποίηση την Παρασκευή και αναμένεται με ανυπομονησία από πολλές αεροπορικές εταιρείες, όπως η ιρλανδική Aer Lingus και η ισπανική Iberia, για την ικανότητά του να καλύπτει μεγάλες διαδρομές που προηγουμένως εξυπηρετούνταν μόνο από αερομεταφορείς, με χαμηλότερο κόστος καυσίμων.
Οι πρώτες παραδόσεις του A321XLR αναμένονται το γ' τρίμηνο, περίπου ένα χρόνο αφότου είχαν αρχικά προγραμματιστεί να πραγματοποιηθούν, υπογραμμίζοντας ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα, τις συνεχιζόμενες καθυστερήσεις παράδοσης και την αναστολή της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Τα τελευταία χρόνια, το Farnborough - που πραγματοποιείται κάθε δύο χρόνια σε συνδυασμό με την Αεροπορική Έκθεση του Παρισιού - έχει επιβεβαιώσει τον ρόλο του ως εκδήλωση για τη σύναψη συμφωνιών και βιτρίνα της βιομηχανίας, με λιγότερες εκθέσεις αεροσκαφών και διαδραστικά εκθέματα. Το 2019, ανακοίνωσε ότι θα εγκαταλείψει το σαββατοκύριακο της εκδήλωσης ανοιχτό στο ευρύ κοινό.
Ένας μεγάλος αριθμός startups που εργάζονται σε ηλεκτρικά eVTOLS (ηλεκτρικά οχήματα κάθετης απογείωσης και προσγείωσης), αεροπλάνα που κινούνται με υδρογόνο και άλλα έργα επόμενης γενιάς εμφανίστηκαν στην εκδήλωση. Η Boom Supersonic, η οποία εργάζεται για την επιστροφή των υπερηχητικών αεροπορικών ταξιδιών, πρόκειται να κάνει μια ανακοίνωση την Τρίτη.
Το κινεζικό Comac —που θεωρείται πιθανός ανταγωνιστής όπως η Airbus και η Boeing στο μέλλον— είχε μια μεγάλη αλλά χαμηλών τόνων οθόνη με μικρά μοντέλα των τοπικών αεροσκαφών C919 στενού αμαξώματος, C929 ευρείας ατράκτου και ARJ21, συμπεριλαμβανομένων διαφόρων διαμορφώσεων καμπίνας .
Η εταιρεία είπε ότι διεξάγει συζητήσεις στην εκδήλωση, αλλά αρνήθηκε να σχολιάσει ποιες αεροπορικές εταιρείες ή αγορές στόχευε με τα αεροσκάφη της, τα οποία επί του παρόντος είναι πιστοποιημένα μόνο στην Κίνα. Αξιωματούχοι από διάφορες χώρες εμφανίστηκαν στο περίπτερο της εταιρείας, αν και ήταν μια πιο σιωπηλή υπόθεση για την Comac από ό,τι στην Αεροπορική Έκθεση της Σιγκαπούρης νωρίτερα φέτος, όταν παρουσίασε την πρώτη της διεθνή παρουσίαση του C919 και ανακοίνωσε μια παραγγελία αεροσκάφους από την κινεζική Tibet Airlines.
Μπορεί η κινεζική Comac να «σπάσει» το δίπολο Airbus-Boeing;
Η στρατιωτική τεχνολογία συνεχίζει να είναι ένα από τα μεγαλύτερα στοιχεία στο Farnborough, με αεροσκάφη όπως το F-15E Strike Eagle της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, το F-15QA της Boeing και ένα Chinook του βρετανικού στρατού.