Επενδύσεις και ενίσχυση του χαρτοφυλακίου παραμένουν βασικοί πυλώνες της στρατηγικής για τη Coca-Cola HBC, καθώς η εταιρεία συνεχίζει να επιδεικνύει δυναμική ανάπτυξη, κατά το τρίτο τρίμηνο του 2024.
«Για τη χρονιά 2024 στοχεύουμε σε οργανική αύξηση εσόδων 11% έως 13% (έχοντας πετύχει ήδη 13,7% μέχρι στιγμής) και οργανική αύξηση EBIT 10% έως 12%», αναφέρουν πηγές της εταιρείας μιλώντας στο liberal.
Όσον αφορά τους στόχους και τις επενδύσεις, οι ίδιες πηγές τονίζουν: «Σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα, στοχεύουμε, οι κεφαλαιουχικές δαπάνες να αντιστοιχούν στο 6,5% έως 7,5% των εσόδων. Οι κύριοι τομείς επένδυσης περιλαμβάνουν ψυγεία, εξοπλισμό παραγωγής, δράσεις ESG και τον ψηφιακό μετασχηματισμό της επιχείρησης».
Κατά το τρίτο τρίμηνο, σύμφωνα με τον CEO της Coca-Cola HBC AG Zoran Bogdanovic, λόγω της στοχευμένης υλοποίησης των στρατηγικών προτεραιοτήτων της, η εταιρεία σημείωσε σημαντική άνοδο στα καθαρά έσοδα από πωλήσεις, σε οργανική βάση, κατά 13,9%, ενώ για το εννεάμηνο, η αύξηση αυτή ανήλθε στο 13,7%.
Παρά τις μακροοικονομικές και γεωπολιτικές προκλήσεις που συνεχίζουν να υπάρχουν, η εταιρεία παραμένει αισιόδοξη για τις προοπτικές της, χάρη στις περαιτέρω επενδύσεις στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων 24/7 κατανάλωσης και τις εξειδικευμένες δυνατότητές της. Αυτά της επιτρέπουν να προσαρμόζεται και να αναπτύσσεται υπό ποικίλες συνθήκες.
Παράλληλα, ο όγκος πωλήσεων κατέγραψε αύξηση 4,0%, υποστηριζόμενος από όλους τους τομείς δραστηριοποίησης της εταιρείας. Αυτή η ανάπτυξη αποδίδεται κυρίως στις κατηγορίες στρατηγικής προτεραιότητας, όπως τα ανθρακούχα αναψυκτικά που ενισχύθηκαν κατά 3,9%, τα ενεργειακά ποτά με εντυπωσιακή αύξηση 28%, και ο καφές που σημείωσε άνοδο 35,6%.
Η εταιρεία κατάφερε να αυξήσει τα οργανικά έσοδα ανά κιβώτιο κατά 9,5%, χάρη σε στοχευμένες πρωτοβουλίες διαχείρισης εσόδων. Αν και τα συνολικά καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 8,9%, οι αντίξοες συναλλαγματικές συνθήκες σε αναδυόμενες αγορές περιόρισαν εν μέρει αυτή την ανάπτυξη.
Η Coca-Cola HBC κατάφερε να αυξήσει το μερίδιο αγοράς σε αξία, στα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα ποτά, και τα ανθρακούχα αναψυκτικά κατά τους πρώτους εννέα μήνες.
Η αυξητική τάση στα καθαρά έσοδα αποτυπώθηκε και στους τρεις τομείς δραστηριοποίησης της εταιρείας, ανεξαρτήτως των διαφορών στο καταναλωτικό περιβάλλον ανά αγορά.
Coke Zero και Sprite «πρωταγωνιστές» στα ανθρακούχα αναψυκτικά
Στην Ελλάδα, οι όγκοι πωλήσεων κατέγραψαν μεσαία μονοψήφια αύξηση, ενισχυμένοι από την επιτυχημένη καλοκαιρινή στρατηγική της εταιρείας. Τα ανθρακούχα αναψυκτικά αυξήθηκαν επίσης μεσαία μονοψήφια, με πρωταγωνιστές τη Coke Zero και τη Sprite, ενώ τα προϊόντα καφέ σημείωσαν ισχυρή διψήφια ανάπτυξη. Τα μη ανθρακούχα ποτά, όπως το νερό και οι χυμοί, συνέβαλαν επίσης θετικά με μεσαία μονοψήφια αύξηση.
Σε ανεπτυγμένες αγορές, τα οργανικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 3,0%, υποστηριζόμενα από την αύξηση του όγκου πωλήσεων, παρά τις προκλήσεις στο καταναλωτικό κλίμα. Στις αναπτυσσόμενες αγορές, τα καθαρά οργανικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 12,6%, ενώ οι αναδυόμενες αγορές παρουσίασαν εντυπωσιακή αύξηση 24,1%, κυρίως μέσω της αύξησης των εσόδων ανά κιβώτιο και της ανάπτυξης των όγκων πωλήσεων, παρά τις αντιξοότητες που αντιμετωπίστηκαν σε διάφορες χώρες.
Ο Zoran Bogdanovic, διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε:
«Η στοχευμένη υλοποίηση των στρατηγικών προτεραιοτήτων μας συνέβαλε στη μεγάλη αύξηση των εσόδων, κατά 13,9%, και σε αυτό το τρίμηνο, με καλή δυναμική του όγκου πωλήσεων και στους τρεις τομείς δραστηριότητάς μας, καθώς επίσης και στη διεύρυνση των εσόδων ανά κιβώτιο.
Είμαι ικανοποιημένος που τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου έρχονται ως συνέχεια της δυναμικής του πρώτου εξαμήνου και αποδεικνύουν ξεκάθαρα ότι το χαρτοφυλάκιο προϊόντων 24/7 κατανάλωσης, σε συνδυασμό με τις εξειδικευμένες δυνατότητές μας, μπορεί να οδηγήσει σε καλής ποιότητας ανάπτυξη υπό ποικίλες συνθήκες αγοράς.
Αναγνωρίζουμε τις μακροοικονομικές και γεωπολιτικές προκλήσεις, καθώς και τις διαφορετικές συνθήκες του καταναλωτικού περιβάλλοντος στις χώρες όπου δραστηριοποιούμαστε. Παρ’ όλα αυτά, λαμβάνοντας υπόψη την ισχυρή απόδοσή μας στους πρώτους εννέα μήνες του έτους, και την πεποίθησή μας ότι μπορούμε να συνεχίσουμε τη θετική πορεία μας στην αγορά, επικαιροποιούμε τις οικονομικές μας κατευθύνσεις για το έτος.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω τις ομάδες μας για τη σκληρή δουλειά και την ευελιξία τους, καθώς και τους πελάτες, τους προμηθευτές, την The Coca-Cola Company και όλους τους άλλους εταίρους μας για τη συνεργασία τους. Ανυπομονώ να δουλέψουμε μαζί, για να εκπληρώσουμε τις φιλοδοξίες που θέσαμε για το 2024 και να προετοιμαστούμε για τα επόμενα χρόνια».