Στο εξαιρετικό, όπως χαρακτήρισε, δ΄τρίμηνο του 2024 αναφέρθηκε ο πρόεδρος και CEO του ΟΠΑΠ, Jan Karas στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων της εταιρείας για τη χρήση 2024, στους αναλυτές, ενώ, όπως πρόσθεσε ο ίδιος με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκλήρωσε ο ΟΠΑΠ τη χρήση του 2024. Σύμφωνα με τον κ. Kara’s, το 2024 μπορεί να χαρακτηρισθεί ως μια χρονιά-ορόσημο, καθώς ο ΟΠΑΠ «έσπασε» διάφορα ρεκόρ επιδόσεων, τόσο σε επίπεδο τριμήνου, όσο και σε επίπεδο συνολικών εσόδων.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τον κ. Karas, το δ’ τρίμηνο του 2024 ήταν το καλύτερο τρίμηνο ιστορικά για τον ΟΠΑΠ. Τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) ανήλθαν στα €647,8 εκατ. (+11,5% ετησίως), τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα €245,1 εκατ. (+16,6% ετησίως), ενώ τα καθαρά κέρδη έφτασαν στα €133,7 εκατ. (+32,9% ετησίως). Για το σύνολο του έτους, τα GGR διαμορφώθηκαν στα €2.296,2 εκατ. (+10% ετησίως), τα EBITDA ανήλθαν στα €832 εκατ. (+14% ετησίως) και τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε €485,8 εκατ. (+19% ετησίως).
Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, η διοίκηση του ΟΠΑΠ θα προτείνει στην Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση των Μετόχων τη διανομή μιας ισχυρής, όπως είπε ανταμοιβής προς τους μετόχους, ύψους €1,40 ανά μετοχή. Στο ποσό αυτό περιλαμβάνεται, το ήδη καταβληθέν προμέρισμα του €0,60 ανά μετοχή και το υπόλοιπο μερίσματος ύψους €0,80 ανά μετοχή για το 2024. Σημειώνεται, επίσης, ότι η εταιρεία ολοκλήρωσε στα τέλη του 2024 το πρόγραμμα επαναγοράς ιδίων μετοχών, ύψους €150 εκατ., μέσω του οποίου δημιουργείται επιπλέον αξία για τους μετόχους της. Πάντως, όπως ανέφερε ο κ. Karas απαντώντας σε σχετική ερώτηση δεν προβλέπεται στο άμεσο μέλλον νέο πρόγραμμα επαναγοράς.
Οι ισχυρές επιδόσεις στους τομείς του αθλητικού στοιχηματισμού και των iGaming προϊόντων, το μεγαλύτερο τζακ ποτ στην ιστορία του ΤΖΟΚΕΡ, η προσθήκη του Eurojackpot και η αυξανόμενη δυναμική της iLottery πλατφόρμας Opaponline.gr ήταν οι κύριοι μοχλοί ανάπτυξης για τον ΟΠΑΠ κατά το 2024. Επιπλέον, ο κ. Karas επεσήμανε ότι ο ΟΠΑΠ αναμένει ότι και το 2025 θα είναι έτος ανάπτυξης, χάρη στην ολοκληρωμένη εμπορική στρατηγική του και τη συνεπή υλοποίηση της επιχειρηματικής στρατηγικής Fast Forward.
Σύμφωνα με τον κύριο Karas, το 2024 ήταν μια ιδιαίτερα επιτυχημένη χρονιά, καθώς η εταιρεία επαναβεβαίωσε την εστίασή της στην παροχή ξεχωριστών εμπειριών στους πελάτες της, τόσο στο retail, όσο και στο online κανάλι, ενώ ταυτόχρονα επέκτεινε περαιτέρω το αποτύπωμα του brand της.
Επίσης, ο κύριος Karas στάθηκε στις επιτυχημένες πρωτοβουλίες κατά τη διάρκεια του Euro 2024, οι οποίες προσέλκυσαν πελάτες αθλητικού στοιχήματος σε επίπεδα ρεκόρ, τόσο στο retail, όσο και στο online κανάλι. Παράλληλα, το επιτυχημένο λανσάρισμα του Eurojackpot προσέλκυσε μεγάλο αριθμό πελατών στο δίκτυο καταστημάτων ΟΠΑΠ, γεγονός που αναδεικνύει την ελκυστικότητα του παιχνιδιού.
Επενδύσεις
Όσον αφορά στις Online δραστηριότητες, η καινοτόμος πλατφόρμα loyalty που αξιοποιήθηκε κατά το 2024 οδήγησε σε ιδιαίτερα αυξημένα επίπεδα αλληλεπίδρασης με τους πελάτες και σε ενίσχυση της παικτικής δραστηριότητας. Επιπλέον, η αναβάθμιση της iLottery πλατφόρμας Opaponline.gr με νέα χαρακτηριστικά και προτάσεις για τους πελάτες, όπως τα Free2Play παιχνίδια, οδήγησε σε πολύ σημαντική αύξηση εσόδων σε ετήσια βάση.
Οι επενδύσεις για την περαιτέρω εξέλιξη του δικτύου της εταιρείας συνεχίζονται δυναμικά και αποτελούν κορυφαία προτεραιότητα. Με την αξιοποίηση σύγχρονων τεχνολογιών, mobile εφαρμογών και εξελιγμένων οπτικοακουστικών συστημάτων, αναβαθμίζεται η εμπειρία των πελατών, ενώ οι πράκτορες της εταιρείας έχουν στη διάθεση τους σημαντικά εργαλεία για την επιτυχία τους.
Χαρακτηριστικά, κατά το 2024, σημαντικό μέρος των εσόδων των καταστημάτων ΟΠΑΠ προήλθε από την παικτική δραστηριότητα μέσω ψηφιακών προϊόντων, δηλαδή την εφαρμογή OPAP Store App και τα τερματικά αυτόνομης εξυπηρέτησης (SSBTs), που προσφέρουν προσωποποιημένες εμπειρίες παιχνιδιού. Επιπλέον, η αξιοποίηση αυτών των προϊόντων συνέβαλε και εξακολουθεί να συμβάλει στην αύξηση της αλληλεπίδρασης με τους πελάτες.
Όπως ανέφερε ο κ. Karas, απαντώντας σε ερώτηση των αναλυτών, τα επόμενα χρόνια, ο ΟΠΑΠ θα προχωρήσει σε σημαντικές τεχνολογικές επενδύσεις τόσο στα καταστήματα ΟΠΑΠ, όσο και στα καταστήματα PLAY, με απώτερο στόχο την παροχή μιας αναβαθμισμένης ψηφιακής εμπειρίας διασκέδασης στους πελάτες της. Στο πλαίσιο αυτό, συνεχίζεται η δυναμική ανανέωση του αριθμού των VLTs. Μέχρι σήμερα, έχουν εγκατασταθεί 13.000 νέα, υπερσύγχρονα παιγνιομηχανήματα, ενώ το 2025 σχεδιάζεται η αναβάθμιση του κεντρικού συστήματος, που θα προσφέρει τη δυνατότητα ανάπτυξης ακόμη πιο εξελιγμένων προτάσεων προς τους πελάτες.