Στη γραμμή εκκίνησης βρίσκεται πλέον το mega project, ύψους άνω των 300 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία του «Hull Logistics Park» από την HIG, το αμερικανικό επενδυτικό Fund που διαχειρίζεται παγκοσμίως 60 δισ. δολάρια και έχει εστιάσει στην Ελληνική αγορά στον τομέα των logistics αλλά και των ξενοδοχείων.
Ειδικότερα το project του «Hull Logistics Park» βρίσκεται πλέον προ των πυλών της φάσης κατασκευής καθώς ολοκληρώθηκε με βάση τη διαδικασία εξυγίανσης της Ελληνική Χαλυβουργία ΑΕ, η μεταβίβαση του οικοπέδου 291 στρεμμάτων στον Ασπρόπυργο στην Streem Development AE, καθιστώντας την κύριο του οικοπέδου ξεκλειδώνοντας έτσι την επένδυση του αμερικανικού επενδυτικού κεφαλαίου της HIG. Πλέον, με την εταιρεία να έχει ήδη καθαρίσει τον χώρο και να έχει ολοκληρώσει σχεδόν τις πρόδρομες εργασίες αναμένεται να ξεκινήσει η κατασκευή του mega logistic park άμεσα.
Η HIG προωθεί τη δημιουργία ενός πολυεπίπεδου δίκτυο υποδομών για τη μεταφορά προϊόντων από το λιμάνι του Πειραιά στη Βόρεια Ευρώπη, δηλαδή μέχρι τη Γερμανία. Προς αυτήν την κατεύθυνση στη Σερβία αναμένεται να είναι η επόμενη μεγάλη επένδυση στον χώρο, ενώ θα ακολουθήσουν εξαγορες σε Ρουμανία, Βουλγαρία, Ουγγαρία, Αυστρία και Σλοβενία.
Το συγκεκριμένο κέντρο logistics, εξυπηρετεί πλήρως τον σχεδιασμό της HIG, καθώς θα είναι το μοναδικό και πρώτο trimodal πάρκο στην Ελλάδα που θα αξιοποιεί τις δυνατότητες λιμενικών εγκαταστάσεων, του τρένου αλλά και φορτηγών αφού βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από την Εθνική Οδό, δίνοντας έτσι μοναδικό πλεονέκτημα στην επένδυση.
Είχε προηγηθεί στα τέλη Δεκεμβρίου η δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η έγκριση χορήγησης κινήτρων στον επενδυτικό φορέα «ΣΤΡΙΜ ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΕΙΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε.» με τον διακριτικό τίτλο «ΣΤΡΙΜ ΑΝΑΠΤΥΞΕΙΣ Α.Ε.» για την προώθηση του επενδυτικού σχεδίου «Hull Logistics Park».
Απώτερος στόχος της επένδυσης είναι η μετατροπή του Logistic Hub, σε κόμβο logistics, τον οποίο θα αξιοποιούν και μεγάλες ξένες εταιρείες που θέλουν να κάνουν την Ελλάδα διαμετακομιστικό κέντρο για την ευρύτερη περιοχή της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής.
Υπενθυμίζεται ότι με βάση τη διαδικασία εξυγίανσης που ξεκίνησε το 2019 έγινε διαγραφή δανείων άνω των €150εκ με ανταλλαγή οικοπέδου-παλαιού χαλυβουργείου που έκλεισε το 2012 και μέσω υπαγωγής στο αρ. 106 του ν. 3588/2007, γεγονός που είχε σαν αποτέλεσμα τη διάσωση της εταιρίας (περίπου 600 θέσεις εργασίας) και τη συνέχιση της δραστηριότητας του χαλυβουργείου του Βόλου.
Με τη σειρά της, η Η.Ι.G προχωρά στη μετατροπή του οικοπέδου σε πρότυπο κέντρο διεθνών μεταφορών και αποθήκευσης (μέσω τραίνου, πλοίου, φορτηγών- trimodal) με συνολικό κόστος επένδυσης άνω των €300εκ.
Το εκτιμώμενο ετήσιο όφελος για την Ελληνική Οικονομία ανέρχεται σε €70εκ από την έναρξη λειτουργίας του, έχοντας σημαντικό πολλαπλασιαστικό αντίκτυπο για την Ελληνική Οικονομία, ενώ προβλέπονται και ανταποδοτικά οφέλη προς τον δήμο Ασπροπύργου, όπως η δημιουργία κοινόχρηστων χώρων και εγκαταστάσεων προσβάσιμων στο κοινό.
Το mega logistic park που κατασκευάζει η Streem Development ή Στριμ Αναπτύξεις ΑΕ, στον Ασπρόπυργο, στο παλιό εργοστάσιο της Ελληνικής Χαλυβουργίας αφορά μια επένδυση ύψους άνω των 300 εκατ. ευρώ για την ανέγερση αποθηκευτικών χώρων και όχι μόνο, συνολικής επιφάνειας 290.000 τετραγωνικών μέτρων.
Το έργο αναμένεται να δημιουργήσει 3.900 θέσεις εργασίας κατά την κατασκευή και 1.238 θέσεις εργασίας κατά τη φάση λειτουργίας.
Η περιοχή στην οποία θα αναπτυχθεί το logistic hub έχει επιφάνεια 291 στρέμματα και βρίσκεται εντός της ΒΙ.ΠΕ. Διυλιστηρίων, στο 17ο χλμ. της Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου. Η έκταση διαχωρίζεται από την Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου σε δύο τμήματα, τμήμα Α (238 στρέμματα) και τμήμα Β, παραλιακό (53 στρέμματα).
Στο τμήμα Α προβλέπονται κτήριο πολλαπλών χρήσεων (εμπορικά, γραφεία, ξενοδοχείο, εστιατόριο κ.α.), αποθήκες, χώρος διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, parking. Στο τμήμα Β ανήκει ο λιμένας, χώρος διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, σταθμός διακίνησης φορτηγών, αποθήκη σταθμός διακίνησης Ι.Χ.
Ειδικότερα, στους κύριους χώρους (Α+Β τμήμα) προβλέπονται 4 αποθήκες εμβαδού 122,7 χιλ. τ.μ., εμπορικά γραφεία επιφάνειας 14.000 τ.μ., 4 γραφεία αποθηκών έκτασης 10.700 τ.μ., χώροι φιλοξενίας οδηγών (1.400 τ.μ.), χώρος εστιατορίου (1.000 τ.μ.), 2.416 θέσεις στάθμευσης σε έκταση 60,4 χιλ. τ.μ., η εγκατάσταση Φ/Β μονάδων στις οροφές των αποθηκών συνολικής ισχύος 175.200 Mwh και βέβαια ο λιμένας πρόσδεσης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Τα δύο τμήματα θα συνδέονται μεταξύ τους με γέφυρα, που θα κατασκευαστεί. Η έκταση έχει μέτωπο στον κόλπο της Ελευσίνας, όπου θα κατασκευαστεί προβλήτας πρόσδεσης πλοίων, με τα αντίστοιχα λιμενικά έργα και τις απαραίτητες υποδομές για την φορτοεκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων μέσω θαλάσσης. Επίσης, στα βόρεια, η έκταση συνορεύει με τη σιδηροδρομική γραμμή Θριάσιο-Νέο Ικόνιο, ήτοι με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, μέσω του οποίου θα είναι δυνατή η άμεση μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων σε χώρες της Ευρώπης.
Σημειώνεται ότι η «H.I.G. Capital Advisors LLC», ως διαχειρίστρια κεφαλαίων, έχει επενδύσει συστηματικά και μακροπρόθεσμα στην Ελλάδα περισσότερα από €1,350 δις, και συνεχίζει να δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία και τις προοπτικές αυτής, έχοντας εκπονήσει πρόγραμμα νέων επενδύσεων, με στόχο να φθάσει σε αξία ενεργητικού το €1,5 δις, με επενδύσεις ιδίων κεφαλαίων άνω των €350 εκ.