Σφήνα στις πολυεθνικές επιχειρεί με τη σειρά παξιμαδιών «Δαγκωτό» στο χώρο των υγιεινών snack η Κρητική εταιρεία Μάννα – Τσατσαρωνάκη, με στόχο να αλώσει αρχικά εντός των πυλών και εν συνεχεία με το άνοιγμα του νέου εργοστασίου παραγωγής στις Αχαρνές την παγκόσμια αγορά σε μια πίτα που ξεπερνά τα 250 δις. Δολάρια.
Η αγορά των σνακ είναι τεράστια και με τη σειρά «Δαγκωτό» έχουμε καταφέρει να κερδίσουμε καταναλωτές κάτω των 30 ετών, διευρύνοντας την αγορά», δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος και μέτοχος της εταιρείας Ελένη Τσατσαρωνάκη κατά τη διάρκεια χθεσινής ενημερωτικής εκδήλωσης.
Η εταιρεία καταγράφει ταχεία ανάπτυξη των πωλήσεων στο πρώτο τρίμηνο του 2025 με την επένδυση στο εργοστάσιο στις Αχαρνές να «ανοίγει ωκεανούς ανάπτυξης», όπως σημειώνει η κ. Ε. Τσατσαρωνάκη, τονίζοντας όμως ότι η διοίκηση με οδηγό την διατήρηση της παράδοσης της εταιρείας έχει ως βασικό τρίπτυχο την ποιότητα, τις αγνές πρώτες ύλες με αλλά και την έμφαση πρώτα και κύρια στον Έλληνα καταναλωτή.
Η αύξηση των εξαγωγών της εταιρείας που αποτελεί σήμερα το 7% των πωλήσεων, όπως διευκρινίζει η διοίκηση δεν θα υποκαταστήσει την σημερινή εγχώρια δραστηριότητα σαν τζίρος. Στόχος είναι αυτή η πηγή εσόδων να προστεθεί και να συστήσει στην παγκόσμια αγορά το παξιμάδι δημιουργώντας μια νέα κατηγορία υγιεινού σνάκ με έμφαση σε χώρες όπου υπάρχει ελληνικό στοιχείο αλλά και κοινή κουλτούρα στην γεύση.
Άλλωστε η εταιρεία «Μάννα» Τσατσαρωνάκη, όπως ανέφερε η Ελένη Τσατσαρωνάκη, σε εκδήλωση για τα ΜΜΕ, έμαθε στον κόσμο το κρητικό παξιμάδι και συνεχίζει σε αυτήν τη ρότα με την παραγωγή, όπως αναφέρθηκε, «λειτουργικών» τροφίμων, δηλαδή, προσιτών στην τιμή και θρεπτικών στη δομή. Έναν χρόνο από την κυκλοφορία της σειράς «Δαγκωτό», το συγκεκριμένο προϊόν αντιπροσωπεύει το 10%-11% του συνολικού τζίρου. Πέρυσι οι καθαρές πωλήσεις της κρητικής εταιρείας διαμορφώθηκαν στα 13 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 3% έναντι του 2023, ενώ εφέτος καταγράφει διψήφιο ρυθμό άνω του 15%.
Παρά, δε, τις δύσκολες συνθήκες που επικράτησαν στην αγορά όλο το προηγούμενο διάστημα, η κρητική εταιρεία δεν προέβη σε καμία ανατίμηση στα προϊόντα της εδώ και τρία χρόνια, διατηρώντας όπως τονίστηκε σε «υπερβολικά τίμια» επίπεδα τις τιμές, με γνώμονα το συμφέρον του καταναλωτή. Μάλιστα, ούτε για το 2025 υπάρχουν σχέδια για αυξήσεις τιμών.
Στο ράφι θα βλέπετε η σωστή τιμή που ανταποκρίνεται στο προϊόν. Άλλωστε ο καταναλωτής τιμωρεί όσους παραπλανούν, Εμάς αυτό δεν μας επηρεάζει γιατί σεβόμαστε τον καταναλωτή» ανέφερε η Ελένη Τσατσαρωνάκη.
Μάλιστα, όπως τόνισε η Χρύσα Σαπουντζή, επικεφαλής του τμήματος μάρκετινγκ της εταιρείας οι καταναλωτές έχουν συνδέσει τα προϊόντα «Μάννα» με ποιότητα και εμπιστοσύνη. Παρατηρείται δε τα τελευταία χρόνια μία τάση για βελτίωση των διατροφικών συνηθειών των Ελλήνων και τα προϊόντα «Μάννα» φαίνεται να δίνουν λύσει για πολλούς καταναλωτές που «ψάχνονται».
Οι φυσικές πρώτες ύλες, όπως πχ το παρθένο κρητικό ελαιόλαδο που χρησιμοποιεί η εταιρεία ικανοποιεί και τους πλέον απαιτητικούς καταναλωτές, ενώ η εταιρεία έχει μπει δυναμικά πια και στο χώρο των σνακ (10% του τζίρου) με το «δαγκωτό» που έχει πρωτότυπες γεύσεις, τρούφα, πιπεριά κλπ.
Στο μεταξύ η διοίκηση της εταιρείας προσπαθεί με σταθερά βήμα και όχημα την καινοτομία να ανανεώσει την ηλικιακή βάση των πελατών της. «Η πώληση είναι σαν το χωράφι που σπέρνεις και βλέπεις ανταπόκριση στη συνέχεια» ανέφερε η Ελένη Τσατσαρωνάκη τονίζοντας ότι στόχος είναι οι καταναλωτές κάτω των 30 ετών, όπου, βέβαια, και το σνακ έχει ανταπόκριση.
Σε σχέση με τα κανάλια διάθεσης των σνακ, η στόχευση είναι η επιπλέον ανάπτυξη μικρή λιανική. «Εκεί είμαστε και με δαγκωτό και με αλλά προϊόντα αλλά θέλουμε να αυξηθεί η ανάπτυξη» τόνισε.«Με συσκευασία, καινοτόμα προϊόντα κοιτάμε για μικρή λιανική» συμπλήρωσε.
Να σημειωθεί ότι στα σούπερ μάρκες είναι το 80% του τζίρου με τη μικρή λιανική να αντιπροσωπεύει το 10%, ενώ η HORECA καταλαμβάνει ένα άλλο 10 τοις εκατό. Ήδη, στο σούπερ μάρκετ κυκλοφορούν 50 κωδικοί, αλλά με βάση τη διοίκηση εκτιμάται ότι το χαρτοφυλάκιο προϊόντων θα αυξηθεί εντός διετίας.
Πάντως, με βάση τη διοίκηση, το «Μάννα» είναι η πρώτη δύναμη στον κλάδο παξιμαδιού. Όπως αναφέρθηκε με 30% είναι στην πρώτη θέση με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας να είναι στη δεύτερη θέση με 28%. Στην τρίτη θέση με 10% είναι τα προϊόντα Krispies Παπαδοπουλου και ακολουθεί ο «Παξαμάς» της Καραμολέγκος me 9%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι προϊόντα ΠΓΕ στον κλάδο καταλαμβάνουν, μόλις. το 5%. «Οι επιλογές του καταναλωτή έχουν αλλάξει. Από αυτό το 5%, το 90%το πουλάμε εμείς» ανέφερε η κα Ελένη Τσατσαρωνάκη για τους κωδικούς που συνεχίζουν και θα συνεχίζουν να παράγονται στην Κρήτη και δη στον Πλάτανο Κισσάμου