Καθώς η McDonald's και οι υγειονομικές Αρχές αγωνίζονται να περιορίσουν μια θανατηφόρα επιδημία E. coli, η αλυσίδα φαστ - φουντ αντιμετωπίζει προκλήσεις τους επόμενους μήνες για να διατηρήσει την εμπιστοσύνη των πελατών και των επενδυτών.
Οι μετοχές του ομίλου έχουν υποχωρήσει κατά 5% από τότε που τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων εξέδωσαν συμβουλευτική ανακοίνωση την Τρίτη, προειδοποιώντας ότι τα μπιφτέκια Quarter Pounder της εταιρείας έχουν συνδεθεί με μια επιδημία E. coli σε 10 πολιτείες που έχει οδηγήσει σε έναν θάνατο.
Οι ερευνητές Υγείας έχουν εντοπίσει τα ψιλοκομμένα κρεμμύδια που χρησιμοποιούνται στα Quarter Pounder ως τον πιθανό μολυσματικό παράγοντα. Η McDonald's επιβεβαίωσε ότι ο παραγωγός λαχανικών Taylor Farms με έδρα την Καλιφόρνια είναι ο προμηθευτής των κρεμμυδιών που απομάκρυνε από την αλυσίδα εφοδιασμού της. Η Taylor Farms, από την πλευρά της, εξέδωσε ανάκληση τεσσάρων ωμών προϊόντων κρεμμυδιού, επικαλούμενη πιθανή μόλυνση από E. coli.
Η ζημιά στην επιχείρηση θα εξαρτηθεί εν μέρει από το πόσο αποτελεσματικά η McDonald's έχει ήδη περιορίσει την επιδημία - και πόσο καλά μπορεί να πείσει τους πελάτες ότι είναι ασφαλές να τρώνε στα εστιατόριά της.
Τo CDC δήλωσε ότι ο αριθμός των επιβεβαιωμένων κρουσμάτων που σχετίζονται με την επιδημία E. coli στα McDonald's μπορεί να αυξηθεί, καθώς συνεχίζεται η έρευνα, αφού πολλοί άνθρωποι αναρρώνουν από μια μόλυνση χωρίς να εξεταστούν γι' αυτήν ή να λάβουν ιατρική φροντίδα. Επίσης, συνήθως χρειάζονται τρεις έως τέσσερις εβδομάδες για να διαπιστωθεί αν ένας άρρωστος ασθενής αποτελεί μέρος μιας επιδημίας, πρόσθεσε ο οργανισμός. Υπάρχει επίσης η πιθανότητα να εμφανιστούν κρούσματα σε νέες πολιτείες ή περιοχές που δεν έχουν αναφέρει καμία ασθένεια.
Η McDonald's έχει ήδη λάβει μέτρα για να καθησυχάσει τους πελάτες σχετικά με την ασφάλεια των τροφίμων της. Εκτός από μια πολύ πιο σοβαρή κρίση, μπορεί να είναι σε θέση να περιορίσει τη ζημιά στο εμπορικό της σήμα, δήλωσαν οι ειδικοί.
Εδώ και μήνες, η McDonald's βρίσκεται σε πόλεμο με τους αντιπάλους της για τα ανταγωνιστικά γεύματα αξίας.
Ο κλάδος των εστιατορίων σε γενικές γραμμές έχει δει την κίνηση να μειώνεται καθώς οι καταναλωτές, που έχουν κουραστεί από τον πληθωρισμό, μαγειρεύουν περισσότερο στο σπίτι και επισκέπτονται τα εστιατόρια λιγότερο συχνά. Οι αλυσίδες fast-food, συμπεριλαμβανομένων των McDonald's, Burger King και Wendy's, έχουν στραφεί στις εκπτώσεις και τα γεύματα αξίας για να κερδίσουν πίσω τους πελάτες.