Χαλκιαδάκης: Το «δυνατό χαρτί» του Σκλαβενίτη με τζίρο 220 εκατ. ευρώ

Χαλκιαδάκης: Το «δυνατό χαρτί» του Σκλαβενίτη με τζίρο 220 εκατ. ευρώ

Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Χαλκιαδάκης, «δυνατό χαρτί» του ομίλου Σκλαβενίτη στην Κρήτη, εδραιώνει τη θέση της απέναντι στον αυξανόμενο ανταγωνισμό της τοπικής αγοράς, καταγράφοντας τζίρο που πλησιάζει τα 250 εκατ. ευρώ και δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για συνεχή ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια.

Η πορεία της αναμένεται να παραμείνει θετική και φέτος, με τη διοίκηση, υπό τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο Μηνά Χαλκιαδάκη και την αντιπρόεδρο Μαρία Σκλαβενίτου να εκτιμά ότι οι πωλήσεις θα αυξηθούν και η κερδοφορία θα παραμείνει υψηλή, παρά το σημαντικό κόστος που έχει ήδη αυξηθεί και αναμένεται να παραμείνει υψηλό.

Η Χαλκιαδάκης συνεχίζει να επεκτείνει την παρουσία της στην Κρήτη, εγκαινιάζοντας φέτος δύο νέα καταστήματα με την επωνυμία «Happy Home Χαλκιαδάκης» στο Ηράκλειο και στο Γάζι. Επιπλέον, μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να ανοίξει τις πόρτες του το νέο κατάστημα «Χαλκιαδάκης Max» στο Γάζι. Παράλληλα, ολοκληρώνονται οι ανακαινίσεις των καταστημάτων της αλυσίδας στην Ιεράπετρα, τη Χερσόνησο και τα Μάλια.

Στα 220 εκατ. ευρώ ο τζίρος

Κατά την περσινή οικονομική χρήση, ο κύκλος εργασιών της Χαλκιαδάκης, της οποίας το 60% ανήκει στον όμιλο Σκλαβενίτη, παρουσίασε σημαντική αύξηση της τάξης του 15,4%, φτάνοντας τα 220,186 εκατ. ευρώ. 

Αυτό σημαίνει ότι η αλυσίδα προσέθεσε σχεδόν 30 εκατ. ευρώ στον τζίρο της σε σύγκριση με τα 190,859 εκατ. ευρώ του 2022, ενισχύοντας περαιτέρω την παρουσία της στην αγορά.

Το μεικτό κέρδος γνώρισε άνοδο 14% και ξεπέρασε τα 61,35 εκατ. ευρώ όταν το 2022 είχε κυμανθεί περί τα 53,8 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 33,04% και ανήλθαν σε 16,87 εκατ. ευρώ από 12,68 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ ανάλογη αύξηση (33,72%) γνώρισαν τα κέρδη μετά από φόρους που ξεπέρασαν τα 12,97 εκατ. ευρώ όταν το 2022 κυμάνθηκαν περί τα 9,7 εκατ. ευρώ. Τα ΕΒΙΤDA αυξήθηκαν κατά 24,3 εκατ. ευρώ και ξεπέρασαν τα 23 εκατ. ευρω. 

«Τα αποτελέσματα της κρίνονται ικανοποιητικά, αν λάβουμε υπόψη τον έντονο ανταγωνισμό που υπήρξε κατά τη χρήση αυτή και τις επιπτώσεις της χρηματοπιστωτικής και δημοσιονομικής κρίσης στο διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών, καθώς και την αύξηση του ενεργειακού κόστους και του πληθωρισμού», αναφέρει χαρακτηριστικά η διοίκηση της εταιρείας.

Στόχος για την τρέχουσα χρήση, σύμφωνα με τη διοίκηση, είναι η περαιτέρω ανάπτυξη της επιχείρησης, η μείωση του κόστους και η δημιουργία κερδοφορίας στις επόμενες χρήσεις. 

Μέρισμα 12 εκατ. ευρώ και 121 νέες θέσεις εργασίας

Η Χαλκιαδάκης, με 40 καταστήματα στην Κρήτη, θα διανείμει μέρισμα ύψους 12 εκατ. ευρώ και θα δώσει αμοιβές στα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου ύψους 843.621,73 ευρώ από το σωρευμένο υπόλοιπο κερδών εις νέο. Για τη χρήση του 2022, η εταιρεία είχε ήδη διανείμει μέρισμα 9,1 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, το 2023 η αλυσίδα ενίσχυσε τον αριθμό των εργαζομένων της κατά 7,9%, προσθέτοντας 121 νέες θέσεις εργασίας. Συγκεκριμένα, το προσωπικό της στις 31 Δεκεμβρίου 2023 ανήλθε σε 1.661 άτομα, σε σύγκριση με τους 1.540 μισθωτούς και ημερομίσθιους που απασχολούσε την αντίστοιχη ημερομηνία του 2022.

Το success story 

Η Χαλκιαδάκης ξεκίνησε τη δραστηριότητά της στον χώρο των σούπερ μάρκετ το 1980, με τον όμιλο Βερόπουλου να συμμετέχει στο μετοχικό κεφάλαιο το 1994. Η ιστορία της οικογένειας Χαλκιαδάκη όμως αρχίζει πολύ νωρίτερα, στις αρχές του αιώνα, όταν άνοιξαν ένα μικρό κατάστημα στο Γαράζο Μυλοποτάμου με το όνομα «Η πηγή του Δρόσου». Αργότερα, επεκτάθηκαν στο Ηράκλειο, με καταστήματα χονδρικής και λιανικής.

Η μεγάλη αλλαγή ήρθε όταν οι αδελφοί Χαλκιαδάκη αποφάσισαν να αναμορφώσουν την τοπική αγορά, στηριζόμενοι στην καλή γνώση του κρητικού καταναλωτή. Ως ντόπιοι, ένιωθαν υπεύθυνοι απέναντι στους πελάτες τους, που δεν ήταν άγνωστοι, αλλά φίλοι, γείτονες και συγγενείς. Αυτό το ανθρώπινο στοιχείο έκανε τη διαφορά σε μια εποχή όπου το Ηράκλειο ήταν μικρό και πιο προσωπικό.

Οι πρώτες διαφημίσεις της εταιρείας προκάλεσαν έκπληξη, καθώς η έννοια του σούπερ μάρκετ δεν ήταν τόσο διαδεδομένη. Κάθε εβδομάδα, δημοσιεύονταν στις εφημερίδες προσφορές σε βασικά είδη, σε τιμές που άγγιζαν το κόστος, κάτι πρωτοποριακό για την εποχή.

Η εταιρεία Χαλκιαδάκης γρήγορα κέρδισε την εμπιστοσύνη των ντόπιων, καθιερώνοντάς την ως την πιο αναγνωρισμένη και αγαπημένη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στην Κρήτη.

Η συνεργασία με τον Βερόπουλο και η είσοδος Σκλαβενίτη

Το 1994 η Χαλκιαδάκης έγινε μέρος του ομίλου Βερόπουλος, με τον τελευταίο να αποκτά το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών. Η συνεργασία αυτή διήρκεσε για δύο δεκαετίες, μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2014, όταν ο όμιλος Σκλαβενίτη εξαγόρασε το 60% της αλυσίδας Χαλκιαδάκης έναντι περίπου 25 εκατ. ευρώ, επεκτείνοντας έτσι τις δραστηριότητές του στην Κρήτη.

Την ίδια περίοδο, η Βερόπουλος αντιμετώπιζε σοβαρές δυσκολίες λόγω της οικονομικής κρίσης, αναζητώντας τρόπους να επιβιώσει. Τελικά, δύο χρόνια αργότερα, η ιστορική αυτή αλυσίδα πέρασε στον όμιλο METRO της οικογένειας Παντελιάδη.