Τα συνδικάτα την Τετάρτη έβαλαν στο τραπέζι την προοπτική απεργιών στη Volkswagen, εκτός εάν η αυτοκινητοβιομηχανία ανακαλέσει το κλείσιμο εργοστασίων στο πλαίσιο του πλάνου αναδιάρθρωσης, καθώς οι δύο πλευρές συγκρούονται για δεύτερη φορά για το θέμα των μισθών και το ενδεχόμενο κλείσιμο εργοστασίων.
Ο Θόρστεν Γκρέγκερ, επικεφαλής διαπραγματευτής του ισχυρού συνδικάτου IG Metall, δήλωσε ότι οι εργαζόμενοι αναμένουν ένα μέλλον για όλες τις γερμανικές εγκαταστάσεις στην επικείμενη αναδιάρθρωση, η οποία πιθανόν να είναι η μεγαλύτερη στην πρόσφατη ιστορία της εταιρείας.
«Διαφορετικά, μπορώ να πω ξεκάθαρα ότι θα πρέπει να σχεδιάσουμε περαιτέρω κλιμάκωση με την επιτροπή διαπραγματεύσεων και συλλογικών διαπραγματεύσεων», δήλωσε στους δημοσιογράφους.
Οι συνομιλίες στα κεντρικά γραφεία της Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ γίνονται καθώς η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε πτώση των κερδών της κατά το γ' τρίμηνο, αναδεικνύοντας την αδύναμη ζήτηση, το υψηλό κόστος και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό που επιβαρύνουν τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης.
Η διοίκηση θέλει να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία - τουλάχιστον τρία από αυτά - για πρώτη φορά στην ιστορία της εταιρείας, ενώ παράλληλα θα περικόψει δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας και θα μειώσει τους μισθούς κατά τουλάχιστον 10%, σύμφωνα με τους ηγέτες των εργαζομένων.
«Η κατάσταση κορυφώνεται», δήλωσε ο Arne Meiswinkel, επικεφαλής προσωπικού της Volkswagen.
Τα σχέδια έχουν προκαλέσει σοκ στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, καθώς δίνει μάχη με την αναιμική ανάπτυξη, κυρίως στις βιομηχανικές της εστίες.
Η επικεφαλής του συμβουλίου εργαζομένων Ντανιέλα Καβάλο απείλησε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα να διακόψει τις συνομιλίες, λέγοντας ότι η διοίκηση της Volkswagen είχε τερματίσει μια μακροχρόνια προσέγγιση που βασιζόταν στη συναίνεση στη σχέση της με τους εργαζόμενους.
Τα συνδικάτα δεν μπορούν να πραγματοποιήσουν ευρύτερες απεργίες μέχρι τον Δεκέμβριο ως μέρος μιας προηγουμένως συμφωνηθείσας εκεχειρίας, αλλά οι ηγέτες των εργαζομένων έχουν επανειλημμένα απειλήσει ότι οι εργαζόμενοι θα κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους για να το αποτρέψουν.
Η διοίκηση της Volkswagen ότι τα γερμανικά εργοστάσια είναι πολύ πιο ακριβά στη λειτουργία τους από τον ανταγωνισμό, λόγω του υψηλού κόστους για τους εργαζόμενους και την ενέργεια, ενώ η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων έχει συρρικνωθεί από τα προ της πανδημίας επίπεδα και η κάποτε ισχυρή ζήτηση στην Κίνα έχει μειωθεί.