Στόχος του ομίλου ΟΤΕ είναι να αυξήσει με ταχείς ρυθμούς τη διείσδυση του «γρήγορου» Internet σε ημιαστικές και αγροτικές περιοχές, ώστε να δοθεί η δυνατότητα να «τρέξουν» τα έργα της ψηφιακής μετάβασης στον αγροτικό τομέα. Σε περίπτωση που είναι αδύνατη η λύση της οπτικής ίνας, υπάρχει η λύση που δίνει η τεχνολογία FWA (Fixed Wireless Access), μέσω του 5G.
Αυτό ανέφερε ο CEO του ομίλου ΟΤΕ κ. Κώστας Νεμπής, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Liberal, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης με θέμα την παρουσίαση του νέου στρατηγικού πλάνου του ομίλου, υπό τη νέα διοίκηση.
Ο κ. Νεμπής αναφερόμενος στην επέκταση της δραστηριοποίησης του ομίλου στον δημόσιο τομέα ανέφερε ότι μπορεί να συνεισφέρει σε έργα ολοκληρωμένων λύσεων, όπου αυτό είναι δυνατό, τόσο στην Ελλάδα όσο και στις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέσω του γραφείου των Βρυξελλών, από όπου παρέχει τεχνογνωσία.
Αναφορικά με τη μερισματική πολιτική που θα ακολουθήσει ο όμιλος ΟΤΕ, ο κ. Νεμπής ανέφερε ότι θα καταβληθεί προσπάθεια να διατηρηθεί η ίδια, αυξημένη μερισματική πολιτική ή αν είναι δυνατόν, καλύτερη.
Ο όμιλος έχει τρεις στόχους, ανέφερε ο κ. Νεμπής. Ο πρώτος είναι να αναδειχθεί σε έναν κορυφαίο τηλεπικοινωνιακό πάροχο στην Ευρώπη, οδηγώντας ταυτόχρονα την Ελλάδα στις κορυφαίες θέσεις σε ό,τι αφορά την ψηφιακή μετάβαση. Ο δεύτερος στόχος είναι η ενδυνάμωση των ελληνικών επιχειρήσεων, μέσω της τεχνολογίας και ο τρίτος είναι η βελτίωση της εμπειρίας της συνδεσιμότητας των συνδρομητών.
Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων ο όμιλος, όπως είπε, έχει καταρτίσει ένα στρατηγικό πλάνο, το οποίο βασίζεται σε τρεις πυλώνες.
Ο πρώτος πυλώνας είναι αυτός της Ανάπτυξης και περιλαμβάνει την επέκταση των δικτύων οπτικής ίνας και των δικτύων 5G της κινητής τηλεφωνίας. Ακόμη, στόχος είναι και η αύξηση της διείσδυσης της συνδρομητικής τηλεόρασης (Pay TV). Στο σημείο αυτό, ο κ. Νεμπής τόνισε την ανάγκη της αυστηροποίησης της νομοθεσίας περί πειρατείας, η οποία, όπως είπε δεν δημιουργεί Διαφυγόντα κέρδη μόνο στους παρόχους περιεχομένου αλλά στερεί και το κράτος από έσοδα.
Ακόμη, στον αναπτυξιακό πυλώνα περιλαμβάνεται η ψηφιοποίηση ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, μέσω έργων B2B, μέσω κινητής τηλεφωνίας, cloud και security.
Ακόμη, στον ίδιο πυλώνα περιλαμβάνεται και η επέκταση σε νέες αγορές, με την ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου non - core ψηφιακών υπηρεσιών, όπως η Payzee, η Box κλπ.
Ο δεύτερος πυλώνας είναι αυτός του μετασχηματισμού, ο οποίος θα επιτευχθεί με την ανάπτυξη των ψηφιακών καναλιών όπου θα μεταφερθούν οι υπηρεσίες sale & care. Παράλληλα, ο ίδιος πυλώνας περιλαμβάνει την επιτάχυνση του μετασχηματισμού, μέσω απλοποίησης και ψηφιοποίησης, AI και cloud transformation. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι θα αξιοποιηθούν τα AI εργαλεία και η μεταφορά σε cloud υποδομές.
Ο τρίτος πυλώνας, αυτός της διαφοροποίησης, περιλαμβάνει τη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη, την αξιοποίηση του brand Telekom αλλά και την αξιοποίηση του εργασιακού δυναμικού σε λιτές και ευέλικτες ομάδες. Μάλιστα, όπως επεσήμανε ο κ. Νεμπής, στόχος είναι ο όμιλος ΟΤΕ να συμπεριληφθεί στους top εργοδότες της Ευρώπης.
Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις θυγατρικών, πέραν της Telekom Romania Mobile, ο όμιλος δεν προτίθεται να πωλήσει άλλη εταιρεία. Μάλιστα, απαντώντας σε σχετική ερώτηση αναφορικά με την OTE Estate ανέφερε ότι η εταιρεία κατέχει πάνω από 2.600 ακίνητα, τα οποία αξιοποιούνται για να καλύψουν τις ανάγκες του οργανισμού ή τα εκμισθώνει προκειμένου να συνεισφέρει στα έσοδά του.
Για τα έργα ICT, ο επικεφαλής του Ομίλου ΟΤΕ τόνισε πως οι πελάτες, δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, «μας επιλέγουν γιατί είμαστε ο μεγαλύτερος System Integrator της αγοράς. Έχουμε το μέγεθος και την τεχνογνωσία, και παραδίδουμε τα έργα στην ώρα τους».
Σχετικά με την υψηλή φορολογία στον κλάδο τηλεπικοινωνιών, σημείωσε πως «είμαστε στις 2-3 χώρες στην Ευρώπη με την υψηλότερη φορολογία σε σταθερή, κινητή και TV, κατάλοιπο της μνημονιακής περιόδου. Έχει γίνει η πρώτη κίνηση με την κατάργηση του φόρου 5% στις υψηλές ταχύτητες σταθερής. Ελπίζω να υπάρξει και συνέχεια».
Σε ό,τι αφορά το brand Τ, είπε: «έχουμε ξεκινήσει εδώ και καιρό να το αξιοποιούμε, συμπληρωματικά με τη μάρκα μας COSMOTE, για την οποία είμαστε πολύ περήφανοι, γιατί κατατάσσεται στις πιο αγαπητές μάρκες ανεξαρτήτως κλάδου στην Ελλάδα. Ωστόσο, αξιοποιούμε και τη μάρκα Telekom που έχει εξελιχθεί πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια, στέκεται ισάξια στις top 10 παγκοσμίως και μας δίνει επιπλέον δυναμική και διεθνές εκτόπισμα».